You are currently viewing آیا کاشت ابرو بیهوشی نیاز دارد؟

آیا کاشت ابرو بیهوشی نیاز دارد؟

سؤال بسیاری از متقاضیان پیوند ابرو این است که آیا برای کاشت ابرو بیهوشی انجام می‌شود؟ جواب این سؤال منفی است. با همراه باشید تا در ادامه این مقاله به پاسخی جامع در رابطه با این سؤال برسید.

امروزه  کاشت ابرو به عنوان یکی از جراحی‌های زیبایی محبوب و رایج در جهان شناخته می‌شود. ابروها نقش بسیار مهمی در تعیین زیبایی چهره انسان ایفا می‌کنند و معمولاً به عنوان جزء مهمی از آرایش و زیبایی شناخته می‌شوند. پس چرا افرادی که دچار نقصی در ابروهای خود هستند رفع آن را پشت گوش می‌اندازند؟ شاید یکی ازعوامل بازدانده و ترس بسیاری از این افراد همین موضوع درد کاشت ابرو و بیهوشی آن باشد. پس با خواندن ادامه این مقاله و شفاف‌سازی درباره کلیه مراحل کاشت ابرو می‌توانید با خیال راحت برای پیوند اقدام کنید.

چرا برای کاشت ابرو بیهوشی لازم نیست؟

برای کلیه عمل‌ها به دو صورت می‌توان فرد را بیهوش کرد. در یک مورد بیهوشی به صورت عمومی انجام شده و فرد کلاً بیهوش خواهد بود. در مورد دیگر بیهوشی محلی انجام می‌شود. البته حساسیت‌های خاصی در این مورد وجود دارد و متخصص بیهوشی برای هر عملی بیهوشی عمومی را تجویز نخواهد کرد. جز در عمل‌های بسیار سنگین، اجازه بیهوشی عمومی صادر نخواهد شد.

اما از آنجایی که عمل‌های زیبایی و از جمله پیوند مو جزو عمل‌های کم‌تهاجم و سرپایی به حساب می‌آیند و درد بسیار زیادی نیز ندارند نیازی به بیهوشی عمومی و محلی برای کاشت ابرو نیست. یک بی حسی موضعی برای این کار کفایت می‌کند. چرا که بیهوشی عوارض خاص خود را داشته و فرآیند ریکاوری سخت‌تری دارد.

کاشت ابرو بیهوشی

پس با این حساب بی‌حسی موضعی انتخاب مناسب‌تری از کاشت ابرو با بیهوشی خواهد بود. با بی‌حسی موضعی، بخشی از صورت به طور موقت بی‌حس می‌شود و پس از جراحی به زودی به حالت عادی بر خواهد گشت. این روش معمولاً کمترین خطر را داشته و بیمار پس از آن به راحتی به هوشیاری باز می‌گردد.

از طرف دیگر در فرآیند کاشت ابرو با بیهوشی، فرد متحمل استرس بیشتری شده و این مورد خود می‌تواند عامل مخربی برای عمل باشد. همچنین نیاز است تا فرد در حین عمل کمی استراحت کرده یا غذا بخورد و به طور کلی نیاز است تا زیباجو با پرسنل همکاری داشته باشد. پس بنابر تمام این دلایل نیازی به کاشت ابرو با بیهوشی نبوده و داروهای بی‌حسی جایگزین مناسبی هستند.

بی حسی موضعی در پیوند ابرو

در اتاق عمل پس از اینکه طراحی ابرو به پایان رسید و مراحل آماده‌سازی محل کاشت نیز انجام شد، نوبت به بی‌حسی خواهد رسید. پرسنل اتاق عمل و پزشک معالج براساس آزمایشات و شرایط فرد میزان دوز داروی بی‌حسی را برایش تعیین می‌کنند. میزان این دارو باید به صورتی باشد که دوز آن اضافه نبوده و در عین حال کم هم نباشد که فرد در حین عمل بی‌حسی خود را از دست بدهد. بنابراین، انتخاب یک تیم جراحی ماهر و متخصص برای انجام این فرآیند بسیار مهم است.

داروی مورد نیاز هر فرد براساس شرایط او تعیین می‌شود. این داروها به کمک سرنگ به زیر پوست تزریق شده و پس از 20 الی 30 دقیقه تأثیر آن‌ها آغاز خواهد شد و تا پایان عمل و چندین ساعت بعد نیز باقی خواهد ماند. پس در حقیقت می‌توان گفت تنها دردی که زیباجو درک خواهد کرد در تزریق این دارو است و پس از آن تنها سوزن سوزن شدن را حس خواهد کرد.

البته در برخی افراد داروی بی‌حسی به جای سوزن توسط دستگاه درموجت تزریق شده که تاحدی درد کمتری داشته و سرعت پخش دارو در بدن نیز بیشتر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که پس از بی‌حسی موضعی نیز ممکن است فرد تا چند ساعت دچار گیجی و سردرد باشد که به زودی تسکین پیدا خواهد کرد. با رعایت نکات مراقبتی دوران نقاهت کوتاه و راحتی را سپری خواهید کرد. در قسمت بعدی به برخی از این موارد اشاره شده است.

مراقبت‌ های بعد از بی حسی برای کاشت ابرو

بعد از جراحی، بیمار نیاز به مراقبت و پیگیری دارد. علاوه بر نگهداری درست و اصولی از محل کاشت و برداشت، نیاز است تا اثرات داروهای بیهوشی یا بی‌حسی نیز از بدن فرد خارج شود. این داروها به وسیله مصرف مایعاتی که برای فرد تجویز می‌شود از بدن دفع می‌شوند. ممکن است تا پایان دفع کمی سردرد، سرگیجه و یا تورمی جزئی در سر مشاهده شود که جای نگرانی نیست و در بدترین حالت ممکن، وجود این موارد به 48 ساعت نخواهد رسید. ورم بعد کاشت ابرو نیز شاید در وهله اول ترسناک باشد اما به زودی بهبود پیدا خواهد کرد. برخی روش‌‌ها می‌توانند به تسکین سریع‌تر فرد کمک کنند.

همچنین بخوانید: علت ورم بعد کاشت ابرو و روش‌های درمان آن

بی حسی برای کاشت ابرو

بعد از انجام پیوند با دقت به دستورات پزشک گوش داده و آن‌ها را رعایت کنید. این دستورات شامل مراقبت از محل جراحی، نحوه مصرف داروها و هرگونه دستور خاصی می‌شوند.
تا زمان بهبود کامل، از تماس مستقیم با محل کاشت ابرو و اعمال فشار زیاد بر روی آن پرهیز کنید. اگر از آرایش استفاده می‌کنید، باید مواد آرایشی به محل کاشت ابرو نرسد تا عوارض ناخواسته ایجاد نشود. برای جلوگیری از عفونت‌های محیطی، محل جراحی و ابروهای خود را تمیز نگه دارید. هچنین باید صبر داشته باشید، زیرا نتایج نهایی کاشت ابرو ممکن است چند هفته به طول بینجامد.

در آخر

ابرو یکی از مهم‌ترین اجزای صورت و کاشت ابرو یک روش موثر برای افزایش جذابیت چهره است. ترس از درد و اینکه آیا کاشت ابرو بیهوشی نیاز دارد یا خیر از عوامل بازدانده افرادی است که علاقه دارند با پیوند ابرو، نقص‌های ابرویشان را برطرف کرده و زیبایی را به چهره خود بازگردانند. البته بیشتر این ترس ناشی از ناآگاهی از مراحل و شرایط این عمل است.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستین در جریان باشید که کاشت ابرو بیهوشی نیاز نداشته و با بی‌حسی موضعی قابل انجام است. بی‌حسی موضعی عوارض چندانی نداشته و ریکاوری فرد به سرعت رخ می‌دهد.همچنین این عمل درد چندانی نداشته و پس ازآن با رعایت دستورات پزشکی و مراقبت‌های لازم پس از جراحی، درد، سوزش و خارش سریعاً تسکین پیدا خواهد کرد. اگر قصد دارید از این جراحی زیبایی استفاده کنید، بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کرده و اطمینان حاصل کنید که برای شما مناسب و کارآمد است.

دیدگاهتان را بنویسید