You are currently viewing علت و درمان ریزش مو در دوران کرونا

علت و درمان ریزش مو در دوران کرونا

رایج ترین علائم بیماری کرونا شامل تب ، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و چشایی،سرفه خشک ،که پزشکان و سازمان جهانی کرونا درباره آن هشدار میدهند.بیشتر از یکسال است که ویروس کرونا همه جهان را دربرگرفته است و افراد زیادی به این ویروس مبتلا شده اند. در ادامه راجب این ویروس و ریزش مو در دوران کرونا صحبت خواهیم کرد.همچنین شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله تاثیر شامپو بر ریزش مو بپردازید.

علت ریزش مو در بیماران کرونایی

با وجود مشکلات و نگرانی های موجود در دنیا ، شاهد استرس و اضطراب زیادی هستیم.یکی از دلایل رایج ریزش مو و از دست دادن موی سر،استرس و فشار روحی روانی است. تنها درمان این مدل ریزش مو ، بهبود شرایط  روحی روانی است . دلایل دیگری در ریزش مو موثر است مانند : کمبود ویتامین و پروتئین، عوامل ژنتیکی ، کم خونی و کم کاری تیروئید وجود این دلایل باعث مراجعه به یک پزشک متخصص و انجام برخی آزمایش برای افراد میشود. در زمانی که افراد مبتلا به ویروس کرونا میشوند وجود برخی استرس و اضطراب و نگرانی در مورد این نوع بیماری باعث ریزش مو میشود.ریزش مو در مبتلایان کرونایی یکی از عوامل رایج است که بیشتر بعد از بهبودی خودش را نشان میدهد.

به عقیده برخی از پزشکان ریزش مو بعد از کرونا وابسته به برخی از عوامل مانند استرس،اضطراب،کم خونی و عدم تحرک است.همچنین شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله ریزش چند تار مو در روز طبیعی است؟ بپردازید.

معمولا ریزش مو در این دوران با بهبود شرایط روحی و روانی برطرف میشود.

ریزش مو در دوران کرونا

درمان ریزش مو در دوران کرونا

پس از بهبودی کرونا با انجام آزمایش خون ،شرایط بدن ارزیابی میشود و طبق توصیه پزشک به مصرف ویتامین های مورد نیاز بدنتان بپردازید . برای تقویت موهای مجدد سرتان ، باید مواد غذایی مقوی مصرف کنید تا کمبود های احتمالی در بدن جبران شود.

با مصرف نان سبوس دار، برنج،گوشت قرمز تاثیر زیادی روی بهبود شرایط شما دارد ،ناگفته نماند که ریزش مو در این دوران میتواند بخاطر شوک عصبی و استرس هم باشد و کاهش استرس باعث بالا رفتن سطح ایمنی بدن میشود.

کاهش سطح ایمنی پایین در سر باعث فعالیت قارچ و باکتری  در سطح پوست سر میشود.

سخن پایانی

در این مقاله به ریزش مو مبتلایان کرونا پرداختیم وعلت ها و درمان  ریزش مو را عنوان کرده ایم و برای خانم های باردار عزیز که دچار ریزش مو شده اند .به مطالعه مقاله علت ریزش مو در دوران بارداری و درمان ریزش مو در دوران بارداری را پیشنهاد میکنیم . مشاوران کلینیک رویش سبز تمام وقت آماده پاسخگویی خدمت شما عزیزان هستند .

 

.

این پست دارای 2 نظر است

  1. Mahbobeh

    من دو هفته میشه از کرونام میگذره هنوز ریزش مو دارم دیگه دارم کچل میشم چیکار کنم

  2. خاطره شامقلی

    سلام دوست عزیزم با ریزش دو هفته مطمئنن شما کچل نمیشوید ولی به شما توسعه میکنیم با این حال به یک دکتر متخصص مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید