You are currently viewing آیا موهای کاشته شده میریزد؟

آیا موهای کاشته شده میریزد؟

دوام کاشت مو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زیباجویان است. اگر قرار باشد فرد دائم در حال کاشت مو باشد پس این روش چه مزیتی دارد؟ در واقع کاشت مو روشی است که در آن فولیکول‌های مو از ناحیه مقاوم برداشت شده و سپس در قسمت‌های کم پشت پیوند داده خواهند شد. همین دوام بالای کاشت مو بوده که این روش را بسیار محبوب و پرطرفدار کرده است.

اما زیباجو حق دارد قبل از هر اقدامی کلیه چالش‌های خودش را با پزشک یا مشاور در میان بگذارد و با خیالت راحت تن به پیوند مو دهد. پس اینکه فرد دغدغه ریزش تارهای مو با گذر زمان را داشته باشد، امری منطقی است. برای دریافت این سؤال که عمر کاشت مو چقدر است؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در ابتدا به تشریح کامل فرآیند ریزش تارهای مو در حالت طبیعی و دوره خواب بعد کاشت خواهیم پرداخت و سپس مفصل‌تر دوام کاشت مو و ریزش در سالیان بعد را تشریح خواهیم کرد.

چرخه رشد مو چیست؟

موی انسان یک چرخه رشد را طی می‌کند که مراحل آن عبارتند از: آناژن ،کاتاژن و تلوژن. آناژن به عنوان فاز فعال مو شناخته می‌شود. کاتاژن به مرحله انتقالی معروف است و مرحله آخر که تلوژن نام دارد و در واقع مرحله استراحت است به طوری که بیشترین ریزش مو در این مرحله رخ می‌دهد.

فرآیند ریزش مو چگونه است؟

هنگامی که مو به صورت طبیعی دچار ریزش شود بعد از گذشت مدتی و درست در همان ناحیه، تار جدیدی شروع به رشد می‌کند. ریزش در تمامی افراد به صورت طبیعی رخ می‌دهد و تنها زمانی که این ریزش از الگوی خود خارج شده و تعداد آن قابل توجه شود، می‌توان گفت که فرد با مشکل ریزش مواجه است.

دوام کاشت مو

در افرادی که دچار ریزش و کم پشتی مو در برخی از نواحی سر شده‌اند، این امر کاملاً مشخص است که مشکلی در رویش مو وجود دارد. یعنی تعداد ریزش‌ها با مقدار رشد طبیعی موها جبران نشده است.

آیا موهای کاشته شده میریزد؟

در ابتدا باید مشخص کنیم که منظور دقیق ما از این سؤال چیست. اگر به دنبال کاشت مو هستید و جستجوی کمی هم در اینترنت کرده باشید متوجه خواهید شد که در ماه‌های ابتدایی پس از کاشت، گرافت‌های کاشت شده خواهند ریخت. پس چرا همه جا کاشت مو را روشی دائمی برای درمان ریزش می‌شناسند؟

ریزش مو بعد از کاشت

بعد از انجام هر عملی فرد با عوارضی مواجهه می‌شود که عمل‌های زیبایی و کاشت مو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معمولاً این عوارض زودگذر و طبیعی هستند که جای نگرانی نیز ندارند. ریزش مو بعد از کاشت، یکی از این عوارض طبیعی است. در ماه‌های ابتدایی بعد از کاشت، گرافت‌ها شروع به ریختن می‌کنند.

این دوره خواب زمستانی کاشت مو نام دارد. در این زمان جای هیچ نگرانی نیست. چراکه گرافت‌ها بعد از این دوره شروع به رشد خواهند کرد و در واقع این ریزش واکنش پوست به پیوند بوده است. در این زمان تارهای مو از ساقه شکسته و می‌ریزند پس ریشه مو در پوست وجود دارد.

مدت دوره ریزش مو بعد کاشت

ریزش تارهای مو از هفته دوم بعد کاشت شروع خواهد شد که در این مدت زمان تارهای مو به اندازه یک تا دو میلیمتر رشد کرده‌اند. وقتی 20 تا 35 روز از کاشت بگذرد، نزدیک به 80 درصد موها ریخته است. اگرچه این اتفاق در همه افراد بعد از کاشت مو رخ می‌دهد اما هستند افرادی که در تمام این مدت ریزش موی آنها به 80 درصد هم نرسیده و به 40 الی 60 درصد ختم می‌شود.

دوام کاشت مو چقدر است؟

در نظر داشته باشید که د‌ر دو هفته ابتدایی بعد از عمل که دوره طلایی کاشت به حساب می‌آید باید مراقب گرافت‌های تازه کاشته شده بود. در این زمان با رعایت درست مراقبت‌های بعد از کاشت مو، مانع از ریزش آن‌ها شوید. مهم است که ریزش فولیکول‌های تازه کاشته شده را با ریزش تارهای مو‌‎‌ اشتباه نگیرید. در دو هفته ابتدایی که گرافت‌ها سست هستند ممکن است از ریشه کنده شوند و دیگر قادر به رشد نباشند.

تارهای مو به مدت 90 الی 120 روز باید در حال استراحت باشند و بعد از سه الی چهار ماه رشد دائمی آن‌ها آغاز خواهد شد.

چطور می‌توان مانع ریزش گرافت‌ها بعد از کاشت شد؟

با انجام یکسری نکات می‌توانیم از ریزش گرافت‌ها بعد کاشت جلوگیری کنیم. در اینجا به برخی از مهم‌ترین‌های نکات اشاره می‌کنیم و بهتر است برای درک بهتر به مقاله مراقبت بعد کاشت مو مراجعه کنید.

  • تا دو هفته بعد از کاشت مو در معرض نور مستقیم خورشید نباشید.
  • از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید.
  • مراقب باشید تا محل کاشت با جایی برخورد نداشته باشد.

دوام کاشت مو چقدر است؟

اگر منظور شما از این سؤال تخمین دوام کاشت مو و محاسبه میزان ریزش مو در سالیان بعد و با کهولت سن است؛ باید در جواب بگوییم که تارهای اصلی مو ممکن است در این شرایط دچار ریزش شوند اما تارهای پیوندی از جای خود تکان نخورده و نخواهند ریخت. پس می‌توان باز هم بر این نکته تأکید کرد که کاشت مو یک روش دائمی برای درمان ریزش مو است.

این پست دارای 6 نظر است

  1. Soroush

    بعد از کاشت سیگار کشیدن میتونه موجب پس زدن کاشت مو بشه ؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام بله توصیه بیشتر متخصصین این است تا مدتی بعد از کاشت مو حدودا دو هفته سیگار نکشید.

  2. Mehraneh

    همسر من مدتی هست که دچار ریزش مو شده چند نفر از نزدیکانمون میگن بخاطر مصرف الکل میخواستم بدونم واقعا ریزش مو ربطی به مصرف الکل داره ؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام پیشنهاد ما برای کسانی که مو میکارند این است که تا جای که میتوانند کمتر از الکل استفاده کنند
      موهای شوهر شما کاشته ؟

  3. مهناز

    همسر من مدتی هست که دچار ریزش مو شده چند نفر از نزدیکانمون میگن بخاطر مصرف الکل میخواستم بدونم واقعا ریزش مو ربطی به مصرف الکل داره ؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام پیشنهاد ما برای کسانی که مو میکارند این است که تا جای که میتوانند کمتر از الکل استفاده کنند
      موهای شوهر شما کاشته ؟

دیدگاهتان را بنویسید