You are currently viewing علت ریزش مژه

علت ریزش مژه

علت ریزش مژه

همه افراد مخصوصا خانم ها دوست دارند که مژه های بلندی داشته باشند و به همین دلیل به سراغ کارهای زیبایی که امروزه رواج دارد، میروند. مژه ها جز زیبایی جنبه های دیگری دارد .مژه ها از چشم در برابر گرد و غباری که باعث عفونت می‌شود جلوگیری میکند.ژنتیک تاثیر فراوانی بر فرم مژه ها و پرپشتی آنها دارد.اگر قبلا مژه ای بلند داشته است و حالا دچار ریزش شده است باید به علت ریزش مژه خود پی ببرید.‌شناسایی علت ریزش مژه و نازک شدن آنها یکی از اولین گام هایی است که باید برای حل این وسیله انجام دهید.در ادامه به مطالعه مقاله کاشت مژه و هر آنچه که باید بدانید بپردازید.

دلایل و علت ریزش مژه

استفاده از ریمل مژه و ابرو

بسیاری از تحقیقاتی که توسط کلینیک رویش سبز انجام شده استٰ. نشان میدهد که زنان زیادی به علت استفاده بیش از حد از ریمل مژه های خود را از دست داده اند. ریمل های ضد آب یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مژه است.

اختلالات تغذیه ای

کمبود پروتئین، کمبود آهن،کمبود بیوتین همگی از اختلالات تغذیه ای است که موجب ریزش ابرو و مژه میشود. برخی دیگر از دلایل ریزش مژه میتواند عفونت هایی مانند عفونت ویروسی،تب خال ، عفونت قارچی باشد.

عفونت

التهاب پلک میتواند یکی دیگر از بیماری هایی که باعث از دست دادن مژه میشود،باشد. در این بیماری پلک ها ملتهب می‌شود و همین موضوع باعث میشود مژه ها راحت تر از قبل کنده شود.

استرس و فشار

هنگامی که شما تحت استرس و فشار زیادی هستید، تنش موجود در بدن شما باعث میشود که ریزش مژه رخ دهد. هورمون هایی که مسئولیت نگهداری و کنترل مژه را دارند ،دچار نوساناتی میشوند که این نوسانات ناشی از سطح بالای استرس است.راهکارهایی  برای پرپشت کردن وجود دارد مانند راهکارهایی که برای پرپشت کردن ابرو وجود دارد و نتیجه بخش است.

چرا مژه ریزش پیدا میکند؟

مژه ها مانند موهای سر،چرخه طبیعی رشد دارند.در این چرخه مژه ها می‌ریزند و دوباره رشد میکنند.اگر سرعت ریزش مژه ها بیشتر از سرعت رشد آنها باشد ،احتمالا دچار ریزش مژه شده اید. علت ریزش بسیار مهم است به این دلیل که اگر درست باشد ،موفقیت درمان را تضمین میکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید