You are currently viewing انواع مدل ابرو

انواع مدل ابرو

  • نویسنده پست:
  • دسته‌بندی پست:ابرو
  • دیدگاه‌های پست:0 دیدگاه
  • زمان مطالعه:زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدل ابرو افراد تأثیر زیادی در زیبایی چهره آن‌ها دارد. چون ابروها به چشم‌ها قاب می‌دهند و یکی از زیباترین بخش‌های صورت به حساب می‌آیند. به همین دلیل انتخاب یک مدل ابروی مناسب می‌تواند این زیبایی را دوچندان کند.

اما همیشه می‌بینیم که بیشتر خانم‌ها از مدل ابروهای خود نالان هستند. برخی از تراکم کم تارهای ابروهایشان و برخی از قسمت‌های خالی، نامنظم بودن و قرینه نبودنشان گله‌مند هستند. این افراد برای رفع این نگرانی اقدامات متفاوتی انجام می‌دهند که با اختلاف می‌توان گفت کاشت دائمی ابرو طبیعی‌ترین روش است. اما قبل از هر اقدامی باید افراد انواع مدل‌های ابرو را شناخته و ابروی متناسب با چهره خود را بیابند.

جدیدترین مدل‌های ابروی زنانه

ابرو هم مانند رنگ مو، سبک آرایش و … دستخوش مد قرار می‌گیرد. در سال‌های گذشته که مدل‌ ابروها بیشتر نازک بود نه تنها چهره پیرتر دیده می‌شد بلکه آسیب‌های جدی و غیر قابل بازگشت به تار ابرو افراد وارد می‌شد. اما خوشبختانه امروزه دیگر خبری از ابروهای نازک نیست و ابروهای پهن، پرپشت، دخترانه و طبیعی بیشتر طرفدار دارند. البته هنوز هم از همه مدل‌های ابرو استقبال می‌شود چون انتخاب مدل ابرو کاملاً بسته به فرم صورت و چهره دارد. در ادامه کلینیک رویش سبز شما را با انواع مدل جدید و شیک ابرو آشنا خواهد کرد.

انواع مدل ابرو برای صورت‌های مختلف

  • صورت گرد:

از آنجایی که صورت‌های گرد فاقد هرگونه زاویه‌ای هستند و همچنین طول پیشانی و چانه برابر است توصیه می‌شود در این مورد ابروها کمی قوس داشته تا صورت را کشیده‌تر نشان داده و از گردی آن بکاهند. در نظر داشته باشید برای صورت‌های گرد مدل ابروهای باریک مناسب نیست چون ترکیب قوس و باریکی ابروها چندان دلچسب نخواهد شد.

  •  صورت مربعی:

برخلاف صورت‌های گرد در صورته‌های با فرم مربع چانه‌ها زاویه دارند. در این فرم صورت‌ها برای برقراری تعادل ابروهای با بدون زاویه، کم‌قوس تا حدی گرد ولی کشیده مناسب هستند. ابروهای کوتاه عرض صورت را بیشتر نشان می‌دهند و گزینه مناسبی برای صورت‌های مربعی نیستند.

  • صورت مستطیل:

برای این مدل از صورت هم ابروهایی زاویه‌دار و با کمانی تیز مناسب است. همچنین باید ابرو این افراد بلند باشد چراکه ابروهای کوتاه عرض صورت را بیشتر نشان خواهد داد.

  • صورت بیضی:

صورت‌های بیضی مشابه صورت‌های گرد، اما کمی کشیده‌تر هستند. در این فرم هم زاویه‌ای دیده نشده و تنها شاهد کشیدگی هستیم. ولی در حالت کلی صورت‌های بیضی تعادل دارند و نیازی نبوده تا با مدل ابرو در آن‌ها تعادل ایجاد کرد. مدل ابروی مناسب این گونه صورت‌ها مشابه مدل ابروی صورت‌های گرد اما با کمی زاویه ملایم و نسبتاً کوتاه است. چون این مدل، کشیدگی را کمتر نشان می‌دهد. اما گزینه‌های پیش رو برای این فرم صورت‌ها بسیار زیاد است چون تقریباً همه مدل‌ها به ویژه مدل طبیعی ابروهای خودشان برای آن‌ها مناسب هستند.

  • صورت کشیده:

در صورت‌های کشیده باید مدل ابرو به سبکی باشد که از کشیدگی صورت بکاهد. با این حساب ابروهایی تخت، افقی و بدون کمان باعث گرد‌تر دیده شدن صورت شده و آن را به تعادل می‌رسانند.

  • صورت قلبی:

این مدل صورت‌ها تشکیل شده از یک پیشانی پهن و چانه‌ای کوچک هستند. برخی به این سبک صورت‌ها مثلث وارونه هم می‌گویند. در این نوع صورت‌ها بهترین گزینه ابروهای پهن، صاف با کمانی ملایم است. چراکه ابروهای زاویه‌دار به تضاد ابعاد پیشانی و چانه شدت می‌دهند. ابروهای این افراد باید تا حدودی شبیه ابروهای صورت کشیده باشد.

  • صورت مثلثی:

برای کسانی که فرم صورت آنها مثلثی شکل است باید در ابروهای فرد زاویه‌ای بر خلاف زاویه صورت تشکیل شود. ابروی رو به بالا و دنباله دار بهترین مدل برای این سبک چهره‌ها است. اگر این افراد از ابروی صاف و بی حالت استفاده کنند صورت آنها همیشه خسته به نظر می‌رسد.

انواع مدل ابرو برای چشم‌های مختلف

  • چشم‌های بادامی یا گربه‌ای:

این افراد باید از مدل گرد برای ابروی خود خودداری کنند چون در صورت استفاده از این مدل چشم‌هایشان گرد دیده می‌شود. پس مدل ابروهای زاویه‌دار برای این افراد مناسب است.

  • چشم‌های خمار:

برای بازتر دیده شدن چشم در این حالت باید از ابروهای پهن فاصله گرفت و از مدل ابروی با شکست زیاد و متمایل به سمت داخل صورت استفاده کنیم.

  • چشم‌های درشت:

چشم‌های درشت نهایت زیبایی ذاتی را داشته و فقط اینکه ابرو و چشم‌ها با هم فاصله زیادی نداشته و باریک هم نباشد، برای تعادل چهره کفایت می‌کند.

  • چشم‌های گرد:

در این حالت باید مدل ابرو به صورتی باشد که از میزان گردی کمتر کند. پس ابروهای کمانی و زاویه‌دار مناسب نبوده و تنها ابروهای صاف و بدون آرک مناسب چهره‌هایی با چشم‌های گرد است.

  • چشم‌های کشیده و درشت:

برای این مدل چشم‌ها هم تنها دور بودن آرک ابرو از مرکز صورت و متمایل بودن آن به بیرونی‌ترین نقطه از ابرو کفایت می‌کند.

  • چشم‌های ریز:

در این مدل هرچه ابروها بلند‌تر و کشیده‌تر باشند چشم‌ها درشت‌تر دیده می‌شوند. پس این مدل گزینه مناسبی برای چشم‌های ریز است.

  • چشم‌های نزدیک به هم:

این دسته افراد برای به تعادل رساندن چهره‌شان نیاز به ابروهایی بلند و با کمانی عریض هستند و باید از ابروهای تیز و نازک دوری کنند.

  • چشم‌های با فاصله:

بهترین مدل برای این گونه افراد مدل‌های معقول و ملایم است اما تا جایی که امکان دارد به سمت بینی متمایل باشند.

مدل ابروی پهن و پرپشت به چه کسانی می آید؟

می‌توان گفت ابروی پهن که امروزه یکی از رایج‌ترین مدل‌های ابرو است؛ برای همه‌ مدل صورت‌، چشم و چهره مناسب است. تنها اگر فاصله بین چشم و ابروهای فرد کم باشد ابروی پهن این فاصله را کمتر کرده و چهره را اخمو نمایش می‌دهد.

در آخر اینکه اگر از فرم ابروهای خود ناراضی هستید و به دنبال روشی دائمی و طبیعی برای رفع آن می‌گردید شک نداشته باشید که کاشت ابرو بهترین گزینه پیش روی شما است. در ادامه شما عزیزان را به مطالعه مقاله ماندگاری کاشت ابرو دعوت می‌نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید