You are currently viewing ریزش چند تار مو در روز طبیعی است ؟

ریزش چند تار مو در روز طبیعی است ؟

ریزش چند تار مو در روز طبیعی است ؟

ریزش مو مسئله ای است که همه افراد بدنبال کسب اطلاعاتی در خصوص آن هستند . اکثر افراد میخواهند موهای پرپشت ، ضخیم و سالم داشته باشند. سر هر فرد به صورت میانگین دارای 100.000 الی 150.000 تارمو است و حدودا روزانه 25 الی 100 تار از آنها ریخته میشود . در این قسمت میتوان بیان کرد که ریزش 25 الی 100 تار مو در روز طبیعی است . کلینیک رویش سبز به شما اطمینان خاطر میدهد که این تعداد ریزش مو طبیعی است و شما دچار ریزش مو نشده اید.در آخر شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله  تاثیر ورزش بر رشد مو بپردازید.

چه زمانی میتوانیم بگوییم فردی مبتلا به ریزش مو شده است ؟

بطور کلی اگر در طول روز 50تا 100 تار موی خود را از دست  بدهید کاملا طبیعی است . این موهای ریخته شده موهای مرده هستند و جای این موها ،موهای جدید رویش خواهد کرد و جای نگرانی نیست .همچنین شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله تاثیر شامپو بر ریزش مو بپردازید.

عوامل موثر بر ریزش مو

استرس

شرایط مجیطی

بیماری های تیروئید

تاثیر ژن بر ریزش مو

آلوپسی

رژیم غذایی ناسالم (در ادامه به مطالعه مقاله تاثیر رژیم بر ریزش مو بپردازید.)

استفاده زیاد از سشوار و اتو مو

بیش از حد رنگ کردن

چگونه  متوجه بشویم ریزش مو در روز طبیعی است یا خیر

شمارش تعداد تارهای ریخته شده از سر در طی روز امری تقریبا غیر ممکن است . به شما توصیه میکنیم حدود 60 تار از موهایتان را بین انگشتان یک دست قرار دهید و سپس این موها را به جهت های مختلف بکشید اگر تعداد موهای ریخته در دستتان بیشتر از 15 تار باشد شما دچار ریزش مو شده اید و اگر بین 5 تا 8 عدد بود ریزش موهایتان کاملا طبیعی است .

آیا نوع ریزش مو در خانم ها و آقایان متفاوت است ؟

ریزش مو در آقایان بسیار بیشتر است ، طوری که میگویند 90 درصد آقایان دچار ریزش مو میشوند . این ریزش مو میتواند هم مربوط به ژنتیک باشد هم مسائل هورمونی . ریزش مو در مردان به این صورت است که ابتدا قسمت شقیقه ها شروع به ریزش میکنند و حالت مثلتی شکل میشود و در آخر موهای فرق سر کم و نازک میشود .

سخن پایانی

اگر در دوران کرونا خود دچار ریزش مو شده اید ، نگران نباشید معمولا ریزش مو در این دوران با بهبود شرایط روحی و روانی برطرف میشود. شما عزیزان راه به مطالعه مقاله علت و درمان ریزش مو در دوارن کرونا دعوت میکنیم تا از راهکار های موجود در این مقاله استفاده فرمایید.

 

 

 

این پست دارای 4 نظر است

  1. mahdiye

    من حس میکنم روزانه بیشتر از ۱۰۰ تار موم می‌ریزه
    بقیه بهم میگند حساس شدی
    ولی انگار واقعا بیشتر از ۱۰۰ تار موم می‌ریزه .من دچار ریزش مو شده ام ؟؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام بهتر است شما به یک متخصص مراجعه فرمایید تا انها بهتر راهنماییتان کنند.

  2. Mona

    من چند وقتیه دچار استرس و اضطراب شدم و حس میکنم موهام کم حجم شده می‌تونه بخاطر استرس و اضطرابم باشه؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام ، بله

دیدگاهتان را بنویسید