You are currently viewing درد کاشت مو

درد کاشت مو

بسیاری افراد از ترس درد کاشت مو برای این کار اقدام نکرده و برای مدت زیادی چهره بدون موی خود را در آینه تحمل می‌کنند. این نکته را آویزه گوشتان کنید: اگر کلینیکی برای تبدیل کردن شما به مشتری خود، این اطمینان را داد که کاشت مو درد ندارد بدانید که قصد گول زدنتان را دارد. بیایید و واقع‌بین باشید چون هرچقدر هم که کاشت مو عملی کم تهاجم به حساب بیاید ولی باز هم عمل است. همچنین آستانه تحمل درد افراد متفاوت است. در طی این فرآیند حتی اگر فرد دردی را هم احساس نکند، شاید در دوران نقاهت کمی کلافگی را تجربه کند.

آیا کاشت مو درد دارد؟

عوامل زیادی در درد داشتن و حتی میزان آن دخیل هستند. همانطور که گفتیم تجربه افراد مختلف در این عمل متفاوت است. حتی اگر با افرادی که در یک کلینیک کاشت انجام داده‌اند گفتگو کنید خواهید دید که تجربه کاشت آن‌ها با هم فرق دارد.

درد حین عمل کاشت مو

پس همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، کاشت مو یک عمل جراحی است و مانند هر عمل جراحی دیگری، می‌تواند دردناک باشد. البته این درد خیلی زیاد نبوده و جای نگرانی نیست چون قبل از عمل، بی‌حسی موضعی به فرد تزریق می‌شود پس یعنی در طول عمل هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

البته برای درد چند دقیقه‌ای در زمان تزریق نمی‌توان کاری کرد و باید فرد آن را تحمل کند. می‌توان گفت در ادامه عمل بیشتر سوزش ناشی از براشت گرافت‌ها و گیجی ناشی از داروها را خواهید داشت.

درد کاشت مو

به هر حال در چند ساعتی که کاشت کار بر روی سر شما کار خواهد کرد کمی هم دچار خستگی و کلافگی می‌شوید. به ویژه در زمان برداشت و به خصوص برای افرادی که برداشت آن‌ها به صورت نواری انجام می‌شود فرد ممکن است کمی حس ناخوایند داشته باشد. برای افرادی که برداشت آن‌ها به صورت دانه‌ای است نیز زمان‌بر بودن فرآیند کلافه کننده است.

در نظر داشته باشید که اگر نکات مراقبتی قبل از عمل را به درستی رعایت کنید؛ حین عمل درد کمتری را تجربه خواهید کرد. به عنوان مثال: استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی قبل از عمل می‌تواند منجر به افزایش درد شما در حین عمل بشود. کمتر دیده شده که هنگام پیوند زدن گرافت‌ها هم فرد دردی داشته باشد. یا اگر هم داشته باشد خفیف بوده و قابل چشم‌پوشی است.

با همه این حرف‌ها درد و سوزش این عمل قابل تحمل است. وقتی فرد زیبایی از دست رفته خود را باز می‌یابد به این نتیجه می‌رسد که ارزشش را داشته است.

درد دوران نقاهت کاشت مو

شاید ظاهر سر و صورت افراد در دوران نقاهت کمی دردناک به نظر برسد اما این چنین نیست. فرد در این دوران بیشتر سوزش، خارش و تورم در ناحیه سر و صورت را تجربه می‌کند. البته باز هم جای نگرانی نیست چون با استفاده از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده و رعایت سایر نکات مراقبتی این موضوع نیز قابل کنترل است. تنها با گذشت کمتر از یک هفته بیشتر این علائم از بین خواهند رفت.

بخاطر استفاده از داروهای بی‌حسی، شاید تجربه درد حین عمل در افرادی که متد برداشت آن‌ها نواری است با افرادی که برداشت آن‌ها دانه دانه انجام می‌شود؛ چندان متفاوت نباشد. اما دوران نقاهت آن‌ها با هم متفاوت است.

آیا کاشت مو درد دارد؟

در برداشت نواری، فرد پس از عمل علاوه بر زخم در ناحیه پیوند، در ناحیه دونر نیز دارای بخیه است. زخم و لخته‌های خونی که در اطراف گرافت‌های پیوند زده وجود دارند دردناک نیستند اما ممکن است بخیه بانک مو تا حدی دردناک بوده و مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشد. با همه این تفاسیر این علائم طبیعی بوده و با مصرف درست داروهای مسکن و ضد حساسیت می توان آن را کنترل کرد.

عوامل موثر در میزان درد کاشت مو

  • متد استفاده شده برای کاشت
  • آستانه تحمل فرد
  • میزان سازگاری پوست و بدن هر فرد با پیوند و داروها
  • رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل
  • مهارت پرسنل کاشت
  • تجهیزات مورد استفاده مثل ضخامت سوزن مصرفی

روش های کاهش درد کاشت مو

در اینجا به چند نکته کمک‌کننده برای کاهش و تسکین درد بعد از کاشت مو اشاره خواهیم کرد:

  • داروهای مسکن خود را مرتب و طبق دستور پزشک استفاده کنید.
  • از کمپرس سرد روی صورت استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید.
  • زاویه سر خود را به درستی قرار دهید.
  • پرهیزها و رژیم غذایی که کلینیک به شما گفته را رعایت کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به مقالات اصول مراقبت‌‌ قبل کاشت مو و مراقبت بعد کاشت مو سر بزنید.

اگر درد بعد از کاشت مو شما شدید بوده یا احساس می‌کنید ناشی از عفونت است هرچه سریع‌تر با پزشک خود تماس بگیرید یا به کلینیک مراجعه کنید. تمامی زیباجویانی که در کلینیک کاشت موی رویش سبز اقدام به کاشت می‌کنند از ابتدا با یک مشاور تلفنی و آنلاین همواره در تماس هستند تا در صورت نیاز سریعاً با او مشورت کنند.

در آخر

کاشت مو یک روش ایمن و موثر است که می‌تواند به بهبود ظاهر شما کمک کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از ترس درد تاکنون اقدام به کاشت نکرده‌اید بهتر است تجدید نظر کنید. اگرچه کاشت مو کمی درد دارد اما این درد شدید نبوده و قابل کنترل و کاهش است. همچنین با مراقبت‌ درس و اصولی، می‌توانید به سرعت بهبود پیدا کنید. و در آخر خواهید دید که تحمل کمی درد به زیبایی و آراستگی بعد از آن می‌ارزد.

دیدگاهتان را بنویسید