You are currently viewing تعداد گرافت لازم برای کاشت ابرو

تعداد گرافت لازم برای کاشت ابرو

تعداد گرافت کاشت ابرو در هر فرد متفاوت است. چراکه فرم صورت، مدل ابرو و میزان ریزش ابرو در هر فرد متفاوت است. در این مقاله قصد داریم با نحوه و تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای برداشت و سپس کاشت در ناحیه ابرو بیشتر آشنا شویم. همچنین عوامل تاًثیرگذار در تعداد گرافت کاشت ابرو در افراد مختلف را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا تعداد گرافت‌ کاشت ابرو برای همه افراد ثابت است؟

خیر، تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت ابرو همیشه ثابت نیست. این تعداد به عوامل مختلفی از جمله میزان ریزش ابرو، طول و ضخامت موهای آن، مدل و فرم ابروها، روش کاشت و عوامل دیگر بستگی دارد.

تعداد گرافت کاشت ابرو به چه عواملی وابسته است؟

تعداد این گرافت‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • میزان ریزش ابرو

میزان ریزش ابرو یکی از عوامل مهم در تعیین تعداد گرافت‌های مورد نیاز است. هرچه میزان ریزش ابرو بیشتر باشد، بالطبع تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت ابرو به صورت طبیعی بیشتر است. به عنوان مثال آیا تعداد گرافت کاشت ابرو برای فردی که تقریباً تمامی تارهای طبیعی ابروی خود را از دست داده با کسی که ابروهای طبیعی خود را داشته و تنها به جهت رفع نقص در مدل آن‌ها اقدام به کاشت کرده یکسان است؟

تعداد گرافت کاشت ابرو

 

ریزش ابرو به هر دلیلی می‌تواند رخ دهد که عبارتند از: ژنتیک، آسیب به ابرو مانند: برداشتن بیش از حد موها یا سوختگی، بیماری های پوستی مثل: اگزما و پسوریازیس و یا استرس

  • طول و ضخامت تارهای ابرو

طول و ضخامت موهای ابرو نیز بر تعداد گرافت‌ کاشت ابرو تأثیر گذار است. هرچه موهای ابرو بلندتر و ضخیم‌تر باشند، به تعداد گرافت بیشتری نیاز است تا ناحیه خالی شده از آن‌ها پوشش داده شود.

  • شکل و فرم ابرو

شکل و فرم ابرو نیز بر تعداد گرافت‌های مورد نیاز تأثیر می‌گذارد. بسیاری از متقاضیان کاشت ابرو از مدل ابروهای خود ناراضی هستند. برای ایجاد فرم و  شکل دلخواه و مناسب ابرو، ممکن است نیاز به تعداد گرافت‌های بیشتری باشد. برخی افراد حتی نیاز به برداشت خیلی زیاد نداشته و تنها با یک ادیت ساده و گرافت‌های کمی به مدل دلخواه خود می‌رسند.

  • روش کاشت ابرو

روش کاشت ابرو نیز بر تعداد گرافت‌های مورد نیاز تأثیر می‌گذارد. در روش  FUT، که در آن یک نوار از پوست ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شود، به تعداد گرافت بیشتری نسبت به روش  FUE، که در آن فولیکول‌های مو به صورت تکی برداشته می‌شوند، نیاز است. البته روش متداول برای کاشت ابرو برداشت نواری است چون طیف وسیعی از گرافت‌های با ضخامت‌های مختلف را شامل می‌شود. این طیف باعث هرچه طبیعی‌تر شدن نتیجه کاشت فرد خواهد شد.
همچنین بخوانید: کاشت مو به روش fue و کاشت مو به روش fit

  • سن فرد

افراد جوان‌تر معمولاً به تعداد گرافت کمتری نسبت به افراد مسن‌تر نیاز دارند.

  • وضعیت سلامت فرد

افراد با بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است به تعداد گرافت بیشتری نسبت به افراد سالم نیاز داشته باشند.

بازه حدودی تعداد گرافت کاشت ابرو طبیعی

به طور کلی، برای ایجاد ظاهری طبیعی، به حدود تعداد 50 تا 400 گرافت برای کاشت ابرو نیاز بوده که هر گرافت شامل یک یا دو تار مو است. برای یک ابرو با تراکم کم، به حدود 50 تا 100 گرافت نیاز است. این عدد برای یک ابرو با تراکم متوسط، به حدود 100 تا 200 گرافت می‌رسد و در نهایت یک ابروی با تراکم زیاد، به حدود 200 تا 400 گرافت نیاز دارد تا به فرم طبیعی خود برسد.

"</p

البته این اعداد فقط یک راهنمای کلی و تقریبی هستند. ممکن است بسته به شرایط فرد متفاوت باشند. برای تعیین دقیق تعداد گرافت‌ کاشت ابروی مناسب خودتان باید به یک پزشک متخصص کاشت مو مراجعه کنید.

در جلسه مشاوره قبل از کاشت ابرو، پزشک با بررسی ویژگی‌های صورت و انتظارات فرد، تعداد گرافت‌های مورد نیاز را تعیین می‌کند.

سؤال برخی این است که آیا در حین عمل تعداد گرافت بیشتری کاشته می‌شود تا پس از ریزش آن‌ها بعد پیوند، باز هم طبیعی و کافی باشند؟ جواب منتفی است. نگران گرافت‌هایی که می‌ریزند نباشید. بعد از کاشت ابرو و گذراندن دوره ریزش، موها به تدریج شروع به رشد می‌کنند. آن‌ها در طی 6 تا 12 ماه بعد از کاشت، به طور کامل رشد کرده و ظاهری طبیعی پیدا می‌کنند. پس نیازی به کاشت گرافت اضافه‌تر نیست.

اگر برای کاشت به تعداد بیشتری گرافت نیاز باشد چه؟

در این صورت نیاز به برداشت بیشتری از ناحیه دونر هست و حتی ممکن است جلسات کاشت بیشتری نیز مورد نیاز باشد. در این حالت هزینه کاشت ابرو نیز بیشتر خواهد شد.

آیا می‌توان تعداد گرافت‌های برداشت شده برای کاشت ابرو را کاهش داد؟

بله، این مورد تنها در صورتی امکان‌پذیر است که گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت ابرو با استفاده از روش‌ها و تجهیزات پیشرفته استخراج شوند. به عنوان مثال، در روش  FUE Micrograft، از سوزن‌های نازکی استفاده شده و گرافت‌ها ‌‌دانه دانه برداشت می‌شوند.‌ پس طبیعی است که در این روش گرافت کمتری برداشت می‌شود.

نتیجه گیری

تعداد گرافت کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. از میزان ریزش گرفته تا مدل ابروی دلخواه فرد هریک در این موضوع نقشی دارند. پس بهتر است برای تعیین دقیق تعداد گرافت‌های مورد نیاز ابروهای خود، به یک پزشک متخصص کاشت مو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید