You are currently viewing علت خارش ریش بلند

علت خارش ریش بلند

علت خارش ریش بلند

نگهداری از ریش کار خیلی سختی نیست. ریش های بلند و پرپشت احتیاج به رسیدگی و مراقبت دارند.خارش ریش میتواند برای افراد ناراحت کننده باشد و این شرایط ممکن است در هر زمانی رخ دهد . برای برخی از افراد خارش در این ناحیه خفیف است و برای افراد دیگر شدید است.حال این سوال مطرح میشود که علت خارش ریش بلند چیست؟ در ادامه کلینیک رویش سبز به صورت مفصل به این موضوع خواهد اشاره کرد.

چرا ریش ها می خارد؟

بسیاری از افراد گمان میکنند وقتی خارش به وجود میاید ، حس خارش از موی صورت یا سر است در اصل این حس خارش از پوست است.بروز این خارش ها میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.یک سوال از شما عزیزان  دارم اینکه میدانید کم پشتی یا علت ریزش موی صورت آقایان چیست؟

دلایل خارش ریش

شایع ترین دلایل خارش ریش عبارتند از :

رشد موهای صورت

وابسته به مو و فلیکول هایی  که صورت در آن رشد میکنند، این فرایند میتواند باعث ایجاد خارش در فرد شود. با رشد مو لبه های تیز مو در داخل فولیکول ،باعث ایجاد خارش میشود.در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مطالعه مقاله بیماری های شایع مو بپردازید.

موهای درون روییده

مویی که اصلاح میشود ممکن است به سمت داخل رشد کند و به سمت فولیکول برگردد همین امر باعث ایجاد التهاب و تحریک میشود و خارش در صورت رخ میدهد.

پوست خشک

افراد زیادی با خشکی پوست دست و پنجه نرم میکنند ، همین خشکی پوست میتواند دلایل مختلفی داشته باشد . خشکی پوست میتواند یکی دیگر از دلایل خارش چوست صورت باشد .

چگونه ریش ها را تمیز کنیم ؟

به اندازه کافی شامپو روی دست خود بریزید و به شستشوی ریش ها بپردازید و با آرامش آن را بشویید و به آرامی انگشتتان را از لا بلای ریش ها تا سطح پوست برسانید و در اخر کف ها را با دقت بشویید و سعی کنید از قسمت بالا به سمت پایین آب بکشید تا ریش ها کمی مرتب تر بشوند. سپس باید با دقت و به صورت کامل ریش ها را حوله یا سشوار خشک کنید به این دلیل که با وجود مقدار کمی خیسی لای ریش ، همین امر موجب تحریک پوست و خارش میشود.

این پست دارای 4 نظر است

  1. Maryam

    همسر من ریشش بلنده‌ میخاره
    ته ریشم میزاره همش حس می‌کنه باز میخاره قسمت ریشش
    حسابی به تمیزی اهمیت میده ولی کلافه شده از این وضع و نمی‌دونه چجوری نجات پیدا کنه

    1. خاطره شامقلی

      سلام پیشنهاد ما به شما این است که به یک دکتر پوست مراجعه کند.

  2. Mansoreh

    بعد از کاشت ریش خارش پیدا میکنند آقایون ؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام این اتفاق خیلی کم پیش میاید و نمیتوان گفت برای همه آقایان این اتفاق رخ میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید