You are currently viewing چگونه ریش خود را پرپشت کنیم

چگونه ریش خود را پرپشت کنیم

در سالیان اخیر ریش و سبیل نیز به صنعت مد راه پیدا کرده‌اند. به همین دلیل است که امروزه پرپشتی ریش و سبیل برای مدل دادن و پیرایش آن‌ها اهمیت پیدا کرده و به یکی از دغدغه‌های آقایان تبدیل شده است. البته واقعاً کمی بی انصافی است اگر تاًثیر ریش و سبیل در چهره را کم بشماریم. از این رو افراد زیادی به دنبال راه‌هایی برای افزایش تراکم و کلفت‌تر شدن تارهای ریش و سبیل خود هستند.

علت کم پشتی ریش و سبیل:

همانطور که می‌دانید رژیم غذایی درست، کنترل سطح استرس، خواب کافی، ورزش و سایر موارد از جمله عواملی هستند که در سلامت پوست و مو دخیل هستند. پس اولین قدم برای داشتن مو و بالطبع ریش و سبیل سالم، داشتن سبک زندگی سلامت است. در ادامه به برخی پارامترهای دیگر که عمده تاًثیر را در کیفیت ریش و سبیل دارند اشاره شده است:

هورمون: هورمون اصلی رویش ریش و سبیل در مردان تستسترون است. حال اگر سطح تستسترون در بدن آقایان کاهش یابد، باعث ریزش و عدم رشد مو در ناحیه صورت می‌شود.

ژنتیک: همانطور که ژنتیک در ابعاد وسیعی از ویژگی‌های افراد دخیل است، در تراکم تارهای ریش و صخامت آن‌ها نیز تاًثیرگذار است.

سن: با گذر از دوران بلوغ و شروع دوره جوانی تارهای ریش و سبیل کلفت‌تر خواهد شد.

نژاد: قومیت نیز در این روند جای دارد. به عنوان مثال حتماً دیده‌اید که مردان آسیای شرق در صورت خود موهای بسیار کمی دارند.

بیماری و مصرف دارو: در برخی موارد بروز بیماری و یا استفاده از داروهای خاص ممکن است موهای سر و صورت را دستخوش تغییر قرار دهد. بیماری‌های خود ایمنی از این دست بیماری‌ها هستند.

بیماری ریزش مو:

جراحت: سوختگی، جراحت و … نیز باعث ریزش و کم پشتی ریش و سبیل خواهد شد.

روش های پرپشت کردن ریش و سبیل:

روش‌های درمانی زیادی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

مصرف ویتامین ها و مکمل ها:

به صورت عمومی ویتامین‌های گروه B تاًثیر زیادی در رشد موها دارند. همچنین مکمل‌هایی با ترکیب چندین ویتامین و مواد مغذی نیز می‌تواند برای این موضوع کارآمد باشد.

استفاده از روغن ها:

براساس تجربیات افراد روغن‌هایی همچون: بادام، جوجوبا، آرگان، نارگیل و رزماری نیز می‌توانند روند رشد تارهای موی صورت را سرعت بخشیده و استحکام آن‎ها را نیز بیشتر کنند.

استفاده از دارو:

داروهای زیادی برای رفع این مشکل تولید شده‌اند که پایه تمام آن‌ها محلول ماینوکسیدیل و فیناستراید است.

کاشت ریش و سبیل:

تمامی روش‌هایی که گفته شد می‌توانند اثربخش باشند اما اثربخشی آن‌ها کم و موقتی است. برای افرادی که از کم پشتی یا مدل ریش و سبیل‌های خود ناراضی هستند می‌توانند با بهره‌گیری از روش کاشت موی دائم، برای همیشه با این مشکل خداحافظی کنند. این روش برای افرادی که دچار اسکار بر روی صورت خود هستند نیز کاربردی است. این روش درمانی کم تهاجم بوده و به سرعت بهبودی حاصل می‌شود. پس اگرچه کاشت ریش نسبت به استفاده از دارو و سایر روش‌ها دردسر بیشتری دارد اما یکبار برای همیشه حل شده و نتیجه مطلوب و طبیعی نیز خواهد داشت. تراکم دلخواه، خط رویش طبیعی و مدل انتخابی نیز از سایر مزیت‌های پیوند مو در ناحیه صورت به حساب می‌آید.

مراحل کاشت ریش و سبیل

مراحل این پیوند نیز مشابه کاشت مو خواهد بود که با توجه به حجم مورد نیاز برای کاشت روش مناسب برداشت گرافت‌ها توسط تیم پزشکی تشخیص داده خواهد شد. با توجه به اینکه نیازی نیست تا فولیکول‌های مورد نیاز برای کاشت ریش چندان کلفت باشند می‌توان از موهای پشت گوش و نزدیک‌تر به گردن استفاده کرد. در کاشت ریش نیز مانند مو از هر دو روش نواری و دانه‌ای می‌توان برای برداشت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید