You are currently viewing آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است؟

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است؟

.در برخی افراد برای دستیابی به نتیجه بهتر، پزشکان توصیه به انجام مزوتراپی بعد کاشت مو می‌کنند. البته همانطور که گفته شد انجام این کار برای همه افراد ضرورتی نداشته و نتیجه خود عمل کاشت، به تنهایی کافی و بسیار تأثیرگذار است.

در حقیقت مزوتراپی با تحریک فولیکول‌های مو به رشد و بهبودی آن‌ها سرعت می‌بخشد. با توجه به تعریف مزوتراپی شاید این سؤال برای شما پیش آید که پس چرا به جای کاشت مو، مزوتراپی انجام ندهیم؟

در جواب این سوال باید گفت که کاندیدهای کاشت مو با کاندیدهای مزوتراپی متفاوت هستند. در واقع مزوتراپی برای درمان مشکلات ساقه مو، الگوی ریزش موی زنانه، مردانه، عصبی و سکه‌ای اثربخش است.

همچنین بخوانید: مزوتراپی و ریزش مو

پس این روش برای افرادی که نیاز به کاشت مو دارند و حجم طاسی آن‌ها زیاد است، روشی مکمل یا پشتیبان به حساب می‌آید که می‌تواند نتیجه بهتری را برای این عمل رقم بزند. به همین دلیل است که برای برخی افراد تجویز می‌شود تا بعد از کاشت چند جلسه مزوتراپی انجام دهند.

در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو برای چه کسانی ضروری بوده و چه تعداد جلسه و زمان برای انجام آن لازم است؟

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو واجب است؟

همانطور که در مقدمه مقاله به آن اشاره شد انجام مزوتراپی بعد کاشت مو واجب نیست و در صورتی که فرد نیاز به آن داشته باشد توسط پزشک تجویز خواهد شد. در مواردی که ریشه یا فولیکول مو ضعیف باشد و یا پوست سر با عمل سازگار نبوده و همکاری خوبی نکند، نیاز به انجام مزوتراپی است.

مزوتراپی بعد کاشت مو

در این روش با تزریق انواع ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و هورمون‌ها تغذیه رسانی به پوست سر و فولیکول‌ها انجام می‌شود. این مواد مغذی موجب تغییر در متابولیسم شده و به طور کلی باعث بازسازی آن ناحیه خواهند شد.

چه مدت بعد از کاشت مو باید مزوتراپی کرد؟

در صورت صلاح دید پزشک برای انجام این کار، تعداد دفعات مورد نیاز شما و فاصله زمانی بین پیوند و مزوتراپی را نیز به شما اطلاع خواهد داد.

البته از منظر بیشتر پزشکان بهترین زمان مزوتراپی بعد از کاشت مو، از چهلمین روز بعد کاشت آغاز می‌شود. اما حتمأ در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید. چون برخی از پزشکان ماه سوم بعد کاشت را زمان مناسب‌تری برای این کار می‌دانند.

این تأخیر دو دلیل دارد که عبارتند از:

  • فرصت دادن به فولیکول‌ها برای پیوند خوردن:

در دوران نقاهت بعد کاشت مو باید از انجام هر کاری که باعث وارد شدن ضربه و شوک به فولیکول‌ها شود، جلوگیری کرد.

  • محاسبه دقیق میزان و دفعات مزوتراپی:

بعد از گذشت زمان کافی برای پیوند خوردن، میزان ضعیف بودن فولیکول‌ها نمایان شده و با توجه به شدت آن، میزان تزریق‌ مورد نیاز شما محاسبه می‌شود.

بعد از کاشت مو چند جلسه مزوتراپی لازم است؟

باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که خودسرانه مزوتراپی انجام ندهید. تنها در صورتی که پزشک انجام آن را برای شما ضروری دانست اقدام کنید.

ولی در موارد مشاهده شده بین دو تا چهار جلسه برای این منظور کفایت می‌کند. البته تعداد تزریق‌ها بستگی به وضعیت شما خواهد داشت. معمولاً برای این افراد تزریق ماهی یکبار انجام شده که هر دفعه بین سی الی چهل دقیقه طول می‌کشد.

البته این تعداد و شرایط برای افرادی که از مزوتراپی به عنوان روش اصلی برای درمان ریزش موهای خود استفاده می‌کنند، کمی متفاوت و بیشتر است.

همچنین در نظر داشته باشید اگرچه نوع و کیفیت ژل مورد استفاده همیشه مهم بوده و هست اما برای افرادی که تازه کاشت انجام داده‌اند این اهمیت چندین برابر است. در سایر افراد هم استفاده از ژل‌های بی‌کیفیت مضر است اما در بعضی موارد ممکن است بی‌کیفیت بودن ژل تنها هیچ اثری به جا نگذاشته یعنی نه باعث ریزش و نه منجر به رویش شود.

بعد از کاشت مو چند جلسه مزوتراپی لازم است؟

اما برای کسانی که به تازگی کاشت انجام داده‌اند جای این ریسک وجود ندارد. چون گرافت‌هایی که جابجا شده‌اند حساسیت بیشتری داشته و ممکن است این موضوع باعث ریزش آن‌ها شود. به همین دلیل باید از کیفیت ژل مطمئن بود و از هر نوع ژلی استفاده نکرد. در این مورد هم نظر پزشک معالجتان در اولویت است.

مزوتراپی قبل از کاشت مو

تجویز این مورد هم جز در مواقع خاص اتفاق نمی‌افتد. ممکن است پزشک در زمان مشاوره و معاینه قبل از عمل، براساس مشاهداتش از پوست سر و ریشه موها، نیاز بداند که فرد قبل از کاشت مو مزوتراپی یا پی آر پی انجام دهد.

معمولاً برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند یا تار موی آن‌ها شکننده‌ است این پیشنهاد می‌شود. هدف از این کار نیز حصول اطمینان از استحکام کافی و مورد نیاز فولیکول‌ها برای برداشت و کاشت مجدد آن‌ها است.

در آخر

همانطور که چنیدن بار به آن اشاره شد، انجام مزوتراپی بعد کاشت مو برای همه کسانی که پیوند مو انجام می‌دهند، ضروری نیست. مزوتراپی در این زمان صرفاً برای افرادی که فولیکول موی آن‌ها ضعیف بوده و یا پوست سر دچار شک و بیماری‌هایی مثل: خشکی، زمختی، خارش، زخم و … شده است، تجویز می‌شود و می‌تواند روش مکمل خوبی برای آن‌ها باشد.

به واسطه تزریق مواد مغذی از این طریق و همچنین ترکیب آن‌ها با گردش خون، بهبودی و ترمیم زخم‌ها سریع‌تر انجام گرفته و در پس آن رویش موها نیز بهتر خواهد بود.

کلینیک تخصصی رویش سبز با رویکردی همه جانبه در حوزه پوست، مو و زیبایی فعالیت می‌کند. این مجموعه برای درمان مشکلات ریزش مو علاوه بر کاشت طبیعی، شرایط و امکانات لازم برای خدمت رسانی به عنوان یک کلینیک مزوتراپی را نیز فراهم کرده است. به این صورت همه افراد و به ویژه زیباجویانی که کاشت انجام داده‌اند، می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانید از لینک بالا و صفحه مزوتراپی سایت رویش سبز با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید