You are currently viewing خواص روغن کنجد بر رشد مو

خواص روغن کنجد بر رشد مو

خواص روغن کنجد بر رشد مو

روغن کنجد یکی از بهترین و مفید ترین روغن ها است که  برخوردار از درصد خیلی کمی اسیدهای چرب اشباع است.روغن کنجد که از دانه های کنجد استخراج میشود، دارای ارزش غذایی بالایی در بدن است.امروزه بسیاری از متخصصین پوست و مو روغن کنجد را جایگزین سایر روغن ها کرده اند.جالب است بدانید تنها خواص روغن کنجد بر رشد مو نیست بلکه استفاده موضعی از آن موجب حفظ زیبایی پوست و مو میشود. این روغن همچنین حاوی ویتامین ها،پروتئین ها ومنیزیم و … است.همچنین شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله تاثیر روغن رزماری بر رشد مو بپردازید.

خواص کنجد

کنجد سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها است که برای حفظ سلامت پوست سر و موها بسیار لازم و ضروری است.روغن کنجد اثرات مفیدی بر پوست سر میگذارد.

فواید روغن کنجد

رشد مو را بهبود میبخشد.

درمان ریزش مو در دوران بارداری با استفاده از ماسک مو روغن کنجد بسیار کار راحتی است و همین باعث میشود تا ریزش و کم پشت شدن مو ها کاهش پیدا کند.

کاهش شوره سر و پوسته پوسته شدن سر با استفاده از روغن کنجد

اسید های چرب موجود در روغن باعث میشود تا التهاب و تحریک پوست از بین برود.

دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ است.

طریقه استفاده از روغن کنجد برای رشد مو

شما میتواید قبل از حمام از ماسک روغن کنجد برای موهایتان استفاده کنید.اینکار باعث رطوبت رسانی به مو و پوست شما میشود.بهتر است یک ساعت قبل از حمام ،موهای خود را به روغن آغشته کنید و به آرامی روغن را بر روی پوست سرتان ماساژ دهید.

طریقه درست کردن ماسک روغن کنجد برای مو

روغن کنجد

ترکیب روغن کنجد و آب لیمو

روغن کنجد و روغن کرچک

ترکیب تخم مرغ و کنجد

هسته انگور و روغن

زنجبیل و کنجد

روغن و خیار

در آخر شما عزیزان میتوانید به مطالعه مقاله تاثیر ورزش بر رشد مو بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید