You are currently viewing مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت

مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت

برای این‌که مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت قرار بگیرند و مجوز مربوطه را دریافت‌کنند، باید نکاتی را رعایت کنند. از جمله این موارد رعایت نکات بهداشتی، مجوز پزشک متخصص و گواهی پزشکی، استاندارد بودن محیط کلینیک و… است. در ادامه این مقاله به همه این موارد می‌پردازیم…

رعایت نکات بهداشتی

رعایت موارد بهداشتی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود مراکز کاشت مو زیر نظز وزارت بهداشت قرار بگیرند.

تمامی بخش‌های کلینیک باید استریل و ضدعفونی باشند. در حین عمل‌ها و حتی در شرایط معمول باید بهداشت فردی توسط پزشک متخصص و تمامی پرسنل رعایت شود. نکات بهداشتی کلینیک بصورت مستمر انجام شود یعنی تمامی وسایل، اتاق انتظار و به‌طور کلی تمامی بخش‌ها باید استریل، ضدعفونی و دارای استاندارهای لازم باشند.

اتاق انتظار

هوای کلینیک باید به صورت دائم در جریان باشد. هم‌چنین مبلمانی که در کلینیک برای مراجعینی که در حالت انتظار به‌سرمی‌برند، استفاده می‌شود باید رویه قابل شستشو و ضدحریق داشته باشد.

وسایل پزشک

همان‌طور که در بالا اشاره کوتاهی به این موضوع داشتیم، روپوش، دستان و وسایل پزشک متخصص و تیم پزشک باید به صورت مرتب ضدعفونی و تمیز شود و برای معاینه از دستکش‌های مخصوص، ماسک و تجهیزات مخصوص ضدعفونی و استریل شده استفاده شود.

محیط کلینیک

محیط کلینیک نیز باید محیطی آرام باشد اگر پنجره با منظره‌ای رو به بیرون نبود از تابلوهایی با مناظر آرامش‌بخش می‌توان استفاده کرد، هوا نیز باید توسط دستگاه‌های تصفیه هوا دائما در حال تصفیه شدن و در جریان باشد.

از دیگر نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد قرار دادن عکس‌های قبل و بعد از عمل متقاضیانی است که نتیجه قابل‌قبول و خوبی در کلینیک کاشت مو مورد نظر گرفته‌اند.

نور داخل کلینیک باید طبیعی و اندازه باشد، باید تمامی اصول حفاظتی و پیش‌گیرانه در زمینه آتش‌سوزی و… رعایت شده باشد و آمادگی کامل در برابر حادثه میسر باشد.

تمامی این نکات باعث می‌شود که فرد مراجعه‌کننده احساس آرامش بیش‌تری داشته باشد.

پزشک متخصص

نکته دیگری که بسیار مهم است، پزشک متخصص حاضر در کلینیک است. برای گرفتن مجوز وزارت بهداشت، سابقه و مدرک پزشک مورد بررسی قرارمی‌گیرد، به طوری که پزشک باید حداقل 10 سال سابقه کار داشته و مدرک او در زمینه hair transplant تاییدشود.

گواهی پزشکی

گواهی پزشک باید در کلینیک قابل رویت باشد. این یکی از استاندارد‌هایی است که وزارت بهداشت به آن توجه می‌کند. گواهی اتمام دوره‌های تخصص پزشک در زمینه hair transplant  حتما باید بر روی دیوار و یا جایی که در معرض دید عموم باشد، قراربگیرد.

بازدید از نمونه کارهای کلینیک

حداقل 10 عکس قبل و بعد از عمل به مراجعه کننده باید نشان داده شود. یعنی متقاضی باید نمونه کار پزشک متخصصی که انتخاب کرده‌است را بتواند ببیند. این مورد برای اطمینان خاطر مراجعین نیز بسیار حائز اهمیت است.

مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت قابل اعتماد هستند؟

و اما سوالی که برای اغلب متقاضیان که قصد کاشت مو را دارند پیش‌می‌آید این است که آیا می‌توان به مراکز یا کلینیک‌های کاشت مو که زیر نظر وزارت بهداشت هستند و فعالیت می‌کنند اعتماد کرد؟
باید در جواب این سوال گفت که مراکز کاشت مو زیر نظر وزارت بهداشت، صورت مکرر چک و بررسی می‌شوند و در صورتی که یکی از مواردی که به آن‌ها اشاره شد اجرا نشود و به آن عمل نشود، مرکز از پوشش وزارت بهداشت خارج می‌شود.

کلینیک رویش سبز جز یکی از قدیمی‌ترین کلینیک‌های کاشت مو است که کاملا زیر نظر وزارت بهداشت کار می‌کند.

همان‌طور که مطلع هستید، کاشت مو عمل بسیار حساس و مهمی بوده که برای داشتن نتیجه خوب و قابل قبول با تراکم بالا و طبیعی باید از ابزارها و دستگاه‌های استاندارد و به‌روز استفاده شود. تراکم کاشت مو و نتیجه، کاملا به مهارت پزشک متخصص بستگی دارد زیرا اگر پزشک از مهارت، تجربه و دانش خوبی برخوردار نباشد، نتیجه مطلوبی برای فرد به همراه نخواهد داشت و تاثیر بدی بر روحیه متقاضی خواهد گذاشت.

پس عجله نکنید و پیش از انجام عمل کاشت مو، موارد بالا را با دقت بررسی کنید و با خیال راحت مرکز کاشت موی خود را انتخاب کنید.

شما عزیزان می‌توانید به مطالعه مقاله نکات مهم قبل از کاشت مو که باید بدانیم ، بپردازید.

این پست دارای 4 نظر است

  1. صغرا

    برادر شوهرم توی کلینیک شما کاشت مو انجام داده راضیه

    1. خاطره شامقلی

      سلام. چقدر خوب که از کار ما راضی هستید .

  2. محمد

    از کجا بفهمیم نمونه کاری که میزارند جلومون واقعا کار خودشونه یا با فتوشاپ درست کردند.

    1. خاطره شامقلی

      سلام با کمی پرس و جو در گوگل و دیدن تصاویر میتوانید متوجه واقعی بودن کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید