You are currently viewing آنزیم تراپی ابرو چیست؟

آنزیم تراپی ابرو چیست؟

  • نویسنده پست:
  • دسته‌بندی پست:ابرو
  • دیدگاه‌های پست:0 دیدگاه
  • زمان مطالعه:زمان مطالعه: 2 دقیقه

آنزیم تراپی ابرو یک روش ایمن و کم خطر برای پاک کردن تاتو ابروها است. در گذشته مدل تاتو ابروها به صورت کادردار بودند که امروزه طرفدار ندارند. به همین خاطر بسیاری از افراد با این مدل ابرو در صدد پاک کردن آن‌ها هستند. این افراد اغلب قصد دارند با کاشت ابرو و یا با هاشور ابرو( به روش‌های فیبروز و میکروبلیدینگ) تاتو قبلی خود را کاور کنند.

ابروهای کادردار

برای کاشت ابرو نیازی به پاک کردن تاتو قبلی نیست و حتی کاشت ابرو روی تاتو هم امکان‌پذیر است. تنها در صورتی که فرد از مدل ابروهای خود ناراضی باشد و قصد تغییر آن را داشته باشند می‌تواند این کار را انجام دهد. از روش آنزیم تراپی همچنین برای از بین بردن قرمزی و التهاب بعد از ریمو ابرو با دستگاه نیز استفاده می‌شود.

فرآیند آنزیم تراپی به چه صورت است؟

این روش از آنزیم‌های طبیعی برای تجزیه رنگدانه‌های تاتو استفاده می‌کند. پروتئین‌های کاتالیزوری که از اسیدهای آمینه تولید می‌شوند، واکنش‌های شیمیایی را سرعت می‌بخشند.

در آنزیم تراپی، آنزیم‌ها به رنگدانه‌های تاتو چسبیده و آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر تجزیه می‌کنند. این قطعات کوچک‌تر سپس توسط سیستم ایمنی بدن جذب و دفع می‌شوند. پس به طور کلی کار آنزیم تراپی تجزیه رنگدانه‌های تاتو است.

با تحریک مویرگ‌ها به واسطه آنزیم‌ها، اکسیژن و خون‌رسانی در پوست افزایش یافته و سرعت از بین رفتن سلول‌های مرده و تغذیه‌رسانی برای تولید سلول‌های جدید بالا خواهد رفت.

مزایای آنزیم تراپی

این روش نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی‌کند بلکه با کلاژن‌سازی، سرعت سلول‌سازی پوست را افزایش می‌دهد. یعنی اگر حین ریمو با دستگاه برای بافت پوستی شما اتفاقی رخ داده باشد آن را نیز ترمیم خواهد کرد.

بسیاری از روش‌های ریمو تاتو قبلی باعث ریزش ابرو می‌شوند اما آنزیم تراپی به فولیکول‌های مویی ابرو آسیبی وارد نخواهد کرد. این روش همچنین برای از بین بردن قرمزی رنگ تاتو و یا کمرنگ کردن تاتوهای پررنگ که اصطلاحاً به آن دکاپاژ گفته می‌شود نیز کارآمد است.

مزایای آنزیم تراپی

از آنجایی که آنزیم تراپی روشی بی‌خطر است؛ نه تنها برای پاک کردن تاتو در ناحیه ابرو بلکه برای سایر نقاط مثل لب، چشم و حتی خالکوبی‌ها نیز استفاده می‌شود.همچنین برای پاکسازی صورت و از بین بردن سلول‌های مرده آن نیز از آنزیم تراپی پوست استفاده می‌شود. این روش با استفاده از ماسک‌های مخصوص انجام می‌شود.

مراحل آنزیم تراپی ابرو

پس از تمیز کردن پوست ابرو با یک محلول ضدعفونی کننده، آنزیم به محل ابرو مالیده می‌شود. با گذشت 15 تا 30 دقیقه که آنزیم بر روی پوست ماند، می‌توانید آنزیم را با آب یا محلول دیگری پاک کنید. تنها در همین زمان کوتاه، آنزیم اثربخشی خود را خواهد داشت. در نظر داشته باشید که زمان آنزیم تراپی برای نواحی مختلف برحسب جنس پوست و میزان تاتو متفاوت است. این مدت زمان توسط اپراتور حرفه‌ای و یا پزشک متخصص قابل تشخیص است.

همچنین در نظر داشته باشید با توجه به حساسیت پوست و مو، از انجام آنزیم تراپی در سالن‌های زیبایی و منزل خودداری کنید. این کار ممکن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی، از بین رفتن بافت پوستی و یا ایجاد گوشت اضافه کند.

عوامل مؤثر در تعداد جلسات آنزیم تراپی مورد نیاز

تعداد جلسات مورد نیاز برای پاک کردن کامل تاتو ابرو با آنزیم تراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به نوع تاتو و وسعت آن، رنگ و غلطت آن و عمقی از پوست که رنگدانه‌ها در آن جای دارند، متفاوت است.

هاشور ابرو

به صورت معمول برای پاک کردن کامل یک تاتو ابرو، از 5 تا 10 جلسه آنزیم تراپی نیاز است.

عوارض جانبی آنزیم تراپی ابرو

عوارض جانبی این روش معمولاً خفیف و زودگذر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمزی
  • خارش
  • سوزش
  • التهاب پوست
  • پوسته‌ریزی

البته بایستی در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی شدید و غیر قابل تحمل سریع به پزشک یا متخصص پوست خود اطلاع دهید.

مراقبت‌های بعد از آنزیم تراپی ابرو

برای بهبودی جای ریمو ابرو توسط آنزیم تراپی حداقل تا 2 هفته صبر کنید تا پوست کمی تسکین یابد.

در معرض نور مستقیم خورشید نباشید.

از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

از لوازم آرایشی روی ابرو خودداری کنید.

ابرو خود را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید.

از مالیدن یا خراشیدن پوست ابرو خودداری کنید.

همانطور که گفتیم، بعد از خود آنزیم تراپی هم خشکی، حساسیت پوستی، قرمزی و تورم وجود دارد پس از مرطوب کننده، کمپرس یخ و محصولات ضد التهابی استفاده کنید. در صورت رعایت مراقبت‌های بعد از آنزیم تراپی ابرو، روند بهبودی بسیار سریع خواهد بود و احتمال بروز عوارض جانبی کاهش می‌یابد.

آیا زینک اکساید برای قرمزی بعد از ریمو ابرو، مانند آنزیم تراپی عمل می کند؟

از این پماد برای سوختگی‌های سطحی و خفیف استفاده می‌شود. پس چندان دور از ذهن نیست که جایگزین مناسبی برای آنزیم تراپی نباشد. اما درمواردی که جای ریمو ابرو فرد سطحی و کم باشد، 1 تا 3 هفته استفاده از این پماد می‌تواند اثربخش باشد.

آیا آنزیم تراپی در خانه قابل انجام است؟

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، آنزیم تراپی در منزل و حتی سالن‌های زیبایی امکان‌پذیر نیست و حتماً اینکار را در مراکز زیبایی انجام دهید. اما برخی معتقدند که آنزیم تراپی خانگی با میوه‌هایی مثل: تمشک، توت فرنگی، آناناس، پاپایا، ذغال اخته و کدو حلوایی قابل انجام است.

در آخر

آنزیم تراپی ابرو یک روش موثر و ایمن برای پاک کردن تاتو است. این روش می‌تواند تاتوهای قدیمی و جدید را با کمترین عوارض و هزینه کم‌تر پاک کند. اگر شما از جمله افرادی هستید که روش‌های کم‌خطر و غیر دستگاهی را ترجیح می‌دهند، این روش گزینه مناسبی برای شما است. برای کاور کردن ابروها پس از پاک کردن تاتوی قبلی، می‌توانید از کاشت ابرو و یا فیبروز و سایر متدهای هاشوری استفاده کنید.

همچنین بخوانید: کاندید کاشت ابرو

دیدگاهتان را بنویسید