You are currently viewing آیا موهای کاشته شده سفید می‌ شوند؟

آیا موهای کاشته شده سفید می‌ شوند؟

برای کسانی که با روند کاشت موی طبیعی آشنا هستند اینکه آیا موهای کاشته شده سفید می‌ شوند کمی خنده‌دار است. اما اگر آشنایی زیادی با کاشت مو به روش طبیعی ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا انتهای این مقاله با همراه باشید.

کاشت موی طبیعی

در کاشت طبیعی، گرافت‌های کاشته شده از سر و یا بدن خود فرد استخراج می‌شوند؛ یعنی بافت زنده به حساب می‌آیند. با پیوند این فولیکول‌ها در پوست سر امکان رشد مجدد آن‌ها فراهم خواهد شد و با گذشت دوران نقاهت دیگر با تارهای موی طبیعی تفاوتی نخواهند شد. هر اتفاقی که برای سایر تارهای موی فرد رخ دهد برای گرافت‌های تازه کاشته شده نیز رخ خواهد داد.

در روش‌هایی مثل کاشت مو مصنوعی، امکان رشد وجود ندارد. تغییر رنگ با سفید شدن موهای طبیعی خود سر، ظاهری بسیار زشت و زننده خواهند داشت. اما مزیت کاشت موی طبیعی هم در رشد موها و هم در یکدستی تمام خواص آن‌ها با سایر موهای طبیعی خود فرد است. چون این گرافت‌ها از بدن خود آن فرد برداشت شده است. از طرف دیگر اگر کاشت موی خود را به کلینیک‌های حرفه‌ای و کاربلد بسپارید با یک تراکم و خط رویش طبیعی و متناسب با چهره و سن شما، نتیجه‌ای بی‌نظیر را برایتان رقم خواهند زد.

کاشت موی طبیعی موهای سفید

مو هم با کهولت سن دچار تغییر شده و علاوه بر ریزش، سفیدی یا از دست دادن رنگدانه‌های خود را نیز تجربه می‌کند. زمانی که دیگر فولیکول‌های مو تولید ملانینرا متوقف می‌کنند، تارهای مو کم کم شروع به خاکستری شدن می‌کنند. در حقیقت ملانین ماده شیمیایی است که به تارهای مو رنگ می‌دهد و حاوی رنگدانه است. دور از ذهن نیست که گرافت‌های کاشته شده نیز با کهولت سن رو به سفید شدن روند. هرچند موهای کاشته شده دچار سفیدی می‌شوند اما در برابر ریزش مقاومت بالایی داشته و در حد ناچیز دچار ریزش خواهند شد.

آیا می توان از موهای سفید برای کاشت استفاده کرد؟

باور غلطی که در بین عموم وجود دارد این است که شاید نتوان از موهای سفید برای برداشت استفاده کرد. یعنی شاید بر این باورند که ممکن است تارهای سفید مو از کیفیت کمتری برای کاشت برخوردار باشند و نتوان از آن‌ها استفاده کرد. در واقع این باور غلط است و کاشت مو محدودیت سنی شدیدی ندارد. افراد مسن نیز می‌توانند برای بازیابی زیبایی از دست رفته خود اقدام کنند.

50 درصد افراد تا سن 50 سالگی بخش زیادی از موهایشان سفید خواهد شد. شروع سفید شدن موها برای سفید پوستان قبل از20 سال، برای آسیایی‌ها یا اصطلاحاً زرد و قرمز پوستان قبل از 25 سال و در نهایت برای آفریقایی‌ها یا سیاه پوستان قبل از 30 سال است.

آیا می توان از موهای سفید برای کاشت استفاده کرد؟

البته بهترین زمان برای کاشت مو، سی سالگی است. چون این زمان حدفاصل جوانی فولیکول‌های مو و کاهش شدید چربی سر و ریزش موها به حساب می‌آید. به همین خاطر است که پیشنهاد می‌شود در این دوران کاشت انجام شود. هرچه سن بالاتر باشد فولیکول‌ها پیر خواهند شد و بازدهی عمل پایین‌تر خواهد آمد.

پس در واقع این سفیدی موها نیست که برای کاشت مو محدودیت ایجاد می‌کند بلکه کیفیت تار مو است که شامل مواردی همچون ضخامت و سایر عوامل می‌شود. تارهای موی سفید نیستند که کاشت را دچار مشکل می‌کنند؛ بلکه تارهای ضعیف و پیوند سست آن‌ها با پوست سر باعث پس زدگی و یا به سادگی کنده شدن را سبب می‌شود. از طرف دیگر کاشت قبل از سی سال نیز ممکن است مشکلات خود را داشته باشد. اگر گرافت‌ها مجدد دچار ریزش شوند، فرد نیازمند ادیت کاشت می‌شود. البته تشخیص نهایی این موضوع و انخاب بهترین زمان برای کاشت توسط پزشک انجام خواهد شد.

آیا می توان موهای کاشته شده را رنگ کرد؟

گرافت‌های کاشته شده بعد از پایان دوران نقاهت همانند سایر گرافت‌ها خواهند شد. با این تارهای مو می‌توان مانند سایر تارها رفتار کرد آن‌ها را کوتاه، بلند و یا حتی رنگ کرد. البته در نظر داشته باشید که حتماً قبل از آن در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید.

آیا می توان موهای کاشته شده را رنگ کرد؟

در برخی افراد که فولیکول‌های مویی آن‌ها ضعیف هستند؛ بعد از پایان دوران نقاهت نیز ممکن است نیاز به مزوتراپی، مصرف دارو، استفاده از آمپول‌های بیوتین و … باشد. در این دوران نیز مراعات گرافت‌های کاشته شده را کرده و تا پایان روند تقویت آن‌ها از این کار خودداری کنید.

همچنین بخوانید: مزوتراپی بعد پیوند مو

در آخر

در جواب این سؤال که آیا موهای کاشته شده سفید می‌ شوند یا نه باید بگوییم بله تمامی خواص گرافت‌های مو بدون هیچ تغییری همراه فولیکول مو جابجا می‌شوند.

محدودیت سنی خاصی برای کاشت مو وجود ندارد و تا زمانی که بتوان از بانک مو چه در پشت سر و چه در سایر نقاط بدن برداشت کرد، می‌توان کاشت مو را نیز انجام داد. چه این گرافت‌ها رنگدانه‌های خود را از دست داده باشند یا نه.

علت اینکه سی سالگی به بعد بهترین زمان برای کاشت است در میزان موفقیت و بازدهی عمل خواهد بود. اگر موهای خود را رنگ می‌کنید حتماً در جلسه مشاوره این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. در صورت صلاح دید پزشک رنگ کردن را متوقف کنید.

برای کاشت مو موهای سر کلاً تراشیده می‌شوند. برخی کلینیک‌ها برای افرادی که موهای سفیدی دارند توصیه می‌کنند که قبل از عمل موهای خود را رنگ کنند. چون در این صورت پیدا کردن گرافت‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید