You are currently viewing مراحل رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است ؟

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است ؟

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است ؟

کاشت مو از نوع عمل هایی است که نمیتوان بعد از مدت کوتاهی نتیجه آن را مشاهده کرد. به این دلیل که پروسه رشد موهای کاشته شده به نسبت طولانی است. حقیقت این است که موهای شما بعد از کاشت مو وارد فازهای مختلف میشود که هر کدام از این فازها در زمان های مختلف و خاص اتفاق می افتد ‌. به لطف پیشرفت های پزشکی امروزه کاشت مو در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میشود.پیوند موی طبیعی نوعی جراحی بدون خطر است که خوشبختانه در اغلب مواقع دارای بیشترین اثربخشی است.برای بسیاری از شما عزیزان این سوال مطرح است که مراحل رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است؟ کلینیک رویش سبز  که جز قدیمی ترین کلینیک کاشت مو است در ادامه پاسخگوی سوال شما عزیزان است.

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو

روزهای اولیه بعد از کاشت مو

به صورت طبیعی 1 تا 2 هفته بعد از جراحی ،فولیکول های کاشته شده در موقعیت جدید خود تثبیت میشوند. هفته های اول بعد از ترمیم مهم ترین زمان برای مراقبت های بعد از کاشت مو هستند .در این دوره ممکن است در محل های بانک مو دچار ورم شوید که معمولا هم طبیعی است . از دیگر علائم اولیه کاشت مو میتوان به خارش ،درد خفیف ،تورم اشاره کرد.

2 هفته بعد از کاشت مو

2 تا 8 هفته بعد از جراحی شما دچار ریزش مو میشوید که دلیل این ریزش شوک جراحی است که فولیکول های مو به دلیل جا به جایی دچار شوک میشوند و ریزش مو رخ میدهد .این نوع ریزش مو طبیعی است و اصلا نگران نباشید.

هفته 8 تا 9

60 درصد از موهای کاشت شده در ماه های هشتم و نهم مورد مشاهده است و شما میتوانید موهایتان را هر جوری که میخواهید اصلاح کنید . اگر در این دوران هم دچار ریزش مو شده اید نگران نشوید به این دلیل که فولیکول های مو در این دوران به مرحله استراحت میروند و ریزش تا حدودی طبیعی است که بعد از دو ماه رویش مجدد موها شکل میگیرد.همچنین میتوانید به مطالعه مقاله مراقبت های بعد از کاشت مو بپردازید.

دوره رشد مو

در این قسمت با دوره های مختلف رشد مو آشنا خواهیم شد.

آناژن

در این دوره رشد مو فعال است .این دوره در همه افراد یکسان نیست . دوره آناژن در هر فردی به طور متوسط ۳ سال است. ۸۵ درصد از موهای هر انسانی در مرحله رشد آناژن یا فعال هستند.

کاتاژن

کاتاژن را میتوان دوره ریزش موها و رشد مجدد آن معرفی کرد. ۱ درصد از موها همیشه در مرحله کاتاژن هستند و مدت این دوره سه هفته است.

تلوژن

این دوره قبل از آناژن برای موها اتفاق می افتد. معمولا ۱۴ درصد از فولیکول های مو در این دوره قرار دارند.

در پایان شما را به مطالعه مقاله آیا موهای کاشته شده میریزد و ریزش چند تار مو در روز طبیعی است دعوت میکنیم.

این پست دارای 4 نظر است

  1. Elena

    سلام من همسرم الان وارد هفته ۸ شده ولی هنوز رویش پر پشت ندیدیم جایی که رفته بود برای کاشت همش می‌گن درست میشه کاش شما کمکمون کنید

    1. خاطره شامقلی

      سلام به مرور زمان ضخیم و پرپشت خواهد شد.

  2. Ehsan

    یعنی هر فردی بعد از کاشت مو تا ۹ ماه اسیره

    1. خاطره شامقلی

      سلام بستگی به هر فردی دارد ولی کاشت مو تا چند ماه به مراقبت نیاز دارد .

دیدگاهتان را بنویسید