You are currently viewing تاثیر خط رویش طبیعی در زیبایی

تاثیر خط رویش طبیعی در زیبایی

تاثیر زیادی که مو در زیبایی چهره دارد بر کسی پوشیده نیست. اما با قطعیت می‌توان گفت تاثیر خط رویش طبیعی در زیبایی موها بی‌رقیب است. هرچقدر هم که فرد موهای پرپشتی داشته باشد اما جای خط رویشی که در وهله اول در ناحیه صورت فرد دیده می‌شود را نخواهد گرفت.

خط رویش موی ذاتی افراد با افزایش سن عقب‌تر رفته و چهره را پیرتر نشان می‌دهد. بدون شک می‌توان گفت بهترین روش برای ترمیم این موضوع کاشت موی دائمی و طبیعی است.

شاید یکی از عوامل بازدارنده افراد برای کاشت مو نگرانی از همین موضوع باشد. البته که جای نگرانی هم دارد چون همانطور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم طراحی این خط تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره فرد خواهد داشت.

سالیان زیادی است که عمل کاشت مو در ایران انجام می‌شود اما اگر خاطراتتان باشد در سال‌های خیلی دور این عمل طرفدار زیادی نداشت. دلیل این امر را می‌توان فاجعه‌ای به نام خط رویش عروسکی دانست. حتماً در اطراف خود افرادی را دیده‌ای که در آن سال‌ها اقدام به کاشت مو کرده‌اند اما با این کار نه تنها زیباتر نشده‌ بلکه زشت‌تر و علاوه بر آن مصنوعی‌ نیز شده‌اند.

تاثیر خط رویش

اگرچه خوشبختانه امروزه با به روزتر شدن روش‌های کاشت مو، کمتر به این موضوع برمیخوریم اما باز هم ترس از مصنوعی شدن چهره بعد از کاشت در زیباجویان وجود دارد. تنها راه رفع این مشکل انتخاب کلینیکی با پرسنل مجرب است تا بتوان با خیال راحت از نتیجه عمل این وظیفه را به آن‌ها محول کرد.

در ادامه این مقاله به نکاتی مهم در زمینه طراحی خط رویش طبیعی اشاره شده است تا با در نظر داشتن آن‌ها بتوانید کلینیک مورد اطمینان و مناسب خود را انتخاب کرده و به زیبایی مدنظر خود دست پیدا کنید.

خط رویش طبیعی چه شکلی است؟

در ابتدا باید ببینیم خط رویش طبیعی چه ویژگی‌هایی داشته و چه عواملی باعث زیباتر شدن آن می‌شود؟

  • خطی و صاف نباشد

یکی از مهم‌ترین دلایل مصنوعی شدن چهره بعد از عمل صاف بودن خط رویش است. تقریباً هیچ فردی وجود ندارد که خط رویش ذاتی آن کاملاً صاف باشد و معمولاً هلالی هفت مانند هرچند کم در آن دیده می‌شود. پس خط رویش کاشت شده هم نباید صاف باشد. البته منظور این نیست که کج باشد بلکه تنها با داشتن قوسی متناسب و متقارن با زاویه صورت، طبیعی جلوه خواهد کرد.

  • خیلی دور و خیلی نزدیک به ابروها نباشد

میزان دوری و نزدیکی خط رویش با ابروها به دو عامل فرم صورت فرد و سن آن بستگی دارد. وسعت پیشانی و ارتفاع آن در این موضوع دخیل هستند. قطعاً خط رویشی که برای یک فرد 25 ساله طراحی می‌شود با موردی که 40 سال سن دارد، متفاوت خواهد بود. چون خط رویش ذاتی مو با افزایش سن عقب‌تر خواهد رفت.

این یعنی فرد 40 ساله‌ای که حتی ریزش مو را تجربه نکند خط رویشی عقب‌تر از فردی با شرایط مشابه و 25 سال سن دارد. پس اگر برای این فرد 40 ساله خط رویش به ابروها نزدیک باشد زشت دیده خواهد شود و برعکس. زاویه خط رویش در ناحیه شقیقه‌ها نیز در طبیعی جلوه دادن آن اهمیت دارد.

  • تراکم آن خیلی زیاد و خیلی کم نباشد

تراکم کم خط رویش باعث عروسکی و یا مسواکی شدن آن می‌شود. اما این به آن معنا نیست که تراکم بیش از حد زیاد هم خوب است. تراکم باید در عین زیاد بودن نامعقول نیز به نظر نرسد.

انتخاب تراکم مناسب هر فرد بسته به میزان کیفیت بانک موی آن و همچنین موهای سایر نقاط سرش دارد. بهترین فاصله برای کاشت چهار انگشت و یا هشت سانتی‌متر بالاتر از ابروها خواهد بود.

خط رویش طبیعی چه شکلی است؟

برخی کلینیک‌های نامعتبر میزان بودجه فرد را نیز در این امر دخیل می‌کنند. به این صورت با وسوسه افراد به واسطه هزینه کمتر، نتیجه کاشتی با تراکم کم، فاصله زیاد بین گرافت‌ها و در نهایت پشیمانی فرد خواهد بود.

  • حفره‌های ایجاد شده بزرگ نباشند

ابعاد حفره‌ها هم در ناحیه برداشت و هم در ناحیه کاشت مهم هستند. هرچقدر این ابعاد در ناحیه بانک مو بزرگتر باشند، مدت زمان دوره نقاهت برای بهبودی آن‌ها بیشتر شده و همچنین احتمال بروز عفونت نیز زیادتر می‌شود.

اما این موضوع در ناحیه کاشت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. چون هر اتفاقی هم که در ناحیه دونر رخ دهد در نهایت با موهای اطراف پوشیده خواهد شد. اما در ناحیه تازه کاشت شده و به ویژه در خط رویش این حفره‌ها در معرض دید هستند.

البته امروزه این مشکل با پیشرفته‌تر شدن روش‌ها و نازک‌تر شدن سوزن‌ها رفع شده است. اگر برای کاشت کلینیک تخصصی و معتبری را انتخاب کرده‌اید پس جای هیچ نگرانی نیست.

همچنین بخوانید: قدیمی‌ترین کلینیک کاشت مو

  • جهت رویش درست باشد

جهت رویش، خواب و کاکل موی فرد نیز باید متناسب با چهره آن، مدل فرقش و همچنین جهت رویش سایر نقاط سرش تعیین شود. این موضوع نیز از عوامل طبیعی‌تر بودن نتیجه کاشت در هر قسمت اعم از ابرو، ریش و سر است.

  • گرافت‌ها درست انتخاب شود

این موضوع یکی از دلایل عمده تفاوت خط رویش کاشت شده در کلینیک‌های متفاوت و همچنین تشخیص میزان مهارت پرسنل آن است. در سایر نکات مهمی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، شاید بتوان با اندازه‌گیری و محاسبه دقیق آن‌ها را رعایت کرد.

اما انتخاب گرافت مناسب برای پیوند در نواحی مختلف و به ویژه خط رویش، کار آسانی نبوده و از عهده هرکسی بر نخواهد آمد. این موضوع به صورت کاملاً مستقیم به میزان مهارت و تجربه کاشت کار خواهد داشت.

اینکه گرافتی که برای خط رویش استخراج می‌شود از کدام ناحیه بوده تا ضخامت موی آن مناسب باشد، امر بسیار مهمی است که حتماً باید به آن دقت شود.

معمولاً حدفاصل پیشانی و موها که خط رویش را تشکیل می‌دهد، گرافت‌های مویی کرکی شکل و نازک‌تر هستند. اما هرچه به بخش مرکزی سر پیش می‌رویم، گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت، ضخامت بیشتری را می‌طلبند.

  • پراکندگی آن طبیعی باشد

این موضوع هم باز به مهارت اپراتور کاشت بستگی دارد. کلینیک‌های معتبر و تخصصی کاشت مو، برای طبیعی‌تر شدن نتیجه کاشت، کمی پایین‌تر از خط رویش گرافت‌هایی را به صورت تک ریشه و پراکنده می‌کارند.

در این مقاله به تاثیر خط رویش در زیبایی کاشت و کسب نتیجه بهتر از آن اشاره شد. با توجه به اهمیت این موضوع بهتر است در هنگام انتخاب کلینیک، کمی سختگیرانه عمل کنید. با در نظر داشتن مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، طبیعی‌تر و زیباتر بودن خط رویش را به سرعت شناسایی کرده و با بررسی نمونه کاشت‌های قبلی کلینیک کاندید خود می‌توانید از انتخاب خود مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید