You are currently viewing کاشت مو بهتر است یا PRP؟ کدام روش برای درمان طاسی مناسب است؟

کاشت مو بهتر است یا PRP؟ کدام روش برای درمان طاسی مناسب است؟

کاشت مو PRP هر کدام روش‌های ویژه‌ای برای درمان کم‌پشتی مو در مردان و زنان به حساب می‌آیند، با این حال شرایط مربوط به هر یک از این دو روش درمانی با یک دیگر متفاوت است.

در نتیجه پزشک‌های متخصص هر یک از این دو روش را بسته به شرایط فرد به او پیشنهاد می‌دهند. در حقیقت هر دوی پیوند مو و درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به عنوان درمان های موثر مو دارای منافع و ملاحظات منحصر به فرد هستند.

مشخصه‌های کاشت مو چیست؟

  • کاشت مو به دلیل شانس موفقیت بالای خودش شناخته شده است و یک راه حل دائمی برای ریزش مو است.
  • این روش نتایج طبیعی‌تری را فراهم می‌کند و یک بار مو کاشت شده رشد می کند.

کاشت مو PRP

  • نرخ موفقیت کاشت مو به طور کلی بالا است، اما می تواند تحت تأثیر مهارت جراح، کیفیت بانک مو و مراقبت پس از عمل قرار گیرد.
  • کاشت مو شامل انتقال جراحی فولیکول‌های مو از یک بخش از بدن با موی فراوان و معمولاً سایر بخش های سر شما است که به مناطق کم مو یا طاس که نیاز به رشد مو دارند متصل خواهد بود.

درمان PRP چه مشخصه‌هایی دارد؟

  • درمان PRP یک روند غیر جراحی است که حدود یک ساعت برای تکمیل هر جلسه طول می کشد.
  • این روش در مقایسه با کاشت مو سریع‌تر و نسبتاً بی‌درد است.
  • درمان PRP با تحریک فولیکول‌های موی خوابیده روی سر، ترویج رشد موی طبیعی و نتیجه‌گیری از موی ضخیم تر و افزایش حجم مو کار می کند.
  • درمان PRP برای دهه ها برای درمان زخم و آسیب استفاده شده است، اما این یک درمان نسبتاً جدید برای ریزش مو است.
  • تحقیقات اخیر نشان می دهد که PRP مناسب برای همه افراد نیست، تزریق پلاسمای خون از طریق PRP  می‌تواند رشد مو و چگالی مو را در افرادی که دارای ریزش مو یا طاسی ارثی دارند را افزایش دهد.
  • بیشتر افراد طاس نیاز به چندین جلسه دارند تا نتیجه مناسب خود را به‌دست آورند.

آیا PRP جایگزین کاشت است؟

انتخاب بین پیوند مو و درمان PRP بستگی به شرایط خاص شما، انتظارات و ترجیح شما دارد. در نتیجه این موضوع بهتر است تا با یک متخصص پزشک پوست و مو مشورت کنید تا درک کنید کدام درمان برای شما مناسب تر است. لطفاً توجه داشته باشید که پاسخ های فردی ممکن است متفاوت باشد و نتایج بهینه اغلب نیاز به چندین جلسه دارد.

آیا می‌توان پس از کاشت مو PRP انجام داد؟

در پاسخ کوتاه به این سوال که می‌توان پس از کاشت مو فرایند PRP یا مزوتراپی را انجام داد باید گفت که بله! پیوند مو یک راه حل دائمی برای ریزش مو است و نتایج آن طبیعی هستند و پس از اینکه موی پیوند شده رشد کرد، احتمال ریزش مجدد آن بسیار کم است اما، کاشت مو PRP می تواند به عنوان یک روش تکمیلی برای بهبود و حفظ نتایج استفاده شود.

تاثیر PRP در حین کاشت مو

درمان PRP یک روند غیر جراحی است که با تحریک فولیکول‌های موی خوابیده روی سر، ترویج رشد موی طبیعی و نتیجه گیری از موی ضخیم تر و افزایش حجم مو کار می کند. این می تواند به بهبود نتایج کاشت مو PRP کمک کند.

آیا با انجام PRP نیاز به کاشت مو برطرف می‌شود؟

روش PHP می‌تواند رشد مو و چگالی مو را در افرادی که دارای ریزش مو یا طاسی ارثی هستند را افزایش دهد. با این حال، برای برخی از افراد، کاشت مو PRP ممکن است همچنان نیاز باشد تا نتایج مطلوب را به‌دست آورند.

در نتیجه، انتخاب بین پیوند مو و درمان PRP بستگی به شرایط خاص شما، انتظارات، و ترجیحات دارد. بهتر است با یک متخصص پزشک پوست و مو مشورت کنید تا در روند انتخاب اینکه کدام درمان برای شما مناسب‌تر است به شما کمک کند. کلینیک رویش سبز به عنوان اولین کلینیک تخصصی کاشت مو در ایران می‌توانید در این زمینه به شما مشاوره‌های لازم را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید