You are currently viewing کاشت دوباره مو

کاشت دوباره مو

در ابتدا امیدواریم که هیچ‌گاه به این مطلب نیاز نداشته باشید و به فکر کاشت دوباره مو نیفتید. اما اگر از کاشت قبلی خود ناراضی هستید یا نه فقط قصد افزایش تراکم موهای کاشته شده خود را دارید پس با ما همراه باشید.

دلایل کاشت دوباره مو

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چرا فردی که یک مرتبه اقدام به کاشت کرده، قصد کاشت دوباره دارد؟

  • کاشت ناموفق

عمده متقاضیان کاشت دوباره مو، افرادی هستند که کاشت مو ناموفق داشته‌اند. علت این نارضایتی می‌تواند کاشت در کلینیک‌های بی‌تجربه و یا ایجاد اختلال در روند رشد گرافت‌ها در دوران نقاهت باشد. دلیل هرچه که باشد فرقی ندارد چون پیوند موی فرد یا با شکست روبرو شده و یا نیاز به ترمیم دارد.

  • تراکم کم یا حجم زیاد طاسی

کاشت اول برخی از افراد که سر بزرگی دارند یا وسعت ناحیه طاسی آن‌ها زیاد است، ممکن است تراکم دلخواه را به فرد ندهد. به همین خاطر بعضی افراد با کاشت دوباره، تلاش می‌کنند تا به تراکم مطلوب خود برسند.

  • کهولت سن

اول این نکته را خاطرنشان کنیم که گرافت‌های کاشته شده پس از اینکه شروع به رشد کردند دیگر نمی‌ریزند. شاید از اول بنا به دلایل مختلف گرافت شروع به رشد نکند اما پس از اینکه پیوند به درستی انجام شد احتمال ریزش آن بسیار کم است.

کاشت دوباره مو

اما موهای خود فرد، براثر کهولت سن خواهند ریخت و ممکن است فردی که یکبار کاشت انجام داده است تصمیم بگیرد تا مجدد کاشت انجام دهد.

چند بار می توان کاشت مو انجام داد؟

در جواب این سؤال که هر فرد در طول عمر خود چند بار می‌تواند کاشت انجام دهد باید گفت: این موضوع در هر فرد متفاوت است. تعداد دفعات کاشت به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • میزان ریزش مو

میزان ریزش مو یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر تعداد دفعات کاشت تأثیر می‌گذارد. هر چه میزان ریزش مو بیشتر باشد، نیاز به پیوند موی بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر ریزش مو در فرد به صورت کامل باشد، نیاز به پیوند مو در تمام سر خواهد بود. در این حالت، ممکن است نیاز به چندین بار کاشت باشد تا بتوان موهای سر را به طور کامل بازسازی کرد.

  • تراکم بانک مو

بانک مو به ناحیه‌ای از پوست سر گفته می‌شود که ریزش مو در آن کمتر است. یا به اصطلاح می‌توان گفت فولیکول‌های مویی در این نقطه نسبت به ریزش مقاوم هستند. به همین خاطر هم از فولیکول‌های موی این قسمت برای برداشت استفاده می‌شود.

"چند

این ناحیه از بالای گوش‌ها شروع شده و تا پشت سر ادامه دارد. با مشاهده الگوی ریزش موی مردانه خواهید دید که این کمربندی که از آن یاد شد در بیشتر آقایان حتی در سنین بالا سالم بوده در صورتی که جلوی سر کامل ریخته است. هر چه میزان تراکم و یا همکاری بانک مو بیشتر باشد، می‌توان برای دفعات بیشتری کاشت را انجام داد.

البته در این حالت، اگر زیباجو به کلینیک معتبری مراجعه کرده و دوران طلایی یا همان دوران نقاهت را نیز به خوبی سپری کند، نیازی به کاشت دوباره مو نخواهد بود.

  • میزان تراکم مو مطلوب

معمولاً افراد تمایل به موهایی با تراکم بالا دارند. هرچه تراکم مو بیشتر باشد، نیاز به کاشت مو بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر فردی بخواهد موهایش را به طور کامل و با تراکم بالا کاشت کند، ممکن است نیاز به چندین بار کاشت مو باشد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی خط رویش و کاشت براساس سن و تناسب چهره انجام می‌شود. مثلاً کاشتی که برای یک فرد 50 ساله انجام می‌شود بایستی نسبت به یک فرد 30 ساله تراکم کمتری داشته باشد. چون کهولت سن حتی افرادی که با ریزش مو دست و پنجه نرم نمی‌کنند را نیز از این امر بی‌بهره نخواهد گذاشت. اگر برای این فرد کاشت با تراکمی زیاد و مشابه یک فرد 30 ساله انجام شود؛ نتیجه کاشت و در نهایت چهره بعد از آن طبیعی نخواهد بود.

همچنین بخوانید: سن مناسب کاشت مو

تصمیم گیری برای کاشت مجدد

در حالت کلی، تا مادامی که بانک مو یاری کند می‌توان فرآیند کاشت را تکرار کرد. اما معمولاً توصیه می‌شود که بین هر بار کاشت، حداقل چند ماه فاصله باشد تا فولیکول‌ها فرصت کافی برای رشد داشته باشند.

در برخی موارد، ممکن است نیاز به کاشت موی مجدد در زمانی کوتاه‌تر باشد. به عنوان مثال، اگر ریزش مو در فردی به سرعت پیش برود، ممکن است نیاز به کاشت موی مجدد در عرض چند سال باشد.

در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد تعداد دفعات کاشت مو بر عهده پزشک متخصص است. پزشک با بررسی عوامل مختلف، بهترین تصمیم را برای فرد خواهد گرفت.

رشد مو پس از کاشت، زمان‌بر بوده و معمولاً چند ماه طول می‌کشد؛ پس صبر داشته باشید. مراقبت‌های بعد از کاشت مو را جدی بگیرید چون برای حفظ سلامت موهای جدید ضروری است. کاشت موی خود را به یک پزشک متخصص و کلینیکی معتبر بسپارید. چون یک پزشک و کاشت‌کار باتجربه احتمال موفقیت کاشت مو را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید