You are currently viewing تاثیر هورمون ها بر ریزش مو

تاثیر هورمون ها بر ریزش مو

  • نویسنده پست:
  • دسته‌بندی پست:ریزش مو
  • دیدگاه‌های پست:0 دیدگاه
  • زمان مطالعه:زمان مطالعه: 2 دقیقه

تاثیر هورمون ها بر ریزش مو

هورمون ها از مواد شیمیایی تشکیل شده و توسط غدد درون ریز تولید میشوند.تاثیر هورمون ها بر ریزش مو یکی از مباحث اساسی است.آگاهی از علت و درمان ریزش مو در دوران کرونا میتواند کمک بزرگی به پیشگیری از ریزش موی سر باشد.وقتی موها شروع به ریزش میکند علاوه بر تغییرات ظاهری،خلق و خو و روحیات فرد دچار آسیب میشود.برای بسیاری از خانم ها ریختن موی سر برابر با از دست دادن زیبایی آنها است.یکی از اصلی ترین دلایل برای کاهش تراکم مو،هورمون ها هستند.تاثیر هورمون ها بر ریزش مو بسیار زیاد است.

هورمون چیست ‍؟

هورمون یک ماده شیمیایی است که جنس آن از مواد شیمیایی است که در غدد بدن ترشح می‌شود و وارد جریان خون میشود.هورمون ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از : استروییدی – پیتیدی – آمنه _ پروستانوئیدی

تاثیر هورمون بر ریزش مو به چه صورت است ؟

نقش مسائل هورمونی بسیار مهم است.در رابطه با عدم تعادل هورمون ها موضوع به راحتی در بدن انسان قابل تشخیص نیست،بدن انسان در اثر عدم تعادل هورمون بهم میریزد. تشخیص عدم تعادل هورمون ها به راحتی توسط فرد انجام نمیشود.در ادامه شما را به مطالعه مقاله ریزش چند تار مو در روز طبیعی است ؟ دعوت مینماییم.

چه عواملی باعث ریزش موی هورمونی میشود ؟

بلوغ و ریزش موی

بلوغ باعث افزایش هورمون های تولید مثل می‌شود.افزلیش روغن چربی باعث چرب شدن موها می‌شود و همین امر باعث ریزش موی سر میشود.

یائسگی

یائسگی در بانوان ،بر میزان رشد مو تاثیر میگذارد و منجر به ریزش مو و طاسی سر، مخصوصا در جلوی سر میشود.

بارداری و ریزش موی سر

در دوران بارداری ممکن است موها ضخیم تر بنظر بیاید ولی بعد از زایمان دچار ریزش مو میشود. در ادامه برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطالعه مقاله علت ریزش مو در دوران بارداری بپردازید.

استرس و ریزش هورمونی

کلینیک رویش سبز به این موضوع پی برده است که استرس یکی دیگر از عوامل ریزش مو است. سرکوب شدن استروژن بر اثر استرس می‌تواند در کم شدن یا ریزش موی هورمونی تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید