You are currently viewing ریزش ابرو در بارداری | از دلایل تا پیشگیری

ریزش ابرو در بارداری | از دلایل تا پیشگیری

 

دلیل ریزش ابرو در بارداری را می‌توان تغییر هورمون‌ها در این دوره دانست. در این مقاله به تمام نکات اساسی در مورد دلایل ریزش ابرو در دوران اولیه بارداری و نحوه جلوگیری از این اتفاق پرداخته‌ایم .

دلایل ریزش ابرو در بارداری

معمولا زنان هنگام بارداری به خاطر تغییر سطح هورمون استروژن، موهایشان ضخیم‌تر از قبل می‌شود اما تاثیر اختلال هورمون در ریزش مو، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

در دوران بارداری، افزایش سطح استروژن به صورت طبیعی، چرخه رشد مو را کند می‌کند‌. ریزش ابروی خانم‌های باردار معمولا در سه ماهه اول رخ می‌دهد و میزان ریختن تارهای ابرو در بین خانم‌ها متفاوت است.

مو‌ دارای ساختاری پیچیده‌ای است. عوامل متعددی در دوران حاملگی باعث بروز اختلال‌هایی در این ساختارها می‌شوند.در نتیجه این اتفاق، یک امر طبیعی است.

افزایش استروژن

زیاد شدن سطح هورمون استروژن باعث ایجاد اختلال در چرخه رشد مو می‌شود و همین امر موجب کمتر شدن رشد فولیکول‌های مو می‌شود. این اختلالات طبیعی هورمونی در برخی از خانم‌های باردار منجر به ریختن موی ابرو و سر می‌شوند.

افزایش پروژسترون

ترشح زیاد هورمون پروژسترون در دوران بارداری می‌تواند منجر به شکننده شدن موهای سر شود. موهایی که شکننده شده‌اند، از ریشه جدا می‌شوند و همین امر باعث افزایش ریزش موی سر و ابرو در این دوران شود.

درباره ریزش مو در دوران کرونا بخوانید…

رژیم غذایی نامناسب

از آن‌جا که در 9 ماه حاملگی در بدن خود مهمان دارید! باید به این نکته توجه کنید که بدن شما بیش‌تر از گذشته نیاز به مواد مغذی دارد و اگر این مواد به میزان کافی تامین نشوند با علائم ناخوشایندی مانند ریزش مو مواجه می‌شوید. پس در این 9 ماه از رژیم غذایی مناسب تحت نظر پزشک غافل نشوید.

کم شدن آهن خون

کمبود آهن در همه انسان‌ها، یکی از عوامل ریزش مو ابرو و سر است. خانم‌های باردار معمولا بیش‌تر از سایرین با مشکل کم شدن آهن روبرو هستند.

کم شدن گلبول‌های قرمز (کمبود آهن) روند اکسیژن رسانی به بافت‌های بدن را مختل می‌کند که یکی از علائم آن ریزش تارهای مو است.

کم‌کاری تیروئید، تنبلی تخمدان، بیماری‎‌های خاصی مثل دیابت، ریزش ژنتیکی و… از دیگر عوامل موثر بر ریزش مو هستند.

چگونه از ریزش ابرو در بارداری، جلوگیری کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، ریزش موی ابرو و سر در دوران بارداری یک امر طبیعی است. اما اگر این موضوع موجب نگرانی شما می‌شود و اعتماد به نفس شما را کم می‌کند، می‌توانید زیر نظر پزشک متخصص، موارد زیر را رعایت کنید:

  • انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین ب را در رژیم غذایی خود جای دهید.
  • مواد غذایی سرشار از آهن مصرف کنید.
  • مصرف گوشت قرمز، تخم مرغ، مغز آجیل، حبوبات، سبزیجاتی مانند اسفناج و جعفری فراموش نشود.
  • با موهای خود ملایم برخورد کنید، مخصوصا زمانی که خیس‌اند.
  • از تاثیر شامپو بر ریزش مو غافل نشوید و شامپوی بیوتین‌دار استفاده کنید.
  • موهای خود را با کش‌های سفت نبندید.

کاشت ابرو

همان‌طور که می‌دانید، ابرو، در ظاهر شما تاثیر به سزایی دارد. اگر پس از بارداری ابروهای شما بیش از اندازه خالی شده بود و چهره شما با پیش از این دوران فرق کرده بود، می‌توانید از روش کاشت ابرو استفاده کنید. ابرو‌های جدید را جایگزین تارهای ریخته شده کنید سال‌های طولانی از ماندگاری کاشت ابرو، لذت ببرید.

اگر می‌خواهید بدانید که شما کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستید، این مقاله را بخوانید:

چنانچه شما عزیزان درباره این موضوع سوالی دارید، مشاوران کلینیک رویش سبز تمام‌وقت آماده پاسخ‌گویی به شما عزیزان هستند

 

دیدگاهتان را بنویسید