You are currently viewing کاشت مو در زنان چگونه انجام می‌شود؟

کاشت مو در زنان چگونه انجام می‌شود؟

از آنجایی که در جامعه، مردان بیشتر کاشت مو انجام می‌دهند، کمتر راجع‌به کاشت مو در زنان صحبت می‌شود. درست است که ریزش مو در آقایان نسبت به خانم‌ها رایج‌تر است اما طبیعتا زنان هم دچار این معضل می‌شوند، به خصوص در دوران بارداری یا بعد از زایمان.

علل ریزش مو در دوران بارداری را بخوانید.

 

فارغ از توجه به جنسیت، کاشت مو بسیار بر زیبایی افراد تاثیرگذار است. بیشتر آدم‌ها با ریزش مو احساس ناخوشایندی را نسبت به خود تجربه می‌کنند. کلینیک رویش سبز در ابتدا برای بدست آمدن نتیجه ایده‌آل کاشت مو، میزان استحکام مو را می‌سنجد و سپس به بررسی ریزش مو می‌پردازد.

این سوال ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید که کاشت مو در زنان چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه بیشتر به این نکته خواهیم پرداخت.

کاشت مو در زنان

اغلب خانم‌ها بر موهایشان حساس هستند و هیچ خانمی دوست ندارد موهایش را از دست بدهد. بنابراین پیشنهاد ما برای خانم‌هایی که دچار ریزش مو در دوران کرونا یا به علت بارداری شده‌اند،کاشت مو است.

کاشت مو چگونه انجام می‌شود؟

در مرحله اول برای آماده‌سازی بیمار جهت انجام دادن پیوند مو و قرار دادن آن در موقعیت مناسب و سپس به بی‌حسی ناحیه‌ای که قرار است کاشت مو صورت بگیرد، اقدام می‌نماییم. این موضوع برای این است که فرد بیمار در طول عمل مورد ناراحتی قرار نگیرد. در آخر به جداسازی پیازهای مو و کاشت مو در ناحیه دریافت‌کننده می‌نامند.

کاشت مو در زنان به دو روش انجام می‌شود: یکی روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) و دیگری استخراج واحد فولیکولی (FUE)

روش اول، یعنی FUT شامل برداشتن نواری از پوست از ناحیه اهداکننده و تشریح آن در فولیکول‌های موی فرد است و سپس به ناحیه گیرنده پیوند داده می‌شوند.

روش دوم یعنی FUE، شامل برداشتن تک تک فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده و پیوند آنها به ناحیه گیرنده است.

چه خانم‌هایی می‌توانند مو بکارند؟

ریزش موی خانم‌ها به صورت پراکنده است و در صورتی که ریزش به این طریق باشد با برداشت بانک مو از هر قسمت بدن، ریزش دوباره رخ می‌دهد بنابراین کاشت مو برای خانم‌هایی که از طریق سوختگی، زخم، طاسی و تصادف موهای خود را از دست‌داده‌اند، مناسب است.

تفاوت کاشت مو در زنان و مردان

کاشت مو تکنیکی است که هیچگونه محدودیت سنی و جنسی ندارد. یعنی هم خانم‌ها و هم آقایان می‌تواندد از این روش برای برگرداندن موهای از دست رفته‌، استفاده کنند. اما تفاوت‌هایی کمی بین کاشت مو برای بانوان و آقایان وجود دارد.

بانک موی غیرثابت در زنان

علت تفاوت کاشت برای زنان و مردان، این است که در طاسی‌های زنان، بانک مو غیر ثابت است یعنی تراکم موها در قسمت بانک با سایر نقاط سر یکسان است. بانک مو در زنان تحت تاثیر Follicle-Killing DHT هستند. یعنی اگر در کاشت موی زنان، از این ناحیه‌ها مو برداشته شود و در ناحیه دیگری کاشت شود، بدون شک به سرعت می‌ریزد. اما در طاسی مردانه قسمت‌های بانک مو ثابت هستند.

تکنیک کاشت موی بلند، مخصوص خانم‌ها

یکی از تفاوت‌های کاشت مو در زنان و مردان این است که برای کاشت مو زنان می‌توان از تکنیک کاشت موی بلند استفاده کرد. این روشی است که در آن دیگر نیاز نیست شخص، مدت زمان زیادی منتظر رشد موهای کاشته شده‌ بماند، چون در این روش موهای کاشته شده از ابتدا بلند هستند.

برداشت گرافت کمتر، در بانوان

از آنجایی که مردان نسبت به زنان بیشتر دچار طاسی و آلوپسی می‌شوند، در آقایان، باید گرافت‌های مویی بیشتری از بانک مو برداشت و به قسمت‌های خالی سر پیوند زده شود تا تمامی قسمت‌های سر پوشش داده شوند.

زمان و هزینه  کاشت بیشتر، در مردان

باز هم به همان دلیل طاسی بیشتر در آقایان؛ مدت زمانی که در آقایان برای کاشت گراف‌های مو صرف می‌شود نسبت به خانم‌ها بیشتر است که در این صورت هزینه‌ی انجام تکنیک کاشت مو برای یک آقا بیشتر از یک خانم می‌شود.

عدم امکان استفاده از بانک موی سایر قسمت‌ها بدن در بانوان

یکی از تفاوت‌های اساسی کاشت مو بین زنان و مردان، این مساله است. در صورتی که آقایان از بانک موی مناسبی در قسمت سر خود برخوردار نباشد، می‌توان از بانک موی سایر قسمت‌های بدنشان برای کاشت مو استفاده کرد. برای بانوان چنین امکانی وجود ندارد. یکی از بانک موهای متداول برای انجام کاشت مو در آقایان بانک موی موجود در قسمت سینه آنها است.

تفاوت الگوی طاسی

تفاوت دیگر در الگوی طاسی زنان و مردان است. برخلاف مردان، زنانی که دچار ریزش مو هستند تمایل دارند موهای جلوی سرشان (خط پیشانی) را حفظ کنند. معمولا زنان درمورد کم شدن موی جلو و پشت سرشان نگران هستند. اگرچه کاشت مو اصولا با هدف افزایش حجم مو انجام نمی‌شود زیرا مو را از جایی به جای دیگر منتقل می کند.

بردباری کمتر خانم‌ها

طاسی سر ناشی از کاشت مو حدودا شش ماه زمان می‌برد. این زمان نسبتا طولانی است اما تحمل این دوره برای آقایان راحت‌تر از خانم‌هاست زیرا زنان معمولا تحمل کچلی سر خود را ندارند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید