You are currently viewing کاشت مو زنان بدون تراشیدن سر

کاشت مو زنان بدون تراشیدن سر

کاشت مو بدون تراشیدن سر نیز یکی از دغدغه‌های بسیار مهم زیباجویان است. عموماً وقتی صحبت از کاشت مو می‌شود بی معطلی ذهن زیباجو را مرد تصور می‌کند. تقصیری نیز ندارد چراکه بیشتر زیباجویان عمل کاشت مو، آقایان هستند اما این نشان از این نیست که کاشت مو برای زنان انجام نمی‌شود یا زنان علاقه و نیاز به کاشت مو ندارند.

عمل پیوند مو فارغ از الگوی ریزش، برای زنان نیز انجام می‌شود و امروزه بانوان زیادی از این روش برای بدست آوردن زیبایی و جوانی از دست رفته خود استفاده می‌کنند.

علت ریزش و خالی شدن موها می‌تواند هر چیزی باشد نتیجه آن خواه ناخواه تأثیر چشمگیری در ظاهر فرد دارد. پس چندان دور از ذهن نیست که بانوان گرامی نیز به این روش علاقه‌مند شوند.

روش های کاشت مو در بانوان

برای کاشت موی بانوان نیز مشابه آقایان رفتار می‌شود. یعنی متد کاشت، تعداد و سایر عوامل براساس میزان و الگوی ریزش تعیین می‌شود. پزشک معالج با معاینه پوست سر، جنس و صخامت تارهای مو و … روش کاشت را مشخص می‌کند. البته ناحیه کاشت نیز مهم است. به طور کلی کاشت مو برای دو مدل ریزش بیشتر استفاده می‌شود که عبارتند از: ریزش در ناحیه پیشانی و ریزش کلی درتمامی نواحی سر

کاشت مو پیشانی بانوان:

در زنان نیز مانند مردان با کهولت سن خط رویش پیشروی کرده و با ریخته شدن موها بالاتر می‌رود. پس مسلماً پیشانی فرد بلندتر می‌شود. بخش وسیعی از بانوان مراجعه کننده برای کاشت مو از این دست افراد هستند. چراکه پیشانی و ارتفاع آن تاًثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد. همچنین پیشانی بلند، سن را نیز بیشتر نمایش می‌دهد. البته راحت‌تر بودن این مدل کاشت نیز در تمایل زیاد بانوان برای آن بی‌تاًثیر نیست.

در حقیقت برای این دست افراد خط رویش کاشت می‌شود. بدون شک مهم‌ترین عامل طبیعی شدن کاشت مو خط رویش آن است. به همین منظور برای هرچه طبیعی‌تر شدن خط رویش، معمولاً از تارهای مویی نازک‌تر استفاده می‌شود. پس در این روش نیازی به تراشیدن سر نیست چون فولیکول‌ها به صورت دانه‌ای و از نواحی حدود گردن و پشت گوش برداشت می‌شوند. نازک‌تر بودن تارهای مویی این ناحیه باعث می‌شود علاوه بر منظم بودن خواب آن‌ها، طبیعی تر نیز دیده شوند. البته مهارت کاشت کار را نیز دست کم نگیرید چون تراکم، فاصله و پراکندگی گرافت‌ها در ناحیه کاشت (پیشانی و شقیقه) نیز در این موضوع اهمیت دارند.

سن مناسب برای کاشت موی پیشانی

از آنجایی که کاشت موی جلو سر بدون نیاز به تراشیدن سر و کاملاً بدون تهاجم است اما بسته به الگوی ریزشی که فرد به آن دچار است تغییر می‌کند. در یک جمله: بهتر است اجازه دهید تا ریزش ثابت و یا کلاً قطع شود.

کاشت مو سر زنان:

برخی از بانوان علاوه بر بالارفتن پیشانی، از کم مویی و نازکی تارها در ناحیه سر نیز رنج می‌برند. خوشبختانه امروزه برای پیوند مو در ناحیه سر زنان نیازی به تراشیدن سر برای کاشت نیست. در این حالت فقط موهای ناحیه دونر کمی کوتاه می‌شوند تا فرآیند استخراج گرافت‌ها ساده‌تر انجام گیرد. برای کاشت موی بانوان عموماً از روش برداشت دانه‌ای استفاده می‌شود. خبر خوب دیگر اینکه نیازی به تراشیدن ناحیه پیوند نیز نیست. در این حالت ظاهر طبیعی چهره حفظ شده و زخم‌ها نیز کمتر دیده خواهند شد.

محدودیت‌ های کاشت موی زنان

کلیه مراحل کاشت موی بانوان مانند آقایان انجام می‌شود با این تفاوت که بانک موی بانوان محدود است. چون برای مردان از سایر نواحی بدن نیز می‌توان برداشت انجام داد.

مورد دیگر بحث مراقبت‌های بعد از کاشت است. از آنجایی که در کشور اسلامی ما رعایت حجاب الزامی است؛ در فرآیند مراقبت از گرافت‌های کاشت شده، پانسمان و … کمی با مشکل روبرو هستیم. توصیه می‌شود برای راحتی بیشتر خود و همچنین مراقبت حداکثری از گرافت‌های کاشت شده، زمانی را برای کاشت انتخاب کنید که بتوانید دست کم 14 روز را در منزل بمانید. پس در این وضعیت مراقبت از زخم‌ها و جلوگیری از بروز عفونت یا اختلال در روند ترمیم آن‌ها در دستور کار فرد قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید