You are currently viewing کاشت مو از ریش

کاشت مو از ریش

برای کسانی که بانک موی ضعیفی دارند این سؤال حتماً پیش خواهد آمد که آیا کاشت مو از ریش امکان‌پذیر است؟ آیا در صورت کاشت به این روش گرافت‌های کاشته شده از استحکام کافی برخوردار هستند؟

اگر بخواهیم پاسخی کلی به این سؤال بدهیم باید بگوییم بله این امکان وجود دارد، اما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با شرایط و جزئیات این روش بیشتر آشنا شوید.

انواع بانک مو

بهترین نقطه برای برداشت مو، از پشت سر شروع شده و تا بالای گوش‌ها ادامه دارد. در حقیقت مرکز اصلی بانک موی افراد این نقطه به حساب می‌آید. اما در افرادی که بانک مو ضعیف است و گرافت‌های این ناحیه از سرشان چندان تعریفی ندارد، بانک مو تا حدی متفاوت خواهد بود.

برای این دسته از افراد برداشت گرافت‌ها از ریش، سینه یا شکم، بالا تنه، زیر بغل و ناحیه تناسلی نیز انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که انتخاب ناحیه مناسب برای برداشت توسط پزشک و پس از معاینه سر بیمار صورت می‌گیرد. پزشک با معاینه دقیق گرافت‌ها و پوست سر به وسیله دوربین، از تراکم کافی موها، عدم وجود بیماری‌های پوستی و سالم بودن فولیکول‌های مویی اطمینان حاصل خواهد کرد.

کاشت مو از ریش

اما کاشت مو از ریش تنها برای این دسته از افراد انجام نمی‌شود. برخی زیباجویان از بانک موی خوبی نیز برخوردار هستند؛ اما حجم طاسی سر به قدری است که گرافت‌های استخراج شده کفاف کاشت کامل و با تراکم بالا را نمی‌دهد. در این صورت با برداشت از ریش که متداول‌تر از سایر نقاط بدن است، اپراتور کاشت می‌تواند کل ناحیه طاسی را پوشش دهد.

در مواردی هم که فرد بیماری پوستی در ناحیه بانک مو دارد برداشت از ناحیه ریش انجام می‌شود. البته بهتر است در این حالت ابتدا فرد مشکل پوستی خود را برطرف کند و پس از آن اقدام به کاشت کند.

برداشت گرافت از ریش

از آنجایی که رنگ ریش بیشترین شباهت را به رنگ موی سر دارد، قطعاً اولین گزینه برای بانک موی جایگزین خواهد بود. البته پرپشت بودن و مقاومت بالای تار موهای آن در برابر ریزش نیز اهمیت زیادی دارد.

کاشت مو از ریش که یک متد جدید است، امروزه در میان متقاضیان کاشت با بانک موی ضعیف بسیار محبوب است. در این روش، فولیکول‌های مو به صورت دانه‌ای (روش FIT) و با استفاده از دستگاه پانچ‌ از ناحیه ریش استخراج می‌شوند. بعد از مرحله آماده‌سازی  دیگر این گرافت‌ها آماده پیوند در ناحیه طاسی هستند. برداشت از زیر چانه و غبغب انجام می‌شود تا کمترین دید را داشته باشد.

همچنین بخوانید: کاشت مو به روش fit

مزایای کاشت مو از ریش

  • ضخیم‌تر بودن تار موهای ریش باعث شده تا نتیجه پیوند پرپشت‌تر دیده شود.
  • به دلیل نزدیک بودن رنگ ریش با تار موهای سر، نتیجه کاشت بسیار طبیعی‌تر خواهد بود.
  • برای افرادی که بانک موی ضعیف اما ریش متراکم دارند، دست پرسنل برای برداشت باز خواهد بود.
  • کاشت مو از ریش، عملی کم تهاجمی است. چون تنها چند روز پس از برداشت، قرمزی و التهاب پوست از بین خواهد رفت. هرچه برداشت با سوزن‌های نازک‌تری انجام شود؛ این عارضه کمتر بوده و بهبود سریع‌تر حاصل خواهد شد.
  • در حقیقت این روش برای افرادی که بانک موی کافی در پشت سر خود ندارند، یک گزینه نجات‌ بخش از شر طاسی است.

معایب کاشت مو از ریش

  • تعداد فولیکول‌های موی قابل برداشت از ریش محدود است.
  • در صورتی که پوست فرد همکاری لازم را نداشته، مراقبت بعد از عمل به خوبی انجام نشود یا پرسنل کاشت کار خود را به خوبی انجام ندهند؛ این روش می‌تواند باعث ایجاد اسکار در ناحیه اهدا کننده شود.
  • برداشت از ناحیه ریش سخت‌تر بوده و دقت بالاتری را می‌طلبد. به همین خاطر کاشت مو از ریش گران‌تر از کاشت مو از بانک موی سر است.
  • گرافت‌های برداشت شده از ریش برای پیوند در ناحیه خط رویش و ابرو چندان مناسب نیستند. چون برای کاشت در این نقاط موهای نازک‌تری نیاز است.
  • اگرچه موهای ریش معمولاً ضخیم‌تر و مقاوم‌تر از موهای سر هستند اما نمی‌توان ریزش آن‌ها بر اثر کهولت سن را نادیده گرفت.
  • در برخی افراد رنگ، کالیبر و حلقه موی ریش با موی سر متفاوت است. برای این دسته از افراد، کاشت مو از ریش گزینه مناسبی نیست.

در آخر

در کل، برداشت از ریش برای کاشت مو یک روش ایمن و موثر است. این روش برای افرادی که بانک موی کافی در پشت سر خود ندارند، گزینه مناسبی است. در برخی افراد برداشت به روش‌ ترکیبی یعنی بخشی از استخراج از پشت سر و بخشی از ریش انجام می‌شود. اما با این حال کاشت از ریش نیز محدودیت‌های خاص خود را دارد که باید از قبل به آن‌ها فکر کرد.

برای تصمیم‌گیری در این خصوص ابتدا با یک متخصص کاشت مو مشورت کنید. چراکه ممکن است شما گزینه مناسبی برای کاشت مو از ریش نباشید. در جلسات مشاوره، پزشک نواحی مختلفی که می‌توانند اهداء کننده مو باشند را مورد بررسی قرار می‌دهند. با توجه به جنس مو و پوست فرد، شرایط و متدهای عمل را امکان‌سنجی کرده و در نهایت ناحیه برداشت مناسب هر شخص را به درستی شناسایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید