You are currently viewing انواع نژادهای مو

انواع نژادهای مو

انواع نژادهای مو

موهای ما در طول رشد خواص متفاوت تری از خود بروز میدهند،یکی از نکات مهم در دنیای پوست و مو، تنوع نژادها و موهای انسان است.بسیاری از صفات انسان به صورت ذاتی از طریق ژنتیک به ارث رسیده است.نژادهای مو وابسته به شرایط و محیط زیست افراد متغییر است. در برخی از کشورها علت ریزش مو با کشورهای دیگر متفاوت است،همچنین امروزه با وجود بیماری کرونا علت ریزش مو در دوران کرونا در کشورهای مختلف تفاوت دارد.نقش عامل های ژنتیکی در شکل گیری موی سر به عنوان اصلی ترین عامل در درجه اول اهمیت قرار دارد.در ادامه بیشتر به انواع نژادهای مو میپردازیم.

نژادهای مو

اولین انسان ها طبق شواهد تاریخی،در قاره آفریقا بودند.این افراد دارای پوست تیره و موهای مجعد بودند.به دلیل مهاجرت افراد به سراسر جهان ،ادغام نژادها موجب شده است تا گونه های مختلفی به دنیا بیایند.همچنین میتوانید به مطالعه مقاله دلیل کاهش سرعت رشد مو سر بپردازید.

اروپایی

شامل کشورهای غربی میشود که دارای موهای صاف و بلوند هستند.به صورت عامیانه به آنها سفید پوست می‌گویند.

آفریقایی

به دلیل گرمای زیاد موهای خشک و تیره رنگ دارند که به مردم سیاه پوست معروف هستند.در این قاره به دلیل تابش شدید نور خورشید و گرمای زیاد ،موهای انسان به صورت تکاملی رشد میکند و رشد نامنظم پیاز مو موجب فر شدن موهای آن میشود.موهای فر نیاز به مراقبت های بیشتری دارد،در غیر این صورت زیبایی خود را از دست میدهند. تنها چند درصد از افراد در جهان وجود دارد که دارای موهای فر هستند.در ادامه شما را به مطالعه مقاله ترمیم موهای فر دعوت مینماییم.

آسیایی

کشورهای خاورمیانه و شرقی دارای موهای صاف و تیره هستند که به صورت عامیانه به آنها مردم زردپوست میگویند.مانند :مردم چین و ژاپن و کره. افراد زرد پوست ،فاقد موهای مجعد و خشک هستند.در آخر شما را به مطالعه مقاله انواع رنگ پوست دعوت مینماییم.

انواع نژادهای مو

دیدگاهتان را بنویسید