You are currently viewing پلاسمای غنی از پلاکت چیست

پلاسمای غنی از پلاکت چیست

  • نویسنده پست:
  • دسته‌بندی پست:پلاکت
  • دیدگاه‌های پست:4 دیدگاه
  • زمان مطالعه:زمان مطالعه: 1 دقیقه

پلاسمای غنی از پلاکت چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت  چیست؟ (پی آر پی) پلاسمای غلیظ شده خون است که دارای مقادیر فراوان پلاکت می باشد. از این پلاسما که از خود بیمار تهیه میشود در بعضی مراکز برای درمان صدمات تاندون ها و غضروف استفاده میشود که احتمالا درمان از طریق تزریق پی آر پی را شنیده اید.امروزه از این نوع درمان برای رفع ترمیم زخم های جراحی و آسیب های ورزشی استفاده میشود.به عنوان یکی از روش های رفع چین و چروک هم از روش درمانی پی آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت استفاده میکنند. در ادامه کلینیک رویش سبز بیشتر به پلاسمای غنی از پلاکت و روش های درمانی آن میپردازد.

هر آنچه باید درباره پلاسمای غنی از پلاکت بدانید

خون ما از دو قسمت پلاسما و سلول های خونی تشکیل شده است .پلاسما پخش مایع خون ما است که از آب و پروتئین تشکیل شده است.پلاسما باعث میشود تا گلبول ها درون رگها به راحتی حرکت کنند.برای تهیه پی آر پی ابتدا چند سی سی خون از هر فردی گرفته میشود و داخل لوله های مخصوص قرار داده میشود.در ادامه میتوانید به مطالعه مقاله کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت بپردازید.

پلاکت ها چه هستند؟

گلبول های قرمز و سفید و پلاکت ها جز ترکیبات زنده خون هستند. پلاکت بر خلاف گلبول های قرمز و سفید ، هسته  ندارد. در تشکیل لخته پلاکت خون ها نقش دارند.پلاکت ها به همین دلیل به عنوان اجزا سیستم انعقادی شناخته شده اند.دلیل اصلی استفاده از پی آر پی در جراحی کاشت مو ، افزایش افزایش مصنوعی تعداد پلاکت ها در یک ناحیه است.

روش تهیه پلاکت ها

از خون فرد بیمار مقداری که لازم است را تهیه میکنند و به وسیله سلول های سرخ خون و گلبول ها جدا میگردد و از پلاکت ها استفاده میشود.روش تهیه در بانک های خون دقیق تر بوده است.شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطالعه مقاله بانک مو چیست؟ بپردازید.

پلاسمای غنی از پلاکت جهت درمان

رفع چین و چروک نواحی اطراف چشم

بهبود بافت پوست

جوانسازی پوست صورت

رفع طاسی سر

رفع چروک گردن

 

این پست دارای 4 نظر است

  1. Masomeh

    سلام من دور چشمام چروک افتاده با این روش رفع میشه ؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام،بله.برای مشاوره بیشتر میتونید با مشاوران ما صحبت کنید.

  2. Hoseen

    چروک گردن واقعا رفع میشه با این روش ؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام،بله

دیدگاهتان را بنویسید