You are currently viewing اشتباهات رایج مراقبت از مو

اشتباهات رایج مراقبت از مو

اشتباهات رایج مراقبت از مو

کارشناسان پوست و مو و زیبایی برای مراقبت از مو توصیه های زیادی دارند که شما هم احتمالا آنها را رعایت میکنید و از اشتباه در مراقبت از مو اجتناب میکنید.بسیاری از افراد برای دستیابی به موهایی براق و زیبا تلاش میکنند و سعی در مراقبت از سلامت آنها دارند.اولین قدم در مراقبت از مو دستیابی پروتئین ها و آهن به سلول های مو است.برای نگهداری و مراقبت از مو گاهی تصور میکنیم ، شستشوی مداوم سر و شانه کشیدن کافی است ولی باید بدانید مو به دلیل بافت متفاوتی که دارد روش های نگهداری متفاوتی هم دارد.  در ادامه به برخی اشتباهات رایج مراقبت از مو میپردازیم.همچنین اگر شما عزیزان در دوران کرونا دچار ریزش مو شده اید شما را به مطالعه مقاله علت و درمان ریزش مو در دوران بارداری دعوت مینماییم.

برخی اشتباهات رایج مراقبت از مو

استفاده از محصولات مملو از مواد شیمیایی خشن

بسیاری از محصولات ارزان قیمت دارای مواد شیمیایی سختی هستند که برخلاف مراقبت ممکن است به موها آسیب بزنند.برای اطلاعات بیشتر بهتر است شما را با برخی ماده ها اشنا کنیم.وجود برخی از این ماده میتواند مضر باشد برای موهای شما برای مثال :سولفات ها،سدیم لوریل سولفات. همچنین برای رفع موهای آسیب دیده میتوانید با استفاده از روغن ها گیاهی مانند رزماری تاثیر روغن رزماری را بر رشد موهایتان مشاهده کنید.

شستشوی موها کمتر از حد معمول

یکی از کارهای اساسی روزانه ما همین شامپوها هستند که تمام رطوبت مو را از بین میبرند.بهترین کار ممکن شستشوی چند روز در میان آن ها است.اگر هر روز از شامپو استفاده ای نکنید مشکلی پیش نمیاید اما نباید به استفاده نکردن از شامپو عادت کنید زیرا باعث باقی ماندن آلودگ ها در سر میشود.در ادامه میتوانید به مطالعه مقاله تاثیر شامپو بر ریزش مو بپردازید.

استفاده از نرم کننده مو در ریشه ها

برای استفاده از نرم کننده مو بهتر است از نیمه دوم مو به سمت پایین شروع کنید و موهایتان را بمالید.نوک مو قدیمی ترین بخش مو شما است و مدت بیشتری در سر شما بوده است،پس رطوبت کمتری را دارد و حتی شاید مرده باشد .مسلما این ناحیه به نرم کننده بیشتری نیاز دارد.همچنین با وجود خواص روغن کنجد بر رشد مو میتوانید برای احیا سازی موهای مرده خود از این روغن استفاده نمانید.

برس زدن موهای خیس

موهای خیس نه تنها سنگین هستند بلکه انعطاف بیشتری دارند و با شانه کشیدن موهای خیس ،باعث شکسته شدن تارهای مو میشوید.

اشتباهات دیگر مراقبت از مو

بی توجهی به دمای آب هنگام شستشوی مو

استفاده نادرست از لوازم برقی مانند سشوار هنگا خشک کردن مو

تغذیه نامناسب(برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطالعه مقاله بعد از کاشت مو چه بخوریم ،بپردازید.)

بستن موهای خیس

استفاده از برس های حالت دهنده

رنگ کردن زیاد مو

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید