You are currently viewing استفاده از هدبند بعد کاشت ابرو

استفاده از هدبند بعد کاشت ابرو

لزوم استفاده از هدبند بعد کاشت ابرو نیز از سؤالات پرتکرار مراجعین به حساب می‌آید. در این مقاله سعی داریم تا به لزوم استفاده و تأثیرات مثبت و منفی آن بر نتیجه عمل بپردازیم.

عوامل مؤثر در زیبایی ابرو بعد کاشت

نتیجه کاشت موی طبیعی در هر ناحیه‌ای، با رعایت دو پارامتر طبیعی و زیباتر خواهد شد. این دو مورد عبارتند از:

  1. تراکم

  2. خواب مو

این دو مورد هم بایستی حین عمل توسط پرسنل رعایت شود و هم در دوران نقاهت مورد توجه خود فرد باشد. البته بخاطر اینکه ابروها در دو طرف صورت قرار دارند، بایستی با هم قرینه باشند. البته تقارن آن‌ها تنها به مدلشان مربوط نیست بلکه نیاز است تا تراکم و خواب آن‌ها نیز قرینه و مشابه هم باشد. در رابطه با این موضوع می‌توانید به مقاله ویژگی‌های کاشت ابرو طبیعی مراجعه کنید.

از بخشی که برعهده کلینیک است می‌توان با تحقیق و بررسی‌ رزومه و نمونه‌ کارهای کلینیک اطمینان خاطر حاصل کرد. اما در رابطه با اصول مراقبتی بعد از عمل نیز، کلینیک موظف است به صورت دقیق و مو به مو این نکات را به فرد انتقال دهد.

لزوم استفاده از هدبند بعد کاشت ابرو

اگر هنگام کاشت، ابروها به صورت عمودی و یا به اصطلاح سیخ‌تر کاشته شوند، امکان کاشت با تراکم بالاتری وجود خواهد داشت.

چون در این حالت فضا برای کاشت گرافت‌ها در نزدیکی یا باز هم به اصطلاح زیر هم بیشتر است. بدین صورت عمل کاشت ابرو با موفقیت بالاتری همراه خواهد بود.

اما باید در نظر داشته باشیم این موضوع تنها تراکم را مطلوب ما می‌کند، پس تکلیف خواب موها چه خواهد شد؟در جواب این سؤال باید گفت که در ابتدا و هنگام کاشت نباید این سیخ بودن بیش از حد و یا مصنوعی باشد.

هدبند بعد کاشت ابرو

پس از آن نیز در دوران نقاهت، اصول مراقبتی بعد از کاشت ابرو به فرد کمک خواهد کرد تا به خواب طبیعی ابروهای خود دست یابد.

یکی از روش‌ها برای حل این موضوع، بستن ابروها با کش و یا استفاده از هدبند بعد کاشت ابرو است.

البته در نظر داشته باشید که هنوز این موضوع به صورت علمی ثابت نشده است. اما مواردی هم که با استفاده از این روش به نتیجه مطلوبی دست یافته‌اند کم نیستند.

به هر حال در رابطه با این مسئله اختلاف نظرهایی بین پزشکان وجود دارد، اما در واقع استفاده از آن اگر سودی هم نداشته باشد، ضرری نیز نخواهد داشت.

اثر استفاده از هدبند بعد کاشت ابرو

اگر بخواهیم خیلی سریع به تأثیر هدبند در این روند اشاره کنیم باید ارتودنسی را برای شما مثال بزنیم. همانطور که ارتودنسی با مرور زمان تغییر ایجاد می‌کند، کش یا هدبند نیز به همین صورت اقدام خواهد کرد.

روند ترمیم بافت در ناحیه تازه کاشت شده حدود 6 ماه زمان خواهد برد. اگر در این مدت و به ویژه ماه‌های اول، ساقه موها توسط یک عامل خارجی مثل کش، تحت فشار باشد به مرور در بافت حرکت کرده و مسیر خواب بهتری را در پیش خواهد گرفت.

اصول استفاده از هدبند بعد کاشت ابرو

اما مشابه هر کار دیگری اگر این اقدام هم اصولی و درست انجام نشود ممکن است باعث آسیب شود. ضمن اینکه گرافت‌های تازه کاشت شده سست هستند و ممکن است بر اثر هر ناملایمتی بریزند. پس توصیه می‌شود در ادامه مقاله نیز با ما همراه باشید تا با این اصول آشنایی کامل پیدا کنید.

  • زمان مناسب

اولین و مهم‌ترین مسئله این است که این اقدام باید در زمان درست خود انجام شود. در ده روز یا دو هفته دوره نقاهت پس از عمل، اکیداً از انجام این عمل خودداری کنید.

انجام این کار در دوران نقاهت نه تنها باعث ریزش گرافت‌ها شده بلکه بافت ترمیمی را نیز با مشکل روبرو می‌کند. پس بهترین زمان برای استفاده از هدبند دو هفته یا ده روز گذشته از عمل خواهد بود. چون در این زمان هم بافت و هم فولیکول‌ها تا حدی بهبود می‌یابند.

  • میزان فشار

اگرچه با گذشت دوران نقاهت فولیکول‌ها تا حدی در جای خود سفت شده‌اند اما نیاز هست تا باز هم از آن‌ها مراقبت شود. پس وارد شدن فشار زیاد نه تنها باعث آسیب به فولیکول‌ها و بافت خواهد شد بلکه ممکن است در خواب ابرو نیز اثر منفی داشته باشد. برای این کار باید فشار کم و ملایم باشد.

همچنین بخوانید: ورم بعد کاشت ابرو

  • مدت زمان بستن

اگر مدت بستن ابروها بیشتر باشد اثربخشی آن نیز بیشتر است. اما این سؤال پیش می‌آید که در طول روز یا در محل کار چگونه این کار را انجام دهیم؟

برای جلوگیری از ظاهر نامناسب و همچنین اذیت نشدن فرد توصیه می‌شود که در هنگام خواب از هدبند استفاده کنید. با این کار نه تنها فرد اذیت نخواهد شد و بلکه مدت زمان کافی آن نیز رعایت می‌شود.

کلام آخر

حتماً در خصوص این موضوع با پزشک خود مشورت کنید. چون این موضوع هنوز به صورت علمی ثابت نشده است. اما از آنجایی که رعایتش بهتر از رعایت نکردنش است پس توصیه می‌شود زیر نظر پزشک دست به این اقدام بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید