You are currently viewing مدت ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

مدت ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

یکی از سوالات رایج در بین افرادی که قصد کاشت مو در ناحیه ابرو را دارند حول موضوع مدت زمان ماندگاری کاشت ابرو است. سوال آن‌ها این است که کاشت ابرو تا چند سال دوام دارد؟ و آیا عمل پیوند و یا کاشت ابرو دائمی است؟ در جواب این سوال‌ها باید گفت بله دائمی است و تا مادامی که عاملی در روند رشد آن خدشه وارد نکند به رشد خود ادامه داده و زیبایی خودش را خواهد داشت.

علل ریزش ابرو

ابروها صورت را شاداب و جوان نشان می‌دهند و چشم‌ها را برجسته‌تر می‌کنند اما بسیاری از افراد هستند که ابروهای کم‌پشت، نامتقارن و بدون خط دارند، این افراد همواره به دنبال کسب این زیبایی هستند.

اگرچه علت این کم‌مویی یا بی‌نظمی در ابروها ممکن است✔️ ذاتی و ژنتیکی بوده و یا به دلیل✔️ بروز بیماری،✔️ استرس،✔️ تنش‌های عصبی،✔️ اختلالات هورمونی،✔️ مصرف داروها،✔️ مشکلات پوستی،✔️ رژیم لاغری غلط و یا ✔️ اصلاح نادرست باشد اما امکان دارد که این موضوع بخاطر هیچ کدام از این دلایل نبوده و تنها ✔️ افزایش سن و پیری فرد باعث این امر شده باشد.

برخی از افراد برای رفع نقص‌های ابروی خود به روش‌هایی مثل: تتو، هاشور و سایر لوازم آرایشی ابرو روی می‌آوردند اما غافل از اینکه خود این روش‌ها عاملی برای تشدید این موضوع بوده و ریزش را بیشتر و عملا غیر قابل کنترل می‌کند.

به هر حال فرقی ندارد که دلیل ریزش کدامیک از دلایل گفته شده در بالا باشد چون عموم افراد به این نتیجه رسیده‌اند که تنها روش طبیعی و دائمی برای رفع این چالش، عمل پیوند یا کاشت ابرو است.ماندگاری کاشت ابروبه همین دلیل هم بوده که امروزه ما شاهد مراجعه بسیاری از افراد به کلینیک‌های زیبایی و تمایل آن‌ها به انجام این عمل هستیم. همانطور که قبل‌تر هم گفتیم دغدغه خیل عظیمی از این مراجعین مدت ماندگاری کاشت ابرو است پس در ادامه نظر پزشکان مجرب کلینیک رویش سبز در رابطه با این موضوع به صورت مفصل آورده شده است.

مدت زمان ماندگاری کاشت ابرو

برخلاف دهه‌های گذشته امروزه ابروهای پهن بیشتر طرفدار دارد و افراد زیادی به دنبال ترمیم ابروهای از دست داده خود در سالیان گذشته هستند. اما در تمام این سال‌ها به بیشتر این افراد ثابت شده که پیوند طبیعی ابرو به عنوان روشی دائمی بهترین گزینه برای بازسازی زیبایی از دست رفته است.

کاشت ابرو همانند کاشت مو یک روش دائمی و سازگار با بدن است که فرد تنها پس از مدت کوتاهی بعد از کاشت، ابروهایی کاملا طبیعی خواهد داشت و از دردسر سایر روش‌ها خلاص خواهد شد.

البته نتیجه کاشت ابرو در همه افراد یکسان نیست و در هر فردی نتیجه متفاوتی دارد. مهم ترین عامل این تفاوت هم فاکتورهای داخلی در بدن هر فرد است.

اما جای نگرانی نیست چراکه در اکثریت قریب به اتفاق، نتیجه عمل‌ها رضایت بخش خواهد بود. اما در افرادی که هیچ دستکاری در ناحیه ابرو انجام نداده باشند بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.

عوامل موثر بر موفقیت کاشت ابرو

به طور کلی مهم‌ترین عامل موثر در فرآیند کاشت مو در هر ناحیه‌ای از سر و صورت، متد و شیوه کاشتی است که کلینیک برای شما انجام خواهد داد. پس در اولین قدم از تخصص و تجربه پزشک یا کاشت‌کار خود مطمئن شوید که این کار با مشاهده نمونه‌ کارهای کلینیک امکان‌پذیر است.

حساسیت این موضوع بخاطر استخراج درست از بانک مو و تنظیم خواب ابروها پس از کاشت است. در فرآیند کاشت ابرو استخراج گرافت‌ها کمی متفاوت بوده و حساس‌تر است به همین دلیل دقت، ظرافت و تجربه بیشتری می‌طلبد.کاشت ابرو روشی دائمی استفولیکول‌های مویی که مناسب کاشته شدن در ناحیه ابرو هستند از پشت سر (نزدیک به گردن) یا اطراف گوش استخراج می‌شوند چون موهای این نقطه نازک‌تر هستند و در این حالت نتیجه کاشت طبیعی‌‌تر خواهد بود.

اما در هنگام کاشت نباید تنها به زیبایی موها دقت کرد بلکه باید در نظر داشت که گرافت‌های برداشت شده از استحکام کافی نیز برخوردار باشند. پس با این حساب اپراتور کاشت نباید تنها به زیبایی و تنظیم خواب ابروها اکتفا کند بلکه علاوه بر آن باید در انتخاب فولیکول‌های مناسب برای کاشت هم دقت کافی را به خرج دهد.

عامل مهم بعدی شیوه مراقبت از گرافت‌ها در دوران نقاهت به ویژه در روزهای ابتدایی است. رعایت اصولی که توسط پرسنل کلینیک به شما انتقال داده می‌شود در نتیجه نهایی تاثیر بسزایی دارد.

اما با تمام این تفاسیر همانطور که در بخش قبل هم گفته شد همکاری بدن و سازگاری نشان دادنش هم در نتیجه عمل اهمیت زیادی دارد.

برخی مزیت های کاشت ابرو

✔️ نتیجه این عمل بسیار زیباتر و طبیعی‌تر از بقیه روش‌های زیبایی است.

✔️ ابروها متناسب با فرم صورت هر فرد و متقارن طراحی می‌شوند.

✔️ با وجود ابروهای مناسب دیگر نیاز به آرایش‌های غلیظ و آسیب‌ رساندن بیشتر به پوست نیست.

✔️ هر خانمی برای بهتر نمایان کردن چهره خود نیازمند شناخت انواع مدل ابرو است که در کاشت ابرو متخصص این کار را برای فرد راحت می‌کند.

نتیجه نهایی کاشت ابرو چه زمانی حاصل خواهد شد؟

معمولا در بازه زمانی بین 4 تا 6 ماه بعد از انجام پیوند ابرو و نهایت تا یکسال پس از آن، نتیجه نهایی قابل مشاهده است. البته در مواردی این دوره تا یک سال و نیم هم ادامه داشته است. در حقیقت در این بازه زمانی افراد می‌توانند تراکم واقعی ابروهایشان را مشاهده کنند.

البته در نظر داشته باشید که مانند کاشت مو، موهای کاشته شده در ناحیه ابرو هم بعد از پیوند به خواب رفته و برای هفته‌های متوالی خواهند ریخت اما پس از آن سازگاری پیدا کرده و به حالت طبیعی برمی‌گردند.

تار موی کاشته شده در ابروها از نوع موی سر است و قطعا رشدی سریع‌تر از تار ابروها و مژه‌ها خواهد داشت پس برای زیبایی تمام و کمال آن‌ها در ماه‌های ابتدایی بعد از کاشت، باید زودتر از قبل آن‌ها را مرتب کنید. اما جای نگرانی نیست و به مرور زمان از سرعت رشد آن‌ها کاسته می‌شود.

کاشت ابروی آقایان

اگرچه بیشتر متقاضیان کاشت موی سر از بین آقایان هستند اما برخلاف تصور عموم جامعه کاندیدهای کاشت ابرو فقط بانوان نیستند (البته بیشتر آن‌ها هستند اما تمام آن‌ها نیستند) و برخی از مردان نیز به دلیل بروز اختلالاتی که قبل‌تر گفته شد دچار ریزش مو در ناحیه ابرو می‌شوند.

تعداد این افراد کم است و ریزش ابرو در آقایان بیشتر به دلیل استرس، بیماری و یا مسائل ژنتیکی رخ می‌دهد. به همین خاطر امروزه انجام این پیوند برای آقایان نیز در دسترس و امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص شما را به مطالعه مقاله کاشت ابرو آقایان دعوت می‌کنیم.

در آخر باید گفت اگر از روش‌های ترمیم ابرو به وسیله لوازم آرایشی خسته شده‌اید و به دنبال روشی برای رفع دائمی این دغدغه هستید شک نکنید و برای کاشت دائمی ابرو اقدام کنید. شما می‌توانید با ورود به صفحه کاشت ابرو از مشاوره رایگان کلینیک رویش سبز نیز بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید