You are currently viewing درمان ریزش مو در دوران بارداری

درمان ریزش مو در دوران بارداری

ریزش مو در دوران بارداری و حتی پس از دوران بارداری امری کاملا طبیعی است و نیاز به درمان خاصی ندارد . در دوران بارداری به دلیل ژنتیک،تغییرات هورمونی،کمبپد آهن و اختلالات تیروئید که در مقاله علت ریزش مو در دوران بارداری به صورت کامل به آنها اشاره کرده ایم ،پرداخته ایم. خانم های که نگران ریزش مو خود هستند و دنبال راهکار برای درمان ریزش مو در دوران بارداری خود میگردند ، ما را همراهی کنند.

راهکار های پیشگیری از از ریزش مو

رژیم غذایی مناسب

وجود یک رژیم غذایی سالم و پر از کلسیم و ویتامین میتواند بهترین راهکار برای جلوگیری از ریزش مو باشد . با وجود تغذیه سالم و جذب کلسیم و غلات سبوس دار و استفاده از میوه و سبزیجات باعث میشود تا کمبود های ویتامینه برطرف شود.

موهای خیس را شانه نکنید

وقتی از حمام خارج میشود و موهایتان خیس است اصلا همان موقع موهایتان را شانه نزنید .اینکار به دلیل بافت نرم مو بعد از حمام باعث ریزش مو میشود ،بهتر است موهای خود را به طور طبیعی بگذارید خشک شود سپس شانه بزنید .

موی خیس را شانه نکنید

از بستن موهای خود بعد از حمام اجتناب کنید و سعی کنید اصلا موهای خود را بعد از حمام محکم جمع نکنید و موهای خیس خود را بافت نزنید.همچنین شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله تاثیر شامپو بر ریزش مو بپردازید.

درمان ریزش مو در دوران بارداری

کوتاه کردن مو

سعی کنید بعضی اوقات موهایتان را کوتاه کنید تا مو خوره های موجود از بین برود زیرا دلیل دیگر ریزش مو وجود موخوره است.

رنگ نکردن مو

یکی دیگر از دلایل ریزش مو رنگ کردن موها با مواد شیمیایی و استفاده از نرم کننده ها است .

ماساژ سر

سعی کنید کف سرتان را به آرامی ماساژ دهید اینکار باعث گردش خون در سر میشود و از ریزش مو جلوگیری میکند.

درمان ریزش مو در دوران بارداری

موی خود را سشوار نکشید

سعی کنید بیشتر موهایتان حالت طبیعی خود را داشته باشد با استفاده از دستگاه های حرارتی به موهای خود آسیب می‌رساند اگر نیاز به استفاده از این دستگاه های حرارتی پیدا کردید بهتر است با درجه حرارت کم اینکار را انجام دهید.

نداشتن استرس

وجود استرس و اضطراب باعث ریزش مو در زنان باردار میشود . بسیاری از خانم های باردار به دلایل مختلفی در این دوران استرس فراوانی میگیرند و همین استرس باعث ریزش موهای آنها میشود بهتر است خود را آرام کنید و هر گونه استرس را از خود دور نگه دارید.در ادامه شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله اشتباهات رایج مراقبت از مو بپردازید.

درمان ریزش مو در دوران بارداری

خانم های  بارداری که نیازمند مشاوره هستند باید عرض کنیم که مشاوران کلینیک رویش سبز تمام وقت آماده پاسخگویی خدمت شما عزیزان هستند . شما عزیزان را به مطالعه مقاله ریزش مو در دوران کرونا دعوت میکنیم .

 

این پست دارای 4 نظر است

  1. میناجعفری

    من تمام نکته هایی که تو مقاله درمان ریزش مو بارداری نوشتید رو انجام دادم واقعا ممنونم ازتون تو این موقعیت دکتر نمیتونستم برم ولی نکته هایی که نوشتید همش درست بود و ریزش موم خیلی کم شده پیش شما کاشت ابرو هم انجام دادم واقعا راضی هستم

    1. خاطره شامقلی

      سلام مجموعه کلینیک رویش سبز خیلی خوشحاله که توانسته با ارائه مطالب کمک حال شما بشود.

  2. Nasim

    واقعا با انجام اینکارا ریزش مو کم میشه

    1. خاطره شامقلی

      سلام مراجعه محترم ما با انجام این روش ها راضی بودن و گفتند که ریزش مو خیلی کمتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید