You are currently viewing سن مناسب کاشت ریش

سن مناسب کاشت ریش

کاشت ریش هم مانند کاشت مو، اگر در بازه سنی مناسب خود انجام شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. بیشتر پزشکان بهترین سن کاشت ریش را از 25 یا 27 سال به بالا می‌دانند اما برخی نیز معتقدند بازه 21 سال به بعد برای انجام این عمل مناسب است. البته در برخی موارد حتی ریزش ریش بعد از این سن بروز می‌کند یا ممکن است مادرزادی بوده و در دوران بلوغ نمایان شود، پس لازم است برای این موضوع حتماً از مشاوره کمک بگیرید.

همانطور که گفته شد برخی افراد به صورت ژنتیکی در ناحیه ریش و سبیل، رشد مو نداشته یا تراکم آن‌ها کم است. علائم این امر در دوران بلوغ خود را نشان می‌دهد. سن مناسب کاشت ریش در این افراد نیز که یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاشت ریش و سبیل هستند، همان سن 27 سال است. اگرچه این افراد پس از گذراندن دوران بلوغ خود متوجه این موضوع خواهند شد اما باید تا رسیدن به بهترین سن کاشت ریش صبر کنند.

همچنین بخوانید: درمان ریزش ریش

چرا باید تا سن مناسب کاشت ریش صبر کرد؟

در این سن ترشح هورمون‌های مردانه به تکامل رسیده و همچین میزان ریزش ریش فرد پایدار می‌شود.

علت ریزش ریش

  • سوختگی
  • مسائل هورمونی
  • مشکلات ژنتیکی
  • التهاب، زخم و خارش شدید
  • بیماری، عفونت‌ و قارچ‌های پوستی
  • تصادف و سوانح
  • استرس یا شوک‌های شدید روحی

دلیل ریزش ریش در برخی افراد بخاطر بروز بیماری بوده و در برخی دیگر نیز به دلیل تصادف، سوختگی و به طور کلی به وجود آمدن اسکار است.

سن کاشت ریش

در صورتی که ریزش به دلیل بیماری باشد با مراجعه به پزشک در ابتدا علت این ریزش بررسی شده تا در صورت امکان رفع شود. حداقل دو سال قبل از عمل پیوند ریش باید بیماری غیرفعال شده باشد. در صورتی که بیماری فعال باشد عمل بی‌فایده و غیرقابل انجام است چون دوباره موهای جدید نیز دچار ریزش خواهند شد.

اما اگر بنابر دلایلی در سوانح ریش خود را از دست داده‌اید نیز باید به کلینیک مراجعه کنید تا پزشک متخصص امکان انجام این عمل را برای شما ارزیابی کند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص مطالعه مقاله علت ریزش ریش به شما پیشنهاد می‌شود.

کاندیدهای مناسب کاشت ریش

کسانی که به صورت ارثی، در سوانح و یا براساس بیماری ریش و سبیل نداشته و یا از دست داده‌اند کاندید‌های مناسبی برای کاشت در این ناحیه هستند. البته کاشت مو بر روی اسکار سخت‌تر بوده و حتی در مواردی غیر ممکن است.

روش‌های کاشت ریش

روش‌های کاشت ریش چندان با روش‌های کاشت مو تفاوت ندارند و عمده فرق آن‌ها در بانک مو انتخابی است. اگرچه این امکان وجود دارد اما برای این کار روش‌های برداشت فولیکولی مو بهتر از سایر روش‌ها هستند. چون در این روش‌ها نه تنها عوارض و خطرات کمتر است بلکه اسکار به جا مانده نیز کمتر و مهم‌تر از همه خواب مو قابل تنظیم است.

تعداد گرافت‌های لازم برای کاشت ریش

تعداد گرافت‌های برداشت شده کاملاً وابسته به میزان نیاز فرد است. هرچقدر منطقه کاشت بزرگ‌تر باشد گرافت‌های بیشتری نیاز است اما به طور معمول برای کاشت ریش حدود 1000 فولیکول مو برداشته و سپس کاشته می‌شوند.

سن مناسب کاشت ریش 25 سال به بالا است.

در نظر داشته باشید که این تعداد در کاشت موی سر از 4000 گرافت تجاوز می‌کند. به همین دلیل بوده که عمل کاشت مو در مدت زمان طولانی‌تری نسبت به کاشت ریش و ابرو انجام می‌شود.

برای کاشت ریش از چه ناحیه‌ای برداشت می‌شود؟

پشت سر بهترین قسمت از بانک موی افراد است. این منطقه جزو آخرین مناطقی است که دچار ریزش می‌شود پس به همین دلیل بهترین ناحیه برای برداشت در تمامی متدهای کاشت و برای همه افراد است.

البته برای کاشت ابرو و ریش باید تار موها کمی نازک‌تر از نمونه‌هایی باشد که برای کاشت مو برداشت می‌شوند. به همین دلیل موهای اطراف گوش و پشت سر نزدیک به گردن گزینه مناسبی برای کاشت در ناحیه ابرو، ریش و سبیل هستند.

آیا کاشت ریش روی اسکار ممکن است؟

بله به طور کلی و جز در مواردی خاص این امکان وجود دارد. در محل زخم، بافت فیبری ضخیمی به نام کلاژن سطح پوست را می‌پوشاند.

هرچه میزان جراحت کمتر باشد این لایه نازک‌تر بوده و باعث آسیب جدی به فولیکول‌های مو نخواهد شد. در این حال پس از حصول بهبودی کامل موها دوباره به رشد خود ادامه خواهند داد. اما اگر این بافت به صورتی باشد که فولیکول‌های مو، عصب و رگ‌ها در آن کامل از بین بروند امکان کاشت ریش وجود نخواهد داشت.

البته حالت سومی هم وجود دارد آن هم اینکه به رگ‌ها آسیب وارد شده اما پزشک بتواند به عروق خونی دسترسی پیدا کرده و کاشت را در آن ناحیه انجام دهد.

به طور کلی کاشت در ناحیه‌ای قابل انجام است که خون در آن جریان داشته باشد. به همین دلیل است که کاشت در نواحی اسکار و جای بخیه که به دلیل آسیب‌دیدگی این جریان محدود است، عمل پیوند مو سخت‌تر است.

در آخر اینکه اگر به دنبال کاشت ریش هستید توصیه می‌شود برای کسب نتیجه مطلوب‌تر در بهترین سن برای آن اقدام کنید. برای دریافت مشاوره در این باره نیز می‌توانید از طریق صفحه کاشت ریش با مشاوران کلینیک رویش سبز در تماس بوده و از مشاوره تخصصی و رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید