You are currently viewing کاشت ریش کوسه‌ای

کاشت ریش کوسه‌ای

آیا تا به حال اصطلاح ریش کوسه‌ای به گوشتان خورده است؟ بدون شک کاشت ریش کوسه‌ای مهم‌ترین حسن همه‌گیر شدن روش‌های کاشت ریش است. اگر به این اصطلاح آشنا نباشید باید بگوییم که در جامعه به آقایانی که به صورت ذاتی صورت‌های کم و یا بدون مو دارند، گفته می‌شود. علل بروز این اختلال متفاوت است اما اختلال در ترشح هورمون‌های مردانه در دوران بلوغ فرد را می‌توان عمده‌ترین علت آن در نظر گرفت. شاید بتوان در همان دوران بلوغ با مراجعه به پزشک و مصرف دارو این مشکل را برطرف کرد اما با گذشت از این طریق قابل انجام نیست. کاشت ریش یک روش دائمی و قابل اطمینان برای درمان ریش کوسه

نکته مهم این است که آقایان و به ویژه ایرانیان علاقه خاصی به داشتن ریش و سبیل دارند و نداشتن آن موجب نارضایتی آن‌ها خواهد شد. پس به همین دلیل است که از گذشته تا به امروز علاوه بر داشتن مو در ناحیه سر، بهره‌مند بودن از ریش و سبیل مرتب و پرپشت نیز دغدغه این افراد است. حال این ویژگی در افرادی با ریش کوسه‌ای شدیدتر است و قطعاً همواره به دنبال راهی برای درمان آن می‌گردند.

علت بروز ریش کوسه‌ای

همانطور که گفته شد پایه بروز این پدیده اختلالات هورمونی در دوران بلوغ است. البته عواملی همچون تغذیه نامناسب، استرس و … نیز همواره در سلامت پوست و مو دخیل هستند. در برخی موارد صورت فرد به صورت ذاتی کم و یا بدون مو نیست بلکه ممکن است براثر بیماری‌هایی مثل خودایمنی و یا بروز سوانح و سوختگی‌ها دچار این عارضه شده باشد.

انواع روش‌های درمانی ریش کوسه‌ای

مانند هر بیماری دیگری، برای درمان ریش کوسه‌ای نیز روش‌های درمانی سنتی و دارویی زیادی وجود دارد. از مواد گیاهی همچون: حنا گرفته تا انواع روغن‌ها و حتی داروهایی برپایه ماینوکسیدیل، برای درمان این عارضه تجویز می‌شود. بدون تعارف اگر این روش‌ها پاسخگو بودند پس نباید این عارضه و افراد مبتلا به آن تاکنون باقیمانده باشند. پس بایستی روشی را انجام داد که بدون بازگشت و دائمی باشد. به طور قاطع می‌توان گفت کاشت ریش در مراکز پیوند مو همین روش است. کاشت ریش علاوه بر اینکه دائمی است، بدون خونریزی، جراحی و بسیار ساده قابل انجام است.

مراحل کاشت ریش کوسه‌ای

اگر کم پشتی ریش‌ و سبیل در صورتتان باعث آزار شما می‌شود به شما توصیه می‌کنیم با سرچ در گوگل و مشاهده نتایج بی‌نظیر و خیره‌کننده این روش هرچه زودتر دست به کار شوید. با انتخاب یک پزشک و کلینیک معتبر استارت را بزنید. در انتخاب دکتر دقت کافی را داشته باشید. افرادی با ریش کوسه‌ای معمولاً از موی سر پرپشتی نیز برخوردار نیستند پس بانک موی ضعیفی دارند. با این حساب اگر کاشت کار نابلد با برداشت نادرست از ناحیه دونر باعث تخریب آن شود، دیگر فرصت اصلاح کاشت در صورت عدم رضایت را نیز از دست خواهید داد. حتی در برخی موارد فرد نه تنها به ریش و سبیل دلخواه خود نرسیده بلکه موهای سرش نیز زیبایی خود را از دست می‌دهد.

پس از انتخاب کلینیک مورد نظر برای مشاوره مراجعه کنید. پزشک با بررسی دقیق مدارک، آزمایش‌ها و در نهایت بررسی جنس پوست سر و صورت امکان سنجی عمل را انجام خواهد داد. طراحی دقیق و اصولی مدل و خط رویش ریش نیز مانند سر بسیار مهم  بوده و در مصنوعی نبودن کاشت نقش مهمی دارد. اینکار با احتساب فرم صورت، زاویه‌بندی و قواعد چهره شناسی انجام می‌شود.

در صورتی که فرد مایل به کاشت بر روی اسکار و جراحت در ناحیه صورت باشد، با بررسی و نمونه برداری از بافت، امکان کاشت و رویش مجدد مو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روش برداشت فولیکول برای کاشت ریش

همانطور که پیش‌تر گفتیم افراد ریش کوسه‌ای معمولاً موهای سر کم پشتی هم دارند. پس بهتر است برداشت دانه‌ای و با دقت انجام شود. به طور معمول برای برداشت گرافت در این افراد از ناحیه اطراف گردن و پشت گوش استفاده می‌شود که تناسب کافی را با موی سر داشته باشد و از حجم موی پشت سر نیز کم نشود. البته امکان برداشت به صورت نواری هم هست اما ممکن است بخاطر همین کم پشتی در موهای سر، جای اسکار و بخیه قابل رویت باشد.

عوامل دخیل در هزینه کاشت ریش کوسه‌ای

تمامی عوامل دخیل در هزینه کاشت برای مو، ریش، سبیل و ابرو یکسان است. تعداد گرافت‌های کاشته شده از مهمترین عوامل تعیین قیمت کاشت است. در افرادی با ریش کوسه‌ای چون حجم طاسی زیادتر از افرادی است که برای اصلاح مدل ریش خود مراجعه کرده‌اند، پس هزینه نیز متعاقباً بیشتر خواهد بود چون فولیکول بیشتری برداشت و مجدد کاشته می‌شود.

در آخر اینکه اگر نتایج کاشت ریش کوسه‌ای را ببینید قطعاً برای انجام آن ذوق زده خواهید شد. افرادی با ریش کوسه‌ای شاید در روزهای اولیه بعد از کاشت دچار شک و دودلی شوند. یا اصطلاحاً توی ذوق آن‌ها بخورد چون به داشتن ریش عادت ندارند. پس توصیه می‌شود عجول نباشید و فرصت دهید تا به نتیجه نهایی برسید و از آن لذت ببرید. ضمناً به دلیل وسیع بودن فضای کاشت ممکن است خارش بیشتری حس کنید، مراقی خاراندن صورت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید