You are currently viewing عوامل مؤثر در هزینه کاشت مو

عوامل مؤثر در هزینه کاشت مو

خواه ناخواه هزینه کاشت مو یکی از عوامل مؤثر در انتخاب یک کلینیک است. قشر وسیعی از افراد با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین اثر سوء این مشکل در روحیه و اعتماد به نفس افراد بسیار زیاد است. به همین خاطر افراد زیادی علاقه‌مند به کاشت موی طبیعی هستند تا برای همیشه با مشکل ریزش مو خداحافظی کنند.

خوشبختانه امروزه عمل‌های زیبایی و به ویژه کاشت مو بسیار رایج شده‌اند و افراد می‌توانند به سادگی به زیبایی مطلوب خود دست پیدا کنند.

اما چه کسانی برخلاف میل باطنیشان هنوز اقدام به انجام عمل کاشت مو نکرده‌اند؟

دسته اول افرادی هستند که آشنایی کامل با روند، شرایط و مراقبت‌های مورد نیاز این عمل را ندارند و شاید تا حدی از آن می‌ترسند. دسته دوم را کسانی تشکیل می‌دهند که نمی‌دانند هزینه کاشت مو چقدر است یا اینکه کدام کلینیک را برای کاشت انتخاب کنند.

فرقی ندارد که شما جزو کدام دسته باشید. چون به لطف گسترش روز افزون و همه جانبه اینترنت و عمل‌های زیبایی و همچنین تعدد کلینیک‌های آن‌ها، با یک سرچ ساده می‌توانید به انبوهی از اطلاعات، نظرات افراد و حتی مشاوره رایگان و آنلاین دسترسی پیدا کنید.

عوامل دخیل در محاسبه هزینه کاشت مو

تاکنون مقالات زیادی را درباره کلیات عمل کاشت مو خدمت شما عزیزان ارائه داده‌ایم. این بار در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل مؤثر در هزینه کاشت مو بپردازیم. یعنی خواهیم گفت که چه مواردی در افزایش و یا کاهش هزینه کاشت مو دخیل هستند.

  • میزان طاسی

میزان طاسی سر اولین گزینه‌ای است که به ذهن هر کسی خواهد رسید. چنان غیرمنتظره هم نیست. هرچقدر میزان طاسی بیشتر باشد، تعداد گرافت‌ها و یا حتی دفعات مورد نیاز برای پوشش کامل آن قسمت بیشتر است. هرچقدرهم که تعداد گرافت‌ها بیشتر باشد، بالطبع زمان عمل، دستمزد پرسنل کاشت‌ و … نیز بیشتر خواهد شد.

پس می‌توان نتیجه گرفت اولین و مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در هزینه کاشت مو، میزان طاسی است. در جقیقت میزان طاسی با هزینه عمل رابطه مستقیم دارد.

هزینه کاشت مو

اما میزان طاسی چگونه محاسبه می‌شود؟ بسیاری از کلینیک‌ها با استفاده از مقیاس رتبه‌بندی نوروود میزان طاسی و هزینه کاشت مو را محاسبه می‌کنند. یعنی در واقع افراد براساس میزان طاسی و تعداد گرافت‌های مورد نیاز سطح‌بندی خواهند شد.

  • تراکم کاشت

شاید در ابتدا فکر کنید که این مورد شباهت زیادی با مورد قبلی دارد و در دل آن جای می‌گیرد. اما باید بگوییم خیر. تعداد فولیکول کاشت شده نشان‌گر تراکم است. این امکان وجود دارد که برای دو فرد با میزان طاسی یکسان، کاشت مو با تراکم‌های متفاوت انجام شود. تراکم و فاصله کاشت فولیکول‌ها از هم توسط کاشت‌کار صورت گرفته و براساس استاندارها، متناسب با چهره و موهای اولیه خود فرد کاشته می‌شود.

  • روش کاشت

یکی از مواردی که تأثیر بسیار زیادی در هزینه کاشت مو خواهد داشت، متد کاشتی است که برای فرد انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال هزینه متدهایی که در آن‌ها برداشت به صورت دانه دانه انجام می‌شود بیشتر از برداشت نواری است. متد کاشت با توجه به شرایط فرد در جلسات مشاوره و با معاینه صورت می‌گیرد. به سبکی نیز انتخاب می‌شود که کمترین آسیب به فرد را داشته و بالاترین بازدهی را برای عمل داشته باشد.

همچنین بخوانید: تفاوت روش fit و fue

  • منطقه برداشت

به صورت معمول برداشت برای کاشت مو، از ناحیه پشت سر انجام می‌شود. در برخی افراد که بانک موی ضعیفی دارند لازم است تا برداشت از ناحیه ریش، سینه و بدن برداشت انجام شود که در این حالت هزینه کاشت مو کمی بالاتر خواهد رفت. چون برداشت از ناحیه پشت سر راحت‌تر بوده و زمان کمتری را می‌طلبد.

  • تعداد جلسات

امروزه فرآیند کاشت مو در یک روز انجام می‌شود. البته هستند کلینیک‌هایی که برای دریافت هزینه بیشتر کار را به دو روز و یا بیشتر می‌کشانند. اما به طور کلی برای افرادی که بین 3000 تا 8000 گرافت برای کاشت نیاز دارند زمانی بین 5 تا 8 ساعت یا در نهایت 12 ساعت کفایت می‌کند. اما اگر میزان طاسی بیشتر بوده و یا برداشت از نقاط مختلف انجام می‌گیرد در معدود مواردی به دو روز نیز خواهد کشید. البته در برخی مواقع با توجه به شرایط جسمی بیمار و صلاح‌دید پزشک ترجیح داده تشخیص داده می‌شود که عمل در دو روز انجام گیرد.

  • هزینه تجهیزات

اینکه تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل از چه نوع و با چه کیفیتی باشند نیز در هزینه کاشت مو تأثیر خواهد داشت.

عوامل مؤثر در هزینه کاشت مو

به عنوان مثال هزینه سوزن‌هایی که ضخامت کمتری دارند و میزان آسیب آن‌ها به بانک مو کم است، در مقایسه با سایر سوزن‌ها بیشتر است. هرچقدر تجهیزات مدرن‌تر باشند در آخر نتیجه مطلوب‌تر و حتی در حین عمل نیز خود فرد راحت‌تر است.‎

  • میزان تخصص پزشک و پرسنل اتاق عمل

بدون شک از نظر هر فردی منطقی است که دستمزد یک پزشک یا اپراتور کاشت با تجربه با یک کارآموز متفاوت باشد. چراکه نتیجه کار آن‌ها هم با هم متفاوت خواهد بود. این موضوع کاملاً عمومی است و تنها به حوزه کاشت مو خلاصه نمی‌شود.

شما می‌توانید کاشت موی خود را به یک تازه‌کار بسپارید ممکن هم هست در آخر از نتیجه راضی باشید اما باید پی همه چیز را به تن خود بمالید. ممکن است تجربه کم اپراتور عواقب غیر قابل برگشتی را برای شما به جای بگذارد.

در آخر

شاید این تصور ایجاد شود که هزینه کاشت مو در تهران و به خصوص در مناطق شمالی آن بیشتر است. به قولی این باور از گذشته وجود دارد که فرد پول اضافی بابت مکان آن کلینیک پرداخت خواهد کرد. اما حقیقت چیز دیگری است. لطفاً گول این شایعات را نخورید. تفاوت اصلی قیمت بخاطر کیفیت و ضمانت کاشت است.

یعنی اگر کلینیکی در یک شهرستان کوچک هم بخواهد با پرسنلی ماهر، دستگاه‌هایی به روز یک کاشت باکیفیت را ارائه دهد چه بسا هزینه نهایی آن بسیار زیادتر تمام شود. از طرفی برخی کلینیک‌ها برای حفظ مراجعه‌کننده در ابتدا قیمت را پایین‌تر اعلام می‌کنند. اما در نهایت با اضافه کردن موارد جانبی زیباجو هزینه بیشتری را در آخر پرداخت خواهد کرد.

ضمن اینکه در نظر داشته باشید کاشت ناموفقی که نیاز به ترمیم داشته باشد نه تنها هزینه بلکه زحمت بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پس به صلاح است در همان ابتدا یک کلینیک معتبر را برای کاشت انتخاب کنید.

کلینیک تخصصی کاشت موی رویش سبز از بهترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران است. شما می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، محاسبه هزینه کاشت مو نیز برایتان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید