You are currently viewing نحوه اصلاح مو بعد کاشت

نحوه اصلاح مو بعد کاشت

در این مقاله سعی داریم تا زمان و نحوه اصلاح مو بعد کاشت را به شما عزیزان آموزش دهیم. چرا که این موضوع یکی از پرتکرارترین چالش‌های زیباجویان است. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که در کاشت مو نیز مانند پروتز مو امکان اصلاح موها وجود ندارد. سؤال برخی دیگر نیز این است که چند ماه بعد از کاشت مو می‌توان اصلاح کرد؟

آیا امکان اصلاح موهای کاشته شده وجود دارد؟

در ابتدا پاسخ این دسته از افراد را خواهیم داد. بله، پس از کاشت مو می‌توان موها را اصلاح کرده و یا حتی آن‌ها را تراشید. اما باید توجه داشته باشید که در روزهای اولیه پس از کاشت، موها بسیار حساس هستند و باید از اعمال هر گونه فشار و آسیب به آن‌ها جلوگیری شود.

بنابراین، توصیه می‌شود که در این مدت، موها را کوتاه نکنید و یا آن‌ها را با تیغ نتراشید. حتی پس از گذشت یک ماه از کاشت مو هم می‌توان موها را با قیچی کوتاه کرد. اما بخاطر رشد کم موها باید دقت داشته باشید که به فولیکول‌های مو آسیبی وارد نشود. اما اصلاً چرا باید این کار را کرد؟ کمی صبر داشته باشید و به فولیکول‌ها اجازه دهید تا کاملاً در جای خود مستحکم شوند.

چه زمانی می توان موها را اصلاح کرد؟

مراحل رشد مو بعد کاشت عبارتند از:

  • مرحله اول: ریزش مو

موهای کاشته شده در این زمان به طور طبیعی می‌ریزند. این امر معمولاً 2 تا 4 هفته پس از کاشت اتفاق می‌افتد. پس نیازی به اصلاح مو نیست چون موهای کل سر قبل از عمل تراشیده شده و یکدست هستند.

  • مرحله دوم: رشد مجدد مو

در این مرحله، تازه موهای کاشته شده شروع به رشد می‌کنند. این امر معمولاً 3 تا 4 ماه پس از کاشت اتفاق می‌افتد. در این مرحله، ممکن است نیاز به اصلاح مو باشد. از آنجایی که سرعت رشد موهای کاشته شده کمتر است؛ با کوتاه کردن موهای طبیعی، کل موهای سر یکدست می‌شوند.

  • مرحله سوم: تثبیت رشد مو

با شروع مرحله سوم، رشد موهای کاشته شده تثبیت می‌شود. این امر معمولاً 6 تا 12 ماه پس از کاشت اتفاق می‌افتد. در این زمان دیگر می‌توان با موهای کاشته شده مثل بقیه تارهای مو رفتار کرد و آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید اصلاح کنید.

اصلاح مو بعد کاشت

به طور کلی موهای کاشت شده را قبل از 4 و تا حد امکان 6 هفته پس از کاشت اصلاح نکنید. یعنی تا زمانی که زخم‌های کاشت بهبودی کامل پیدا نکرده و موهای کاشته شده شروع به رشد نکرده‌اند برای اصلاح عجله نکنید. اما در صورت اضطرار کمترین زمانی که باید برای اصلاح مو بعد کاشت صبر کنید 1 الی 1.5 ماه است.

بهترین زمان برای اصلاح بعد کاشت مو

اگرچه تنها با گذشت سه ماه از کاشت، می‌توان موها را اصلاح کرد اما بهترین زمان برای اصلاح بعد کاشت مو، همان زمان شروع تثبیت رشد موها یعنی بعد از اتمام ماه ششم است. البته در نظر داشته باشید که این موضوع به سرعت رشد موهای فرد نیز بستگی دارد. در برخی افراد سرعت رشد کم بوده و بعد از 6 ماه هنوز هم نیاز به اصلاح گرافت‌های کاشت شده نیست. در برخی نیز تنها با گذشت 3 ماه رشد قد موها به قدری است که نیاز به اصلاح آن‌ها حس می‌شود.

چگونه باید موها را اصلاح کرد؟

برای اصلاح موهای کاشته شده، از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید. چرا که تجربه و مهارت این افراد باعث می‌شود تا هیچ گونه آسیبی به گرافت‌ها وارد نشود. البته قبل از شروع فرآیند اصلاح حتماً آرایشگر را از موضوع کاشت مو مطلع کنید.

نکات مهم در نحوه درست اصلاح مو بعد کاشت

  • خودتان اقدام به اصلاح موهای کاشته شده نکنید. اصلاح مو توسط یک آرایشگر حرفه‌ای که تجربه اصلاح مو بعد کاشت را دارد، بهترین گزینه است. به آرایشگر خود اطلاع دهید که کاشت مو انجام داده اید. او می‌تواند موها را به گونه‌ای اصلاح کند که از گرافت‌ها در برابر آسیب محافظت شود.
  • از قیچی تیز استفاده کنید. ابزار کند اصلاح را به صورت یکنواخت انجام نداده و باعث آسیب خواهد شد.
  • موها را خیلی کوتاه نکنید و از اصلاح بیش از حد موهای کاشته شده نیز خودداری کنید. چراکه اصلاح بیش از حد موهای کاشته شده می‌تواند باعث ریزش آن‌ها شود.
  • موها را آرام و بادقت شانه بزنید تا آسیب کمتری به موها وارد شده و کمتر بریزند.
  • از اصلاح موها در جهت مخالف رشد آن‌ها خودداری کنید.
  • برای اصلاح مو بعد کاشت از ماشین اصلاح برقی استفاده نکنید چون به آن‌ها آسیب می‌رساند.

بهترین زمان برای اصلاح بعد کاشت مو

  • محصولات مراقبتی حاوی الکل یا مواد شیمیایی قوی، برای موهای کاشته شده مضر هستند.
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. نور خورشید می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب برساند.
  • در روزهای اولیه پس از کاشت اصلاح نکنید. اجازه دهید موهای کاشته شده شما به طور کامل در جای خود تثبیت شوند.
  • اگر سرتان التهاب داشته یا پوست آن متورم است از اصلاح خودداری کنید. اجازه دهید التهاب یا تورم پوست سر شما برطرف شود.
  • از اصلاح موهای ناحیه اهدا کننده تا زمانی که کاملاً بهبود پیدا نکرده است جداً خودداری کنید تا باعث بروز عفونت نشود.

چه نوع کوتاهی مناسب بعد از کاشت است؟

بهترین مدل مو برای بعد کاشت، مدل‌های کوتاه یا متوسط هستند. این نوع مدل‌ها علاوه بر اینکه موها را مرتب می‌کند، از آن‌ها در برابر آسیب نیز محافظت می‌کند. آرایشگر می‌تواند به شما کمک کند تا موهای خود را به شکلی طبیعی و زیبا اصلاح کنید.

در آخر

همه زیباجویان برای دیدن نتیجه نهایی کاشت خود بی‌تاب هستند. اصلاح موها بعد از کاشت و تطبیق آن‌ها با موهای سایر نقاط سر که دستخوش ریزش و کاشت نشده‌اند بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. اصلاح در زمان نادرست باعث آسیب به گرافت‌ها شده و نتیجه نهایی را دستخوش تغییر قرار می‌دهد. با اصلاح در بهترین زمان و ضمن رعایت نکات ذکر شده، از زیبایی موهای خود نهایت لذت را ببرید.

اگر در اصلاح موهای کاشته شده با مشکلی مواجه شدید، باید بلافاصله با پزشک متخصص و یا کلینیک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید