You are currently viewing بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو چیست؟

برخلاف تصور عموم جامعه در رابطه با بوتاکس مو، در این روش هیچ سرنگی در کار نیست. البته مانند هر بوتاکس دیگری صافی، استحکام و درخشش را به همراه خواهد داشت. در وهله اول با شنیدن کلمه بوتاکس همه به یاد صافی پوست با تزریق سم بوتولینوم می‌افتیم. البته همانطور که در ابتدا هم گفته شد در بوتاکس مو هم نتیجه، صافی موها را در پی خواهد داشت. این روش درمانی و زیبایی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده مناسب بوده و ماده شیمیایی مورد استفاده در آن شامل: آنتی اکسیدان، پروتئین و انواع ویتامین‌ها است.

مزایای بوتاکس مو

  • صافی
  • درخشش
  • نرمی و لطافت
  • جلوگیری از موخوره
  • سلامت
  • تقویت

بوتاکس مو حاوی چه موادی است؟

وقتی صحبت از تقویت به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن به سمت مواد مغذی خواهد رفت. این موضوع ریشه در گذشته دارد اما امروزه ما می‌دانیم که آبرسانی به سلول‌ها و به ویژه جایگاه آن در سلامت پوست و مو بسیار حائز اهمیت است. پس بدون شک محصول آرایشی بهداشتی مناسب باید ترکیبی از آبرسانی و مواد مغذی باشد. در رابطه با ماسک‌های بوتاکس نیز این موضوع صدق می‌کند.

بوتاکس مو حاوی چه موادی است؟

روغن‌ها گزینه‌های مناسبی برای برعهده گرفتن وظیفه آبرسانی به تارهای مو هستند. روغن خاویار سیاه، آرگان، ماکادامیا، جوجوبا و … از بهترین روغن‌های مورد استفاده در انواع ماسک موها هستند. بیشتر این روغن‌ها حاوی ویتامین C و E هستند.

همچنین بخوانید: تأثیر روغن رزماری بر رشد مو

مکمل روغن‌های آبرسان در مواد بوتاکس مو، آنتی اکسیدان‌ها، انواع پروتیئن‌ها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و لیپیدها و به طور کلی مگا مواد مغذی مو است. آنتی اکسیدان‌ها نه تنها به تارهای مو بلکه به پوست کف سر نیز برای بهبود کمک می‌کنند.

بهترین ترکیب بوتاکس مو و تفاوت آن با سایر ماسک ها

در حقیقت این ترکیب یک ماسک موی عمیق و حاوی کلاژن است. یعنی همین کلاژن عامل اصلی تفاوت بوتاکس مو با سایر ماسک موهای متنوع بازار است. البته لازم به ذکر است که کلاژن موجود در این ماسک به پوست سر نفوذ نخواهد کرد و تنها با پوشیده شدن تارهای مو توسط این ماده، صافی، درخشش و جلوگیری از آسیب دیدن مو فراهم می‌شود. به همین دلیل هم، این کار مادام العمر نیست و نیاز به تکرار دارد.

مزایای بوتاکس مو

اگرچه انواع مختلفی از بوتاکس مو در بازار موجود است اما برخی بهترین ترکیب ماسک موی بوتاکس را حاوی: ویتامین B5، E، روغن خاویار و کلاژن می‌دانند.

بوتاکس برای چه مویی مناسب است؟

رسیدگی به پوست و مو برای همه واجب است و با کهولت سن شدت نیز پیدا خواهد کرد. بوتاکس مو نیز از این قائله مستثنی نیست و مانند سایر متدهای زیبایی مو برای همه افراد و انواع موها مناسب و قابل استفاده است. اما برای موهای آسیب‌دیده، رنگ‌ و دکلره‌شده و موخوره‌دار بسیار مفید و کارآمد است. پس با استفاده از این مواد، موهای وز و خسته، سلامت خود را مجدد به دست خواهند آورد. کلاژن موجود در بوتاکس مو به طور موقت نواحی آسیب‌دیده تارهای مو را پر کرده و تا حدی کوتیکول‌ها را بهبود می‌بخشد.

مراحل انجام

این کار را هم در حمام و هم در آرایشگاه می‌توانید انجام دهید. ابتدا موهای خود را با شامپوی مخصوص بشویید. این کار به منظور باز شدن کوتیکول‌های مو و جذب هرچه بیشتر مواد و در نتیجه بازدهی بیشتر بوتاکس مو انجام می‌شود.

مراحل انجام بوتاکس مو

در مرحله بعد ماسک را از ریشه تا نوک موها بکشید و بعد از آن موها را با سشوار خشک کنید. در آخر از ماسک موی ترمیم‌کننده استفاده کنید و پس از چند دقیقه آبکشی انجام دهید.

آیا بوتاکس مو ضرر دارد؟

از آنجایی که در این روش هیچ تزریق صورت نمی‌پذیرد پس عارضه خاصی نیز به دنبال نخواهد داشت. اما به هر حال مانند هر شامپو یا ماسک موی دیگری که ممکن است پوست به آن حساسیت نشان دهد؛ در مواردی نادر بوتاکس مو نیز در برخی افراد ممکن است باعث بروز عارضه شود که البته خطرناک نبوده و جای هیچ نگرانی‌ نیست. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است:

  • خارش
  • سوزش
  • قرمزی
  • حساسیت

بوتاکس مو در دوران بارداری یا شیردهی

این ماسک مو عوارض خاصی ندارد اما اگر در دوران بارداری یا شیردهی قصد انجام این کار را دارید حتمأ قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

آیا بوتاکس مو باعث ریزش می‌شود؟

آنتی اکسیدان‌های رسیده به موها نیز می‌توانند به عنوان مانعی در برابر ریزش عمل کنند و در نتیجه بعد از مدتی پری موهای سر را شاهد هستیم. پس نه تنها باعث ریزش نمی‌شود بلکه برخلاف آن عمل می‌کند.

همچنین بخوانید: اشتباهات مراقبت از مو

مدت زمان ماندگاری

ماندگاری اثرات این ماسک حدود 2 تا 3 ماه است. برای حفظ هرچه بیشتر اثرات آن، می‌توانید در این دوران از محصولات مراقبت موی حاوی پروتئین و ویتامین استفاده کنید.

در آخر

بوتاکس مو یک روش درمانی ایمن و اثربخش است که به ترمیم و تقویت موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. اگر بنا به هر دلیلی موهای آسیب‌دیده دارید، شما یک کاندید مناسب برای استفاده از این ماده هستید.

این روش پرطرفدار بسته به جنس موهای فرد، ترکیبات ماسک انتخابی و مهارت اپراتور بین ۲۰ تا ۷۰ درصد موها را صاف می‌کند. در نظر داشته باشید که انجام این کار برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است. برای جلوگیری از بروز هر عارضه‌ای نیز بهتر است این متد زیبایی را در آرایشگاه‌های معتبر و زیر نظر یک آرایشگر باتجربه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید