You are currently viewing دستگاه درموجت

دستگاه درموجت

دستگاه درموجت

در مقاله قبلی نیز اشاره کوتاهی به استفاده از دستگاه درموجت و مزیت‌های مهمی که نسبت به روش‌های قبلی دارد، داشتیم. در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل دستگاه درموجت را بررسی کنیم.

بی حسی

همانطور که مستحضر هستید یکی از مراحل اصلی یا بهتر بگوییم جدا ناشدنی در بحث کاشت مو بی حسی بوده و در تمامی  روش‌های کاشت مو نیز بی حسی یکی از اقدامات ضروری محسوب می‌شود. بی حسی در دو مرحله مورد استفاده قرار میگیرد یکی قبل از برداشت گرفت‌های مو و دومین مرحله نیز قبل از کاشت گرفت‌ها در ناحیه‌های مشخص شده توسط پزشک، برداشت گرفت‌های مو با درد شدیدی همراه بوده و به همین منظور برای حس نکردن یا متوجه نشدن درد‌های ناشی از آن از بی حسی استفاده می‌شود. اما مسئله مهمی که اینجا مطرح می‌شود جدا از درد ناشی از کاشت یا برداشت گرفت‌های مو، بحث درد ناشی از تزریق لیدوکائین یا اپی نفرین می‌باشد و جالب است، که بعضی از بیمارانی که قصد کاشت مو را داشته به دلیل درد ناشی از وارد شدن سوزن بی حسی از عمل کاشت مو صرف نظر کرده یا روش بیهوشی کامل را انتخاب خواهند کرد.

امروزه با استفاده از این دستگاه دیگر از درد ناشی از بی حس کردن به وسیله روش‌های قبلی خبری نبوده و بدون وارد شدن سوزن یا حس کردن کوچکترین دردی عملیات بی حسی به صورت کامل انجام خواهد شد و همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم این دستگاه تحول عظیم و بسیار مهمی در انجام بی حسی‌ها داشته و برای افرادی که نمی توانند با درد وارد شدن سوزن برای بی حسی کنار بیایند یک راه حل بسیار مهم محسوب می‌شود.

چگونگی نحوه عملکرد دستگاه درموجت:

شاید برای بسیاری از افرادی که برای اولین بار با این دستگاه رو به رو می‌شود این سوال پیش بیاید، که نحوه بی حس کردن این دستگاه با توجه به این مسئله که کوچکترین دردی را برای بیمار به همراه ندارند به چه شکل است. در جواب این سوال باید بگوییم که این دستگاه با استفاده از سوراخ بسیار ریزی که در پایین این دستگاه تعبیه شده و با استفاده از فشار هوا عمل بی حسی را بدون کوچکترین درد برای بیمار فراهم می‌کند. در ادامه به ساختار و چگونگی عمل کردن این دستگاه به صورت مفصل اشاره خواهیم کرد.

توضیحات تکمیلی در رابطه با ساختار و چگونگی عملکرد دستگاه درموجت:

ساختار دستگاه درموجت از چند بخش اصلی و کاربردی تشکیل می‌شود، حفره بسیار ریز در پایین دستگاه، مخزن، اهرم و شاسی که در بالای دستگاه تعبیه شده است. سر دستگاه که حفره‌ای بسیار کوچک باز شده از دستگاه به صورت کامل همراه با مخزن جدا خواهد شد تا مواد معمولی که برای بی حسی انجام می‌شود در آن ریخته ‌شود. سپس با قرار دادن دوباره آن سر جای خود و چرخاندن سر دستگاه مخزن جای خود محکم شده و مواد به هیچ وجه به بیرون نشت نخواهد کرد. در مرحله بعد اهرمی که در کنار دستگاه تعبیه شده حرکت داده می‌شود و در واقع با انجام این کار مقدار مشخصی هوا در داخل دستگاه جمع خواهد شد با انجام این عمل دستگاه به اصطلاح مسلح شده و آماده انجام بی حسی می‌باشد. برای انجام بی حسی باید دستگاه را در ناحیه مشخص شده قرار داده و تنها کافیست شاسی بالای دستگاه را فشار دهید تا مواد با سرعت بالا از حفره کوچک تعبیه شد در پایین دستگاه خارج شده و با ایجاد سوراخ کوچکی در ناحیه مشخص شده بی حسی انجام شود. همانطور که اشاره کردیم سوراخ ایجاد شده در ناحیه مشخص شده به حدی ریز و با سرعت انجام می‌شود که بیمار کوچکترین اتفاقی را بر روی نواحی انجام شده بر روی سر حس نخواهد کرد. انجام بی حسی با این دستگاه به تنهایی کفایت کرده و کافی است، اما برای آن دسته از بیمارانی که بی حسی به صورت کامل انجام نمی شود می‌توان با استفاده از سوزن بی حسی را انجام داد.

شاید باز هم سوالی برای برخی از افرادی که این مقاله را می‌خوانند ایجاد شود. که اگر قرار است بی حسی با سوزن انجام شود دیگر چرا از این دستگاه استفاده می‌شود؟

در جواب این سوال باید بگوییم که اگر احتیاج به تزریق بی حسی بیشتر باشد بعد بی حس نشدن از سوزن استفاده می‌شود. اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که حتی در صورت استفاده سوزن برای بی حسی بیشتر ناحیه مشخص شده قبلاً با استفاده از دستگاه درموجت بی حس شده و عملاً با تزریق دوباره نیز بیمار دردی را احساس نخواهد کرد. بی حسی مجدد کاملاً بدون درد انجام خواهد شد.

کاشت مو با دستگاه درموجت در کلینیک رویش سبز

کلینیک رویش سبز یکی از قدیمی ترین کلینیک های کاشت مو میباشد که همیشه با جدیدترین دستگاه های روز دنیا و مجرب ترین پزشکان و تکنسین های کشور کار میکند و در مچموعه دستگاه درموجت را دارد.

در پایان شما را به مطالعه مقاله آیا موهای کاشته شده میریزد دعوت میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید