You are currently viewing بی حسی درموجت

بی حسی درموجت

بی حسی با استفاده از دستگاه درموجت:

در کاشت مو یکی مراحل اصلی بی حسی است. بی حسی با استفاده از ابزار‌های مخصوص صورت گرفته و از آنجا که در روش‌های رایج این عمل با فرو کردن سوزن در ناحیه‌های مشخص انجام می‌پذیرد، برای برخی از مراجعین درد زیادی را به همراه دارد.در ادامه بیشتر به بی حسی درموجت خواهیم پرداخت.همچنین از گذشته ماینوکسیدیل یکی از داروهای فشار بوده است و جالب است که بدانید محلولی که امروزه برای کاهش موضعی ریزش مو استفاده میشود

بی حسی

در واقع بی حسی در ابتدای انجام این عمل هنگام برداشت مو از بانک مو در آن ناحیه مشخص انجام می‌شود تا بیمار درد ناشی از برداشت فولیکول‌های مو را حدالمقدور متوجه نشود. زیرا این کار همانطور که در مقاله‌های قبلی نیز به آن اشاره‌ای کوتاه داشتیم با استفاده از ابزاری مخصوص انجام شده و شکافی در سر ایجاد می‌شود تا بتوان فولیکول‌های مو را به صورت کامل و بدون آسیب خارج نمود.

کاشت فولیکول مو

در کاشت فولیکول‌های مو نیز همین روند با تغییراتی انجام می‌شود. در ابتدا در دو نقطه از ناحیه مشخص شده برای کاشت مو با بی حسی با استفاده از ابزار مخصوص با ورود سوزن بر ناحیه مورد نظر بهره گرفته می‌شود، تا سوراخ‌هایی که در ناحیه بالای سر برای کاشت فولیکول‌های مو استفاده می‌شود درد حداقلی را برای بیمار به همراه داشته باشد.پلاسمای غنی از پلاکت  چیست؟ (پی آر پی) پلاسمای غلیظ شده خون است که دارای مقادیر فراوان پلاکت می باشد. از این پلاسما که از خود بیمار تهیه میشود در بعضی مراکز برای درمان صدمات تاندون ها و غضروف استفاده میشود که احتمالا درمان از طریق تزریق پی آر پی را شنیده اید

چرا دستگاه درموجت:

مراحلی که به آنها اشاره شد در تمامی روش‌ها استفاده شده و جزء جدا ناشدنی در این دست از عمل‌ها محسوب می‌شود، و جالب است بدانید بسیاری از افراد به دلیل درد ناشی از بی حسی با استفاده از ابزار‌های قدیمی از عمل کاشت مو صرف نظر می‌کنند. به همین منظور متخصصین در این زمینه دستگاهی جدید و پیشرفته‌ای به نام درموجت را معرفی و عرضه کرده اند. که بدون سوزن و درد بی حسی را به طور کامل انجام خواهد داد. این محصول به تازگی وارد ایران شده و تنها تعداد کمی از پزشکان و متخصصین کاشت مو از این دستگاه استفاده می‌کنند. طرز استفاده از این دستگاه پیچیده نبوده و حتی زمان استفاده و ناحیه‌های مورد هدف نیز در دستگاه درموجت همانند ابزار‌های قدیمی می‌باشد. تنها تفاوتی که این دستگاه با ابزار‌های قدیمی دارد، بی حسی بدون درد بوده و از سوزن و درد ناشی از تزریق با استفاده از این دستگاه دیگر خبری نیست.

چگونگی انجام بی حسی با استفاده از دستگاه درموجت:

درموجت به این شکل استفاده می‌شود. که مواد بی حسی مخصوص درون دستگاه درموجت ریخته می‌شود و ناحیه‌هایی که برای کاشت یا برداشت مشخص شده و در مرحله‌ی بعدی از عملیات بی حسی برای کاشت یا برداشت مو نقاطی در سر انتخاب شده و در نقاط مشخص بی حسی صورت میگیرد. بعد از مشخص شدن نقاط، دستگاه را در فاصله‌ای مشخص و معین از سر بیمار قرار داده و با فشار دادن شاسی دستگاه بی حسی با سرعت بر روی سر بیمار پاشیده خواهد شد. در عمل‌هایی که با استفاده از این دستگاه انجام شده است. بیمار کوچکترین دردی را احساس نکرده و بنا به گفته خود بیمار حتی موقع انجام بی حسی نیز متوجه هیچ اتفاقی بر روی ناحیه‌ی جلو یا عقب سر خود نشده است. این مسئله توجه بسیاری از افرادی که قصد کاشت مو را دارند اللخصوص افرادی که به دلیل دردهای ناشی از بی حسی در مرحله‌های برداشت و کاشت مو از انجام این عمل صرف نظر کرده بودند را به خود جلب کرده.

آیا از بیهوشی نیز برای کاشت مو می‌توان استفاده کرد؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از افرادی که به دنبال راه حلی برای احساس درد کمتری در عمل کاشت مو هستند پیش بیاید. در ابتدا باید بگوییم که در روش FUT می‌توان از بیهوشی استفاده کرد. اما برای سایر روش‌ها نیازی بیهوشی نبوده و تنها کافیست بی حسی در ناحیه‌ی مورد نظر انجام گیرد. اما در بالا نیز به این موضوع اشاره شد که با استفاده از دستگاه درموجت در کمترین زمان ممکن با کیفیت بالا و درد بسیار پایین بی حسی صورت میپذیرد و در واقع هیچ دردی هنگام استفاده از این دستگاه و حین عمل توسط بیمار حس نخواهد شد. بعضی از مراجعه کنندگان به کلینیک  رویش سبز در مشاوره و بررسی‌های اولیه به بی حسی حتی با استفاده از دستگاه درموجت راضی نشده و اصرار دارند تا بیهوشی برای این دسته از عزیزان حتماً انجام شود. در واقع بیهوشی می‌تواند عوارضی ماندگار را برای بیمار به همراه داشته باشد. عوارض منفی که در دراز مدت می‌تواند مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد کند.

بیهوشی

شاید برای بعضی از عزیزان تا به حال بیهوشی جهت انجام عمل پیش نیامده باشد. جالب است بدانید برای بیهوشی افرادی متخصص با چک کردن حال عمومی یا بررسی وجود بیماری‌هایی نظیر بیماری قلبی، قند و … وضعیت فرد را به خوبی آنالیز خواهند کرد تا بیهوشی برای فرد کمترین خطر ممکن را به همراه داشته باشد. اگر بخواهیم بیهوشی را برای آن دسته از عزیزانی که تجربه آن را نداشته اند توضیح دهیم، باید گفت با انجام کار‌های ابتدایی بعد از مدت مشخصی شما به خوابی عمیق فرو خواهید رفت و بعد از آن هیچ حس یا دردی را در حین عمل متوجه نخواهید شد.

بی حسی

بی حسی عوارض بسیار کمتری نسبت بیهوشی داشته و با استفاده از ابزار‌هایی همچون درموجت همانطور که در بالا نیز به آن اشاره داشتیم چون از فناوری پیشرفته و روز دنیا در آن استفاده شده و از سوزن نیز برای بی حسی با استفاده از این دستگاه خبری نبوده به همین دلیل هیچگونه درد هنگام انجام بی حسی و حین عمل برای بیمار به همراه نخواهد داشت.

این پست دارای 2 نظر است

  1. صغرا

    بی حسی به وسیله درموجت بهتره؟

  2. Rasol

    ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمان میزارید.

دیدگاهتان را بنویسید