You are currently viewing کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ؟ کدام روش نتیجه بهتری می‌دهد؟

کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ؟ کدام روش نتیجه بهتری می‌دهد؟

کاشت ابرو و میکروبلیدینگ هر دو از روش‌هایی است که برای بهبود ابرو‌ها استفاده می‌شوند، اما سوال اصلی بسیاری از افراد این است که کدام یک از این روش‌ها مناسب‌تر است و کدام‌یک نتیجه‌ای بهتر را روی ابروها ایجاد می‌کنند.

در این مطلب تفاوت بین این دو روش را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما را در انتخاب روش مناسب بهبود ابروهایتان راهنمایی کنیم.

هر دو روش یاد شده، یعنی میکروبلیدینگ و خدمات کاشت ابرو می‌توانند به داشتن ابروهایی پرپشت‌تر کمک قابل توجهی کنند که البته هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد که شما باید براساس این مشخصه‌ها یکی از این دو روش را برای خود انتخاب کنید.

مقایسه تفاوت‌های کاشت ابرو و میکروبلیدینگ

مقایسه تفاوت‌های کاشت ابرو و میکروبلیدینگ

کاشت ابرو یک روش دائمی برای پرپشت کردن ابرو‌ها است و نتیجه‌دهی طولانی‌تر و بهتری را در پی دارد، در مقابل میکروبلیدینگ یک روش ساده‌تر و نیمه‌دائمی برای بهود ظاهر ابروها به حساب می‌آید که صرفا باعث می‌شود تا ظاهر ابروها پرپشت‌تر به نظر برسد.

در ادامه مشخصه‌های اصلی هر یک از روش‌های ویژه کاشت ابرو و میکروبلیدینگ را بررسی خواهیم کرد:

میکروبلیدینگ یک تکنیک تتو کردن آرایشی و نیمه‌دائمی است که معمولا به منظور بهبود ظاهر ابروها و پرپشت‌تر به نظر رسیدن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل استفاده از یک ابزار دستی برای ایجاد ضربات کوچک روی پوست در ناحیه ابروها و تزریق رنگدانه‌ در زیر پوست است تا ظاهر ابروها پرپشت‌تر به‌نظر برسد.

در فرایند میکروبلیدینگ، متخصص زیبایی ابتدا شکل ابروهای شما را برای اطمینان از تقارن و تکمیل ویژگی‌های صورت شما، روی صورت شما ثبت کرده و پس از آن با استفاده از یک تیغ کوچک برای ایجاد برش‌های ریز در پوست استفاده می‌کنند. تیغی که متخصص در این فرایند مورد استفاده قرار می‌دهد مجهز به رنگدانه‌های لازم برای پرپشت کردن ظاهر ابرو‌ها است.

مدت زمان انجام فرایند میکروبلیدینگ معمولاً حدود ۲-۳ ساعت طول می‌کشد و ممکن است پس از چند هفته نیاز به یک جلسه ترمیم نیز داشته باشد تا رنگدانه به طور کامل در پوست جا بیافتد و ظاهر مورد نظر را بگیرند.

میکروبلیدینگ یک راه‌کار موقت است

همان‌طور که گفته شد، میکروبلیدینگ یک راه‌کار نیمه‌دائمی و موقت است؛ در نتیجه برای حفظ ابروهای میکروبلیدینگ شده ممکن است هر ۱-۲ سال یکبار نیاز به جلسات ترمیم داشته باشید. میکروبلیدینگ همچنین نیاز به مراقبت بیشتر و دائمی دارد و برای حفظ نتیجه آن باید از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب خودداری کنید و از کرم ضد آفتاب برای محافظت از رنگدانه در برابر تغییر رنگ استفاده کنید.

هزینه میکروبلیدینگ نیز در مقایسه با فرایند کاشت ابرو بسیار پایین‌تر است و در عین حال نیاز به هزینه‌های بعدی برای ترمیم و مراقبت خواهد داشت.

میکروبلیدینگ یک راه‌کار موقت است

نکته بهداشتی مهم در مورد میکروبلیدینگ این است که از آن‌جایی که این روش، اجرای ساده‌تری دارد، ممکن است بسیاری از افراد ناوارد و غیرحرفه‌ای در آرایشگاه‌ها نیز خدمات میکروبلیدینگ را ارائه دهند.

در نظر داشته باشید که در بسیاری از آرایشگاه‌ها خدمات میکروبلیدینگ بدون رعایت اصول بهداشتی و توسط افرادی غیرمتخصص در امور پزشکی انجام می‌شود که عواقب بسیار زیادی را برای زیباجویان در پی خواهد داشت.

در نتیجه این موضوع اکیدا توصیه می‌کنیم تا خدمات میکروبلیدینگ را کلینیک‌های زیبایی دارای مجوز تحت نظارت وزارت بهداشت دریافت کنید. کلینیک رویش سبز اولین کلینیک زیبایی کاشت مو و ابرو است که تحت نظارت وزارت بهداشت و با مجوز‌های قانونی فعالیت می‌کند و به همین دلیل نیز خدمات این کلینیک توسط حرفه‌ای‌ترین متخصصین زیبایی که دارای مدارک عالی پزشکی هستند، انجام می‌شود.

کاشت ابرو راهکاری دائمی برای پرپشت کردن ابروها است

کاشت ابرو برخلاف میکروبلیدینگ، برای کسانی که به دنبال یک راه‌حل دائمی‌تر هستند مناسب‌تر است. این روش شامل برداشتن فولیکول‌های مو از قسمت دیگری از بدن شما (معمولاً پشت سر) و کاشت آن‌ها در ناحیه ابروها است.

مدت زمان کاشت ابرو برخلاف میکروبلیدینگ، تاحدودی طولانی‌تر است و معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شوند و چند ساعت طول می‌کشند تا فرایند آن انجام شود. در طی این فرایند، جراح فولیکول‌های مو را از محل اهداکننده که معمولا در ناحیه سر هست، برداشته و آنها را به ناحیه ابرو پیوند می‌زند.

در فرایند کاشت ابرو، به هر میزان که متقاضی بخواهد و امکان آن را داشته باشد، می‌توان فولیکول‌های مو را در ناحیه مورد نظر کاشت تا سطح رضایت از ابرو‌های پرپشت بیشتر شود.

تماشا کنید: نظرات کاشت ابرو زیباجویان رویش سبز

برخلاف میکروبلیدینگ، کاشت ابرو یک راه‌حل دائمی برای ابروهای نازک یا کم‌پشت است که نتایج طبیعی‌تر را از خود به جا خواهد گذاشت.

دلیل دائمی بودن کاشت ابرو نیز این است که فولیکول‌های مو از بدن خودتان گرفته می‌شوند و به همین دلیل نتایج کاشت ابرو معمولاً طبیعی‌تر از سایر روش‌ها به نظر می‌رسند.

در نتیجه این موضوع، قیمت و هزینه کاشت ابرو به دلیل تعداد فولیکول‌های کاشته شده متغیر خواهد بود. با این حال باید در نظر داشت که قیمت این خدمات از میکروبلیدینگ بیشتر است.

کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ؟ کدام برای شما مناسب‌تر هستند؟

در پاسخ به اینکه کدام یک از روش‌های میکروبلیدینگ یا کاشت ابرو مناسب‌تر هستند باید گفت که میکروبلیدینگ برای کسانی که ابروهای نازک و کم‌پشت دارند، مناسب‌تر است، زیرا می‌تواند ظاهر ابروهایی پرتر و ضخیم‌تر را ایجاد کند. با این حال، کاشت ابرو ظاهری طبیعی‌تر و بهتری دارد و نتیجه مطلوب‌تری را در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر کاشت ابرو برای کسانی که ابروهای ضخیم‌تری دارند، مناسب‌تر است زیرا می‌تواند هر گونه فاصله یا لکه‌های خالی شده در ناحیه ابرو را پر کنند.

در هنگام انتخاب بین کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ باید فاکتورهایی نظیر، بودجه، دوره نقاهت و محدودیت‌های زمانی خود را در نظر بگیرید. میکروبلیدینگ راهکاری ارزان‌تر از کاشت ابرو است اما ممکن است نیاز به ترمیم‌های مکرر برای حفظ ظاهر مورد نظر داشته باشد. از طرف دیگر، کاشت ابرو یک روش دائمی است، اما ممکن است از نظر هزینه گران‌تر باشد و نتیجه بهتری را در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید