You are currently viewing بهترین شهر کاشت مو

بهترین شهر کاشت مو

با توجه به اینکه در بسیاری از شهرهای ایران کلینیک‌های زیادی برای کاشت مو وجود دارد، این سؤال ایجاد می‌شود که بهترین شهر کاشت مو کجاست و کدام کلینیک برای کاشت بهتر است؟

این سؤال نه تنها بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است بلکه عاملی مضاعف بر تنوع روش‌ها، دستگاه‌ها و … بوده و موجب هرچه بیشتر شدن سردرگمی زیباجویان شود.

اگر فردی از قبل و به واسطه اطرافیانی که این عمل را انجام داده‌اند با پزشک یا کلینیک خاصی آشنایی داشته باشد این روند ساده‌تر خواهد بود. چون فرد با بررسی نتیجه عمل، تجربه و میزان رضایت مراجعین قبلی آن‌ کلینیک می‌تواند از انتخاب خود اطمینان حاصل کند.

اما اگر زیباجو بدون هیچ آشنایی قبلی و تنها بخاطر عدم رضایتش از ظاهر و زیبایی خود به ستوه آمده و تصمیم به انجام این عمل گرفته باشد، انتخاب سخت‌تر خواهد بود. انتخاب یک کلینیک معتبر و باسابقه که از متدهای روز بهره برده و رضایت درصد زیادی از مراجعینش را جلب کرده باشد، کار چندان آسانی نخواهد بود.

همچنین بخوانید: قدیمی‌ترین کلینیک کاشت مو

در ادامه این مقاله به بررسی برخی نکاتی خواهیم پرداخت که باید هنگام انتخاب کلینیک مناسب برای کاشت مو، در نظر داشته باشید. در ابتدا می‌خواهیم ببینیم که برای انجام این عمل حتماً باید به تهران مراجعه کرد؟ یا می‌توان در سایر شهرها نیز کلینیک معتبری برای کاشت پیدا کرد؟

بهترین شهر ایران برای کاشت مو

به لطف پیشرفت و گسترش علم امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور امکانات پزشکی زیادی فراهم شده است. به همین جهت کلینیک‌های کاشت موی زیادی نیز علاوه بر تهران در شهرهای مختلفی همچون: شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، بندرعباس و … راه‌اندازی و در حال خدمت‌رسانی هستند. به همین خاطر هم بوده که این سؤال پیش می‌آید که از میان این همه گزینه بالاخره در کدام شهر مو بکارم؟

کاشت مو در تهران

چه بخواهیم چه نخواهیم تهران به واسطه امتیاز پایتختی‌اش از امکانات رفاهی و بالطبع درمانی بهتر و بیشتری برخوردار است. البته این نکته را در نظر داشته باشید صرف اینکه محل کلینیکی در تهران باشد، نشان‌گر خوب بودن آن نیست. چه بسیار کلینیک‌هایی که در بهترین مناطق تهران هستند اما در نهایت مراجعه کننده راضی و خشنودی ندارند.

کاشت مو در تهران

البته کلینیک‌های بسیار زیادی نیز هستند که با مشاهده نمونه کاشت‌های قبلی آن‌ها باور نخواهید کرد که این فرد کاشت مو انجام داده است. خط رویش طبیعی با تراکم بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کاشت طبیعی است.

با همه این حرف‌ها دسترسی برخی افراد به تهران راحت‌تر از سایر شهرها است. فراهم بودن شرایط اقامتی نیز از جمله مواردی است که فرد باید از قبل به آن فکر کرده باشد. بعد از عمل بخاطر داروهای بیهوشی و حساسیت گرافت‌های تازه کاشته شده بهتر است فرد زیاد جابجا نشده و بیشتر استراحت کند.

به همین دلیل توصیه می‌شود افراد در شهری که زندگی می‌کنند، کاشت را انجام دهند. پس بهترین گزینه برای زیباجویان تهرانی، کاشت مو در تهران است. برای ساکنین شهرهای دیگر هم بهتر است در صورت امکان در شهر خود یا شهری نزدیک به محل سکونتشان این عمل را انجام دهند. اما اگر فرد ترجیح داد در تهران این عمل را انجام دهد بهتر است از قبل شرایط اقامت خود را هماهنگ کرده باشد.

کاشت مو در شیراز

در سال‌های اخیر نام شیراز به عنوان قطبی برای عمل پیوند مو شناخته شده است. تا حدی که حتی اگر ریزش مو هم نداشته باشید، فردی را در اطرافیان خود دیده‌اید که در شیراز کاشت مو انجام داده باشد.

کاشت مو در شیراز

البته اگر کمی در این موضوع ریز شویم خواهیم دید که علت این شهرت بیشتر بخاطر قیمت ارزان کاشت مو در این شهر است. البته نمی‌توانیم منکر عمل‌های موفقیت‌آمیز آن‌ها شویم. ولی نمونه‌های بیشماری نیز هستند که این بار برای ترمیم کاشت موی قبلی خود به کلینیک مراجعه می‌کنند. فقط با این تفاوت که این بار بخاطر تجربه تلخ قبلی خود ترجیح می‌دهند در کلینیک معتبری ترمیم را انجام دهند.

همانطور که قبلاً هم چندین بار به این موضوع اشاره کردیم، هیچ ارزانی بی‌علت نیست. نه تنها برای کاشت مو بلکه برای هیچ درمان دیگری هم ریسک نکنید و بخاطر قیمت کمتر وسوسه نشوید. جای تعجب است که در برخی کلینیک‌های شیراز برای داشتن مشتری، حتی اقامت زیباجو را به صورت رایگان فراهم می‌کنند. در صورتی که تنها با کسب رضایت مراجعین قبلی خود دیگر نیازی به هیچ یک از این کارها نبوده و خود آن‌ها کلینیک را به زیباجویان بعدی معرفی خواهند کرد.

یک کاشت ناموفق که نیاز به ترمیم داشته باشد، هزینه‌ زیادتری را نسبت به یکبار عمل موفق به شما تحمیل خواهد کرد. دوران نقاهت و سختی‌های عمل نیز دوباره تکرار می‌شود. حتی می‌تواند موجب تخریب بی‌فایده بانک مو نیز بشود.

در آخر

در سایر شهرها نیز روال به همین صورت است. پس به طور کلی نمی‌توان با قطعیت راجع به این موضوع نظر داد که کدام شهر برای کاشت مو بهتر است. یعنی کیفیت کاشت و میزان موفقیت‌آمیز بودن عمل‌های یک کلینیک تنها ویژگی همان کلینیک است. نمی‌توان این ویژگی را جامعیت بخشید و آن را به کل شهر تعمیم داد. اینکه کاشت مو در فلان شهر خوب است یا بد کلامی نادرست بوده و باید دید که آیا کلینیک منتخب عملکرد خوبی دارد یا نه؟

البته قدم اول، انتخاب یک کلینیک معتبر است. قدم بعدی بررسی تطبیق شرایط خود فرد با شهر و کلینیکی است که قصد انجام عمل پیوند مو در آن را دارد. چون حتی اگر شما در بهترین کلینیک مد نظرتان هم کاشت مو انجام دهید اما دوران نقاهت خوبی را سپری نکنید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. البته از اینکه کلینیک زیر نظر وزارت بهداشت باشد را نیز مورد بررسی قرار دهید. در این خصوص مطالعه مقاله مراکز معتبر کاشت مو از نظر وزارت بهداشت نیز پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید