You are currently viewing دلایل ریزش بعد از کاشت ابرو

دلایل ریزش بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش عالی برای جایگزینی موهای ریخته شده ابرو بوده که به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. اگرچه در تمام این روش‌ها در روزهای ابتدایی فرد ریزش بعد از کاشت ابرو را تجربه می‌کند ولی بعد از آن روز به روز رشد ابروها بیشتر و بهتر می‌شود.  نتیجه این روش ایمن بوده و برای افرادی که موی ابرو خود را از دست داده‌اند بسیار عالی و طبیعی خواهد بود. در ادامه این مقاله به دلایل اصلی ریزش ابرو بعد از کاشت و روش‌های کنترل آن اشاره شده است.

تاثیر ابرو در زیبایی چهره

داشتن ابروهای قرینه، منظم و پرپشت یکی از دغدغه‌های افراد به ویژه بانوان است. از آنجایی که تار ابروها در مقایسه با تار موی سر نازک‌تر است و همچنین تراکم کمتری دارد، اگر دچار ریزش و یا بی‌نظمی شود چون در صورت است بسیار نمایان شده و به چشم می‌آید.

ریزش ابرو هم ممکن است بر اثر اختلالات هورمونی، بیماری، استرس، بارداری و سایر مواردی که در ریزش مو هم دخیل هستند رخ دهد. علاوه بر این موارد در بسیاری از بانوان به دلیل اصلاح نادرست ابروها ممکن است ریزش شدیدتر شده و در بسیاری از موارد حتی فرد فاقد ابرو شود.

تاثیر ابرو در زیبایی چهره بسیار زیاد است. به همین دلایل بسیاری از افراد همواره با این چالش روبرو بوده و برای رفع آن به روش‌های مختلفی رجوع می‌کنند. این افراد از لوازم آرایشی گرفته تا انواع تتوها را استفاده می‌کنند اما چیزی که در نتیجه به دست خواهند آورد یا خود موجب بیشتر شدن ریزش شده یا در بهترین حالت یک ابرو مصنوعی را به آن‌ها تحویل خواهد داد. حالا شاید این سوال پیش بیاید که راه چاره چیست؟

در سالیان اخیر به دلیل پیشرفت علم و تجهیزات لازم برای عمل‌های زیبایی، روش‌های سنتی و منسوخ قدیمی جای خود را به کاشت مو به صورت طبیعی دادند. این روش‌ها به دلیل طبیعی‌تر بودن بسیار محبوب‌ شده‌اند تا جایی که امروزه افراد زیادی علاوه بر کاشت موی سر برای کاشت ابرو به کلینیک‌های زیبایی رجوع می‌کنند.

تفاوت عمل کاشت ابرو و موی سر

در سال‌های ابتدایی که کاشت مو طبیعی بین افراد رایج شد نمونه‌هایی مشاهده می‌شدند که چهره آن‌ها بعد از کاشت مصنوعی و به اصطلاح عروسکی می‌شد. شاید در آن زمان کسی فکرش را نمی‌کرد که عمل کاشت مو تا این حد طبیعی و فراگیر شده که امروزه علاوه بر موی سر در ناحیه ابرو نیز کاشت انجام می‌شود.

پس از آن در سال‌های بعد با پیشرفت تجهیزات، متدها و همچنین افزایش تجربه پزشکان و متخصصان این مشکل کمتر و کمتر شد تا در نهایت با طراحی خط رویش و تعیین جهت رشد مو این دغدغه زیباجویان کامل برطرف شد.

پس از ترویج این متدها درخواست‌ها برای کاشت ابرو نیز ادامه داشت تا در نهایت پزشکان با تست‌های مختلف امکان کاشت موی طبیعی برای ناحیه ابرو را نیز فراهم کردند.

پس به این ترتیب می‌توانیم بگوییم که متد کلی عمل کاشت ابرو همان عمل کاشت موی سر بوده، تنها با این تفاوت که کمی با دقت‌تر انجام گرفته و ناحیه دونر، منطقه کاشت و میزان تراکم آن متفاوت است.

آیا کاشت ابرو دائمی است؟

جواب این سوال صد در صد بله است. وقتی فردی عمل پیوند موی طبیعی انجام می‌دهد در صورتی که در دو هفته اول بعد از کاشت یعنی تا زمانی که فولیکول‌ها به صورت کامل پیوند بخورند مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید بعد از آن دیگر موهای کاشته شده نخواهند ریخت. اما برخی افراد شاهد ریزش بعد از کاشت ابرو هستند. علت این موضوع چیست؟

علت ریزش بعد از کاشت ابرو

ریزش موهای کاشته شده چه در ناحیه سر و چه در ناحیه ابرو در روزهای بعد از عمل امری طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. در عمل کاشت ابرو 2-5 روز بعد از عمل قرمزی‌ها و تورم از بین خواهد رفت اما بین هفته‌های سوم تا هشتم موهای کاشته شده در این ناحیه خواهند ریخت.

این موضوع نه تنها نگرانی ندارد بلکه جای خوشحالی هم دارد

چرا که با این واکنش متوجه خواهیم شد که فرآیند عمل به خوبی انجام گرفته و به زودی در این ناحیه رشد موهای کاشته شده را شاهد خواهیم بود.

مانند عمل کاشت مو نتیجه ابتدایی یعنی رشد 50% گرافت‌های کاشته شده در ماه ششم قابل رویت است اما نتیجه کلی یعنی زمانی که 90% گرافت‌ها رشد نهایی خود را داشته باشند یک سال پس از عمل خود را نمایان می‌کند.

سه دلیل عمده ریزش بعد از کاشت ابرو

ریزش بعد از کاشت ابرو

برخی از افراد با دیدن ریزش بعد از کاشت ابرو تصور می‌کنند که دنیا به آخر رسیده و شاید نتیجه مطلوبی نبینند. در صورتی که در این زمان باید تمام تمرکزشان را بر روی رعایت نکات پزشکی و دستورات لازم بعد از کاشت بگذارند.

در ادامه به دلایل عمده ریزش ابرو بعد از کاشت اشاره شده تا با در نظر گرفتن‌ آن‌ها نگرانی‌ها را کنار بگذارید و در جهت رفع برخی از آن‌ها برای دستیابی به نتیجه بهتر اقدام کنید.

✔️ عدم مراقبت صحیح از ابروها بعد از کاشت

پس از انجام این عمل باید فرصت لازم برای مراقبت از ابروها را داشته باشید. روزهای اولیه بعد از کاشت، روزهای طلایی نامیده می‌شود. نکته بسیار مهم این است که نباید ابروهای خود را دستکاری کنید ولی باید قسمت کاشت را تمیز نگه دارید تا مانع از ایجاد عفونت شوید. همچنین باید تا چندین روز از انجام دادن فعالیت‌های ورزشی که منجر به تعریق می‌شوند؛ خودداری کنید. تمامی مواردی که باید در این زمان آن‌ها را رعایت کنید در دستورات پزشک به شما اعلام خواهد شد. در ادامه شما عزیزان را به مطالعه مقاله اشتباهات رایج مراقبت از مو دعوت می‌نماییم.

✔️ ضعف ابروهای کاشته شده

در این عمل برای طبیعی‌ یا نچرال بودن ابروی نهایی شما، ناحیه دونر از اطراف سر و نزدیک گوش‌ها انتخاب می‌شود. پس در نتیجه چون موهای برداشت و کاشته شده برای ابروها ضعیف هستند، قدرت کافی برای رشد را ندارند. اما پس از چند روز اول که ریزش طبیعی است، موهای کاشته شده در قسمت ابرو مجدد شروع به رشد می‌کنند.

✔️ کلینیک نامعتبر

کاشت ابرو باید توسط پزشک متخصص انجام شود. چرا که به دلیل حساس‌تر بودن منطقه کاشت و تاثیر بیشتر ابرو بر زیبایی چهره حساسیت‌های زیادتری وجود دارد. پزشک و اپراتور متخصص و مجرب، با انتخاب بانک موی مناسب، طراحی خط رویش مطابق با چهره، دقت بالا در حین عمل و کاشت ابرو با خواب مرتب و طبیعی، نتیجه مطلوب‌تری را برای شما رقم خواهد زد.

کلینیک رویش سبز یکی از معتبرترین کلینیک‌های تهران برای عمل کاشت ابرو است که به دلیل دارا بودن کادر مجرب و نمونه کاشت‌های رضایت‌بخش بیشمارش می‌توانید با اطمینان خاطر به آن مراجعه کرده و زیبایی مد نظر خود را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید