You are currently viewing علت سیخ شدن ابرو بعد کاشت

علت سیخ شدن ابرو بعد کاشت

در این مقاله قصد داریم به دلایل سیخ شدن ابرو بعد کاشت و راه‌های جلوگیری یا رفع آن بپردازیم. از طرف دیگر نظر متخصصان کلینیک رویش سبز در خصوص کاشت ابرو برای افراد با موهای فر را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم آیا امکان کاشت ابرو برای این دسته از افراد هم وجود دارد و یا خیر؟

دلایل سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

  • عدم مهارت پزشک

بدون شک مهم‌ترین علت این موضوع کاشت نادرست است. نکاتی که کاشت کار باید هنگام کاشت ابرو در نظر داشته باشند عبارتند از:

انتخاب فولیکول مناسب:

انتخاب درست فولیکول‌های مویی مناسب برای کاشت در ناحیه ابرو، نقش بسزایی در نتیجه کاشت خواهد داشت. چون بانک موی کاندید برای کاشت مو با قسمت مناسب برای استخراج فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها در قسمت ابرو متفاوت است.

سیخ شدن ابرو بعد کاشت

ضخامت موی مناسب برای کاشت در ناحیه ابرو نه باید انقدر کم باشد تا بریزد و نه باید آنقدر زمخت باشد تا مصنوعی دیده شود. پس تصمیم این موضوع با پزشک و پرسنل خواهد بود و اینجاست که دقت و تجربه آن‌ها به کار می‌آید.

رعایت جهت خواب مو:

این مورد هم در طبیعی‌تر دیده شدن ابروها تأثیر زیادی دارد. اما اهمیت این تأثیر در کاشت ابرو بیشتر نمایان می‌شود. اگر جهت خواب مو نادرست چیده شود در نهایت ابروها نامنظم و سیخ خواهند بود. که در این مورد هم مهارت کاشت‌ کار بسیار مهم است.

همچنین بخوانید: ویژگی‌های کاشت ابرو طبیعی

تراکم مورد نیاز:

همانقدر که تراکم کم، باعث زشت دیده شدن ابرو می‌شود، تراکم زیاد هم باعث در هم رفتگی، نامنظمی و سیخ شدن بیشتر ابروها خواهد شد.

پس اگر کاشت کار شما تجربه و مهارت کافی در این خصوص را نداشته باشد ممکن است این موضوع گریبان‌گیر شما هم بشود. به همین دلیل است که همواره توصیه می‌شود تا برای انجام کلیه عمل‌های زیبایی، کلینیکی معتبر و مجرب را انتخاب کنید.

شاید تعرفه ارزان‌تر برخی پزشکان شما را وسوسه کند اما این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ ارزانی بی‌علت نیست. حتی اگر لوازم و تجهیزات مورد استفاده را یکسان در نظر بگیریم آیا دستمزد یک کاشت کار مجرب با یک فرد بی‌تجربه یکسان است؟

همچنین در صورتی که از نتیجه عمل خود ناراضی باشید و بخواهید آن را ترمیم کنید هزینه شما چندین برابر خواهد شد. پس بهتر است قبل از هر اقدامی با دقت نمونه کارهای قبلی پزشک خود را بررسی کنید. همچنین در جلسات مشاوره تمامی سوالات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را با او در میان گذاشته و آن‌ها را رفع کنید.

  • جنس موی فرد

بانک موی انتخابی برای کاشت ابرو هم پشت سر است، پس جنس موی فرد در نتیجه این عمل دخیل خواهد بود. البته برای کاشت ابرو از فولیکول‌های اطراف گوش استفاده می‌شود تا زمختی کمتری داشته باشد. اما به هر حال در اکثر افراد جنس موهای سر با موهای ابرو تفاوت دارند.

وقتی مو از سر به ناحیه ابرو منتقل می‌شود ناگزیر صفات آن نیز منتقل خواهد شد. چون این صفات نهفته در پیاز مو هستند و منتقل شده‌اند. پس هرچه تفاوت بین جنس مو و ابروهای فرد کمتر باشه نتیجه پیوند رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

افراد با جنس موی عادی پس از عمل با چالش کمتری روبرو خواهند بود. تنها بخاطر سرعت رشد بالاتر موهای سر نسبت به ابرو، نیاز است در ماه‌های اول کاشت بیشتر به ابروهای خود رسیدگی کنند. آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست، تنها لازم است آن‌ها را زود به زود کوتاه کنند.

اما در افرادی که موهای مجعد، فر و خشک دارند هم پزشک و هم خود زیباجو با مشکلات بیشتری روبرو هستند. البته خوشبختانه باید گفت با همه این اوصاف عمل پیوند ابرو برای این دسته از افراد هم امکان‌پذیر است.

آیا افراد با موهای فر هم می‌توانند کاشت ابرو کنند؟

امکان پذیر بودن این عمل به دو مورد بستگی دارد:

کاشت ابرو افراد با موی فر

میزان فر بودن موی فرد

خوشبختانه از آنجایی که موهای ما ایرانیان (بجز برخی افراد در جنوب کشور) چندان خشک و فر نیست، انجام این عمل امکان‌پذیر است.

البته در جلسه مشاوره بانک موی فرد توسط پزشک ویزیت شده و در صورتی که در دو سانتی‌متر ابتدایی مو(ریشه مو) فرد دیده نشود، امکان انجام این عمل صادر می‌شود. چون در بیشتر افراد قطر ابرو نهایتاً به همان دو سانتی‌متر برسد و از این بابت جای نگرانی وجود نداشته و نتیجه طبیعی خواهد بود.

قطر ابروی دلخواه

اگر قصد کاشت ابرو دارید و موهای شما فر است در نظر داشته باشید که هرچقدر تراکم ابروهای شما کمتر باشد درهم رفتگی آن‌ها هم کمتر بوده و مرتب نگه داشتن آن‌ها ساده‌تر است.

پس اگر به دنبال مرتب بودن آن‌ها هستید، مدل‌های نازک‌تر (در حد دو سانتی‌متر) انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهند بود. اما اگر طرفدار مد هستید و به دنبال ابروهایی پهن و شلخته، کار شما ساده‌تر است. برای شناخت نوع ابرو مناسب صورتتان مطالعه مقاله انواع مدل ابرو پیشنهاد می‌شود.

عدم رعایت درست نکات مراقبتی بعد از عمل

در برخی موارد با اینکه جنس موی فرد مناسب بوده و عمل کاشت نیز به درستی انجام شده است، شاهد تیز شدن ابروها هستیم. دلیل این موضوع به عدم رعایت درست نکات مراقبتی بعد از عمل برمی‌گردد.

همانطور که در بیشتر مقالات به آن اشاره کرده‌ایم، اگر نقش درست سپری کردن دوران نقاهت یا همان دو هفته طلایی بعد عمل بیشتر از خود عمل نباشد کمتر نیست. اگر نکات مراقبتی در این دوران به درستی رعایت نشوند علاوه بر ریزش گرافت‌ها ممکن است شاهد رویش نادرست آن‌ها باشیم.

قرار گرفتن در محیط‌های گرم، کم نوشیدن مایعات، وزش باد و وارد شدن هرگونه ضربه و فشار به ابرو می‌تواند منجر به سیخ شدن ابرو بعد کاشت شود.

چگونه سیخ شدن ابرو بعد کاشت را رفع کنیم؟

اگر مشکل ابروی فرد از کاشت نادرست باشد، رفع آن مستلزم کاشت مجدد است. اما اگر علت سیخ شدن ابروها ریشه در جنس موی فرد داشته باشد با کوتاه نگه داشتن آن‌ها، استفاده از صابون و ژل‌های ابرو (با تجویز پزشک و حداقل یکماه بعد از کاشت) می‌توان آن‌ها را مرتب نگه داشت.

همچنین نوشیدن زیاد مایعات و داشتن رژیم غذایی درست نیز می‌تواند به این موضوع کمک کند. البته استفاده از هدبند به ویژه در خواب نیز برای رفع این موضوع کارآمد است.

در نهایت اینکه عجول نباشید و کمی هم به آن‌ها زمان بدهید تا با شرایط تطبیق پیدا کنند. چون فولیکول‌ها با گذشت یک الی دو سال با محیط خود سازگاری پیدا کرده و نه تنها بخشی از قطر خود را از دست می‌دهند بلکه از میزان مجعد بودن آن‌ها نیز کاسته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید