You are currently viewing میکرواسکالپ سر چیست؟

میکرواسکالپ سر چیست؟

به زبان ساده و خودمانی میکرواسکالپ سر یعنی تتو کردن پوست سر به طوری که جاهای خالی نمایان نمانند. درست مانند همان میکروپیگمنتیشن ابرو که برای رفع نواقص ابرو استفاده می‌شود. میکرواسکالپ سر، روشی موقت برای رفع ظاهریِ طاسی و کم‌پشتی موی سر است.

میکرواسکالپ سر چیست؟

زیبایی یک رکن جداناپذیر از انسان است و طلب زیبایی در انسان فطری و ذاتی است. محبوبیت خدمات اسکالپ سر امروزه نزد جوانان در حال گسترش است.

میکرواسکالپ، میکروپیگمنشن اسکالپ یا اسکالپ سر (SMP) که به آن تتوی پزشکی نیز می‌گویند یک روش تاثیرگذار برای افرادی است که ریزش مو دارند یا موهای آنها بسیار کم‌پشت شده‌‌است. جالب است بدانید میکرو به معنی هاشور زدن و واژه اسکالپ به معنای کف سر یا پوست سر است. پس واژه میکرواسکالپ به معنی هاشور زدن پوست سر است. در این تکنیک رنگدانه‌های ارگانیک و گیاهی توسط یک دستگاه در لایه سطحی پوست تزریق می‌شوند.
در واقع این روش، نوعی شبیه‌سازی موها به صورت پرپشت است. میکرواسکالپ را می‌توان یک تکنیک موقت زیبایی دانست.

کاربرد میکرواسکالپ سر

  • پوشش ناحیه کم پشت سر
  • پنهان کردن سوختگی و خال مادرزادی
  • محو کردن جای بخیه روی سر
  • بهترین روش برای درمان ریزش سکه‌ای (برای اطلاعات بیشتر به مطالعه مقاله بیماری‌های شایع مو بپردازید)

اسکالپ سر چگونه انجام می‌شود؟

تکنیک میکرواسکالپ به این صورت است که پزشک روی قسمت‌های خالی پوست سر، با دستگاه، هاشور انجام داده و ظاهر سر افراد، پرپشت به نظر می‌رسد؛ در واقع نوعی شبیه‌سازی پرپشتی مو است که اگر توسط فرد متخصص انجام شود، اتفاقا شکلی بسیار طبیعی دارد.

در روند انجام اسکالپ سر، سوزن‌های بسیار ریز، وارد لایه بیرونی پوست سر می‌شود. در واقع رنگدانه‌ها مستقیما به لایه اپیدرم پوست تزریق می‌شوند. با ایجاد هر نقطه توسط سوزن زخم‌هایی به وجود می‌‍آیند که به مرور زمان ترمیم می‌شوند.

مزایا و معایب میکرواسکالپ سر

اسکالپ سر هم مانند هر روش دیگری نکات مثبت و منفی خاص خود را دارد. مزایایی مانند هزینه پایین‌تر نسبت به کاشت و معایبی مانند موقتی بودن تکنیک.

معایب میکرواسکالپ

  • سختی اعمال تغییر
  • امکان بروز حساسیت
  • ماندگاری کم‌تر نسبت به کاشت
  • کم‌رنگ شدن به مرور زمان

مزایای میکرواسکالپ

  • استفاده از رنگدانه‌های کاملا طبیعی و گیاهی
  • هزینه پایین‌تر از کاشت مو
  • بدون محدودیت سنی
  • بدون محدودیت جنسیتی
  • روشی کاملا استریل و بهداشتی
  • درد و خونریزی بسیار خفیف
  • راه حلی سریع و بدون دوران نقاهت
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • ایجاد ظاهری طبیعی و غیرقابل تشخیص

در مقاله مزایا و معایب اسکالپ، به‌طور کامل خوبی‌ها و بدی‌های این تکنیک را برای شما نوشته‌ایم.

اسکالپ سر چقدر زمان می‌برد؟

این تکنیک در جلسه اول حدودا سه الی پنج ساعت زمان نیاز دارد. از جلسه دوم مدت زمان آن کمتر می‌شود.

ماندگاری میکرواسکالپ چقدر است؟

یکی از نکات مثبت درمورد میکرواسکالپ این است که شما بلافاصله بعد از انجام تکنیک نتیجه رو مشاهده خواهیدکرد. اگر جلسا‌طور کامل انجام داده و به خوبی نکات بعد از انجام تکنیک را رعایت کنید، تا سال‌ها می‌توانید از نتیجه کار لذت ببرید.

مراقبت‌های بعد از انجام اسکالپ سر چیست ؟

پس از انجام تکنیک اسکالپ سر، مانند هر روش و عمل دیگری شما نیاز به انجام مراقبت‌هایی دارید که به بهبود سریع‌تر دوران نقاهت و ماندگارتر شدن کار کمک می‌کند. نکاتی که پس از میکرواسکالپ سر باید رعایت کنید:

  1. تا ۲۸ روز، از رفتن به استخر و سونا بپرهیزید.
  2. تا ۵ روز، از انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا خودداری نمایید.
  3. بعد از ۴ روز، به‌صورت مرتب شروع به مرطوب کردن پوست سر خود نمایید.
  4. تمام نکاتی که پزشک به شما می‌گوید را به‌طور جدی رعایت کنید.

آیا اسکالپ سر درد دارد؟

حالا که با نحوه انجام تکنیک میکرواسکالپ سر آشنا شدید احتمالا خودتان بتوانید حدس بزنید که میزان درد این روش چقدر است. باید این نکته را متذکر شویم که مقدار درد اسکالپ سر به آستانه تحمل درد شما بستگی دارد. اما تا به حال گزارشی مبنی بر درد زیاد و غیرقابل تحمیل از سوی مراجعین دریافت نشده‌است. در ضمن پزشک پیش از شروع کار سر شما را بی‌حس می‌کند البته نه با آمپول بی‌حسی.

تاثیر میکرواسکالپ بر ریزش یا رشد مو

سوزن‌هایی که میکرواسکالپ با آن انجام می‌‌شود تا عمق 1 میلی‌متری پوست سر نفوذ می‌کنند در حالی که فولیکول‌ها (ریشه مو) در عمق 4 میلی‌متری چوست سر هستند، درنتیجه اسکالپ سر باعت ریزش مو نخواهدشد. در مورد رشد مو هم با توجه به نکاتی که تا اینجا گفته شد واضح است که اسکالپ تاثیری بر رشد مو نیز نخواهد داشت و فقط ظاهر شما را فردی با موهای پرپشت نشان می‌دهد. پس برای درمان ریزش موی سر باید به سراغ راه‌حل‌های تخصصی‌تر و ماندگارتر بروید.

نکته مهم

توجه داشته باشید که اسکالپ سر هم مانند همه روش‌های دیگر نیاز به انجام توسط متخصص دارد و اگر این کار را در محیط‌های آرایشگاهی و غیراستاندارد انجام دهید احتمال ایجاد عفونت در شما بسیار بالا می‌رود. پس برای قیمت کمتر سلامتی خود را به خطر نیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید