You are currently viewing کاشت مو موقت چیست و چه فرقی با کاشت مو دائم دارد؟

کاشت مو موقت چیست و چه فرقی با کاشت مو دائم دارد؟

کاشت مو موقت یکی از خدمات زیبایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی در میان زیباجویان پیدا کرده است؛ این روش یکی راهکارهای پرطرفدار برای کاهش هزینه درمان طاسی به صورت موقت است که معمولا توسط کلینیک‌های زیبایی ارائه نمی‌شود، بلکه بیشتر سالن‌های زیبایی این خدمات را ارائه می‌دهند و تنها با چند پروسه ساده قابل انجام است.

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های کاشت مو موقت این است که هزینه بسیار کمی دارد و از طرف دیگر دوره نقاهت مربوط به عمل جراحی کاشت مو دائم را ندارد و همین موضوع باعث می‌شود تا طرفدران مخصوص خودش را داشته باشد. افرادی که می‌خواهند برای مدت زمانی کوتاه، عنوان مثال برای شرکت در یک مهمانی خاص یا حضور در یک رویداد خاص ظاهر خود را تغییر دهند از این روش استفاده می‌کنند.

تعریف کاشت مو موقت چیست؟

کاشت مو موقت در حقیقت همان خدمات پروتز مو است که با قیمت بسیار پایینی توسط سالن‌های زیبایی ارائه می‌شود. در این روش، موی مصنوعی با توجه به میزان سطح طاسی طراحی شده و با چسب‌ به صورت موقت روی ناحیه طاسی قرار می‌گیرد. این روش در حقیقت درمانی برای روش طاسی به حساب نمی‌آید بلکه یک راهکار ساده برای تغییر ظاهر در مدت زمانی کوتاه است و پس از گذشت مدت زمانی مشخص، فرد نیاز دوباره به تجدید اتصال موی مصنوعی پیدا می‌کند.

در فرایند کاشت مو موقت، هیچ‌گونه عمل جراحی خاصی روی پوست سر صورت نمی‌گیرد و فرد در مدت زمانی کوتاه می‌تواند ظاهر قبل از طاسی خود را پیدا کند. در این روش همچنین موی چسبیده شده به پوست، کاملا مصنوعی است و فاقد توانایی رشد است. در نتیجه حس تعلق کمتری به فرد دریافت کننده این خدمات می‌دهد. 

پروتز موقت مو مصنوعی

مزیت کاشت مو موقت

کاشت مو موقت به عنوان یک راهکار موقت برای تغییر چهره و حذف موقت طاسی از روی سر می‌تواند برای مدت زمانی کوتاه مدت یک راهکار مناسب به حساب بیاید که دارای مزیت‌های زیر است:

  • هزینه بسیار کم
  • پروسه بسیار کوتاه مدت و نتیجه‌گیری در عرض چند ساعت
  • عدم نیاز به انجام عمل جراحی
  • فاقد دوره نقاهت پس از انجام عمل کاشت

مزایای فوق باعث می‌شود تا عمل کاشت موقت مو یا همان پروتز مو بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را برای افرادی که می‌خواهند برای مدت زمانی کوتاه ناحیه‌ طاسی سر خودشان را پنهان کنند مناسب باشد.

معایب کاشت مو موقت

با وجود تمامی موارد مزیایی که در مورد این روش توضیح داده شد، کاشت مو به صورت موقت دارای معایب ویژه‌ای نیز هست که ممکن است باعث شود تا این روش برای بسیاری از افراد راهکار مناسبی نباشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • این روش، راهکاری دائم برای درمان طاسی نیست
  • نیاز به تمدید چسب پروتز مو پس از هر بار استحمام
  • عدم ایجاد حس تعلق فرد به موی پروتز شده
  • عدم امکان تغییر حالت و مدل مو
  • عدم رشد موهای مصنوعی پروتز شده

با توجه به این موارد، می‌توان گفت که روش کاشت مو به صورت موقت ممکن است برای مدت زمانی کوتاه بتواند ظاهر طاسی را پنهان نگهدارد، اما همچنان افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، اقدام جدی برای درمان طاسی نکرده‌اند. چرا که این روش در حقیقت نوعی کاشت موی مصنوعی به حساب می‌آید که برای مدت زمانی کوتاه می‌تواند مشکل افراد دارای طاسی را برطرف کند.

تفاوت کاشت مو دائم با روش موقت کاشت مو

کاشت مو دائم و روش موقت پروتز موی مصنوعی تفاوت‌هایی اساسی در روند عملکرد با یکدیگر دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا از لحاظ کاربردی و دلیل هر فرد برای انتخاب هر یک از آن‌ها متفاوت باشد. کاشت مو به صورت دائم در ماهیت، یک عمل چراحی است که طی آن فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده یا همان دونر، برداشته شده و در  ناحیه‌ای که با طاسی آندروژنیک مواجه شده به صورت دائم کاشته می‌شوند. 

در روش کاشت موی دائم به دلیل اینکه صرفاً فولیکول مو همراه با سلول‌های دریافت کننده خون برداشت می‌شود، موها به صورت زنده هستند و امکان رشد روی سر را دارند و امکان مدل دادن و اصلاح را دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا روش کاشت موی دائم و عمل جراحی مربوط به آن بتواند به بهترین شکل ممکن حس تعلق را به فرد انتقال دهد. موهای کاشته شده به صورت دائم همچنین به دلیل اینکه سلول‌های دریافت‌کننده هورمون‌های ریزش آندروژنیک را ندارند، در صورت مراقبت درست هرگز نخواهند ریخت و برای همیشه طاسی را در فرد درمان می‌کند.

موهای کاشته شده به صورت دائم در حقیقت ظاهر و چهره فرد را به حالت قبل از ریزش مو باز می‌گرداند و دیگر نیازی به اقدام درمانی یا مراقبتی ویژه برای حفظ آن نیست. این در حالی است که روش کاشت موی مصنوعی و موقت صرفا برای مدت زمانی مشخص امکان پنهان کردن طاسی را فراهم می‌کند و در این روش فرد نیاز به انجام کارهای مراقبتی بیشتری را برای نگهداری موهای مصنوعی را دارد.

نتیجه‌گیری

کاشت مو مصنوعی به عنوان یک راهکار ساده، سریع و ارزان قیمت و بدون انجام عمل جراحی می‌تواند برای پنهان‌ کردن ناحیه طاسی سر مورد استفاده قرار گیرد که توسط بسیاری از افراد انتخاب می‌شود. با این حال این روش هیچگونه حس تعلقی را برای فرد ایجاد نمی‌کند و در عین حال حالت موهای سر را تا حدودی غیرطبیعی و مصنوعی نگه می‌دارد. با توجه به این موضوع، روش مذکور راهکار مناسبی برای افرادی که می‌خواهند برای همیشه طاسی سر خود را درمان کنند به حساب نمی‌آید و بهتر است این دست از افراد اقدام به کاشت موی دائم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید