You are currently viewing بیماری های شایع مو

بیماری های شایع مو

بیماری های شایع مو

موها عضوی از بدن هستند که همیشه در معرض عامل های محیطی و بیرونی قرار میگیرند. مو یکی از ارگان های بسیار مهم در بدن است که نقش زیادی در زیبایی دارد. بدن انسان برای حفظ سلامت موها و رویش موهای جدید نیازمند ویتامین،پروتئین و … است.در ادامه به بیماری های شایع مو خواهیم پرداخت.همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطالعه مقالعه اشتباهات رایج مراقبت از مو بپردازید.

رایج ترین بیماری های موی سر

شوره سر

وقتی لایه رویی پوست سر به صورت غیر طبیعی پوسته پوسته میشود،شوره به وجود می آید. شوره ممکن است به صورت موضعی باشد،همچنین شوره سر به دو صورت شوره خشک و شوره چرب تقسیم میشود.

موخوره

یکی از دلایل اصلی موخوره خشکی موها است. موخوره به این صورت است که از نوک مو شکافی ایجاد میشود و مو را به دو یا سه شاخه نازک تبدیل میکند. موخوره به صورت مسری عمل میکند به این طریق که اگر شما از شانه کسی که موخوره دارد استفاده کنید بعد از مدتی دچار موخوره میشوید.

بیماری مروارید

بیماری مروارید یک نوع بیماری مویی است که چند نقطه از پوست سر متورم میشود و نقاط مو ضعیف و شکننده میشود. در این بیماری بدن مو را عضوی از خودش نمی‌داند و سعی دارد آن را از بین ببرد.

پرمویی

در برخی از خانم ها و آقایان رویش موی بدن بیشتر از سایرین است.بیشتر بدن این افراد دارای مو است .

آلوپسی

یک بیماری ایمنی است که به سیستم ایمنی بدن حمله کرده و مو را عضو زائدی از بدن میداند و همین  به مرور باعث ریزش موی سر و ریش و … میشود. وجود این ریزش ها باعث میشود بسیاری از افراد سراغ  کاشت مو میروند.

برای درمان بیماری های مو چه کاری باید انجام بدهیم ؟

اگر میخواهید بیماری های موی خود را درمان کنید،بهتر است به پزشک مراجعه کنید . حفظ سلامتی موی شما بسیار مهم است. سپس میتوانید به صلاحدید پزشک خود به مصرف مکمل های مو و انتخاب شامپو مناسب بپردازید.همچنین در آخر برای آگهی بیشتر شما عزیزان را به مطالعه مقاله انواع نژادهای مو دعوت مینماییم.

این پست دارای 3 نظر است

  1. Melika

    این دستگاه های موخوره گیر واقعا اثر دارد؟

  2. Farideh

    افرادی که دارای پرمویی هستند چیکار باید کنند؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام دوست عزیز ممنون میشیم واضح سوالتونو بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید