You are currently viewing مزایا و معایب اسکالپ سر

مزایا و معایب اسکالپ سر

برای دانستن مزایا و معایب اسکالپ سر ابتدا بهتر است بدانیم که اسکالپ سر به چه معناست و چگونه انجام می‌شود. سپس می‌توان به بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی آن پرداخت.

اسکالپ سر چیست؟

ریزش موی سر شوخی بردار نیست و می‌تواند تاثیر به سزایی روی ظاهر و از بین رفتن اعتماد به‌نفس افراد بگذارد. اسکالپ سر روشی است برای پوشاندن جای خالی میان موها و تغییر در ظاهر بافت مو.

ریزش چند تار مو در روز طبیعی است؟

میکروپیگمنشن اسکالپ، میکرواسکالپ یا اسکالپ سر که به آن تاتوی پزشکی نیز می‌گویند یک روش تاثیرگذار برای افرادی است که ریزش مو دارند یا موهای آنها بسیار کم‌پشت شده‌ و به این صورت است که پزشک روی قسمت‌های خالی پوست سر، با دستگاه، هاشور انجام داده و ظاهر سر افراد، پرپشت به نظر می‌رسد؛ در واقع نوعی شبیه‌سازی پرپشتی مو است که اگر توسط فرد متخصص انجام شود، اتفاقا شکلی بسیار طبیعی دارد.

اگر می‌خواهید درباره روش میکرواسکالپ سر بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.در ادامه کلینیک رویش سبز به مزایا و معایب اسکالپ سر خواهد پرداخت.

معایب اسکالپ سر

اسکالپ سر هم مانند هر عمل و روش دیگری علاوه بر مزایا، از معایبی نیز برخوردار است. عوارض اسکالپ سر امری است که باید قبل از انجام تکنیک، به خوبی بر روی آن تامل کنید و خودتان تصمیم بگیرید.

سختی اعمال تغییر

با توجه به اینکه در این روش از رنگی شبیه به رنگ موی شما استفاده می‌شود، باید به این نکته توجه داشته باشید که تا زمانی که رنگ این تاتو روی سر شماست، نمی‌توانید رنگ موهای خود را تغییر محصوص دهید، زیرا ظاهر بدی پیدا می‌کند.

در ضمن تاتوی ایجاد شده به مرور زمان کم‌رنگ می‌شود اما پاک شدن آن سال‌ها طول می‌کشد و برای از بین بردن آن باید از دستگاه‌های لیزر مخصوص استفاده کنید.

بروز حساسیت

پس از انجام میکرواسکالپ احتمال بروز حساسیت خفیف، به صورت قرمزی، تورم، شوره و… روی پوست بعضی از افراد وجود دارد. بنابراین پیش از انجام کار از کلینیک مد نظر بخواهید تا برای شما تست حساسیت انجام دهند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مراجعه به افراد غیرمتخصص و محیط‌های نامعتبر و غیربهداشتی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را برای شما ایجاد کند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطالعه مقاله بیماری های شایع مو بپردازید.

ماندگاری کم

میکرواسکالپ یک راه حل موقت است که ماندگاری آن بسته به نوع پوست سر شما بین 4 تا 6 سال متغیر است و درواقع یک روش موقتی است. اما با انجام ترمیم‌های منظم می‌توان ماندگاری آن را بالاتر ببرید.

کم‌رنگ شدن

پس از انجام این عمل، اگر در برابر معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید، امکان دارد پیگمنت روی پوست به مرور زمان کم‌رنگ شود.

مزایای اسکالپ

  1. رنگدانه‌های مورد استفاده کاملا طبیعی و گیاهی هستند.
  2. هزینه این روش پایین‌تر از کاشت مو است.
  3. اسکالپ سر محدودیت سنی ندارد.
  4. برای خانم‌ها و آقایان، قابل انجام است.
  5. تکنیک بدون دخالت مستقیم دست، با دستگاه و سوزن‌های یک‌بارمصرف انجام می‌شود. بنابراین بسیار بهداشتی و کاملا استریل شده است.
  6. درد و خونریزی بسیار خفیف
  7. مناسب برای پوشاندن جای زخم و سوختگی روی سر
  8. یک راه حل سریع و بدون دوران نقاهت، برای جوان‌تر شد ظاهر فرد
  9. بدون نیاز به بیهوشی
  10. ایجاد ظاهری طبیعی و غیرقابل تشخیص در صورت مراجعه به متخصص

نکته: از آنجایی که فولیکول‌های مو در عمق 4 میلی‌متری زیر پوست سر قراردارند، روش میکرواسکالپ موجب ریزش موی سر شما نمی‌شود.
چرا؟ چون سوزن‌هایی که در این تکنیک استفاده می‌شوند فقط تا عمق 0.5 الی 1 میلی‌متری پوست سرتان نفوذ می‌کنند، بنابراین روی ریزش و حتی رشد موی سر بی‌تاثیر است.

در ادامه شما را به مقاله تفاوت پروتز مو با کاشت مو دعوت می‌نماییم.

انجام اسکالپ سر چقدر زمان می‌برد؟

در مقاله اسکالپ سر به این نکته پرداخته‌ایم و همان‌گونه که مطالعه کرده‌اید می‌دانید که این عمل حدودا سه الی پنج ساعت زمان نیاز دارد در جلسه اول و سپس از جلسه دوم مدت زمان آن کمتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید