You are currently viewing کاشت مو مصنوعی

کاشت مو مصنوعی

کاشت مو مصنوعی یکی از انواع تکنیک‌های کاشت مو برای حل مشکل کم پشتی موی سر، است. ریزش مو یا نازک شدن آن می‌تواند کابوس هر شخص مخصوصا در سنین جوانی یا میانسالی باشد. افرادی وجود دارند که به دلیل بانک موی ضعیف و یا به دلایلی دیگر نمی‌توانند کاشت موی طبیعی داشته باشند، بنابراین سراغ کاشت مو مصنوعی می‌روند. در ادامه، کلینیک رویش سبز به سوال شما عزیزان که کاشت مو مصنوعی چیست؟ بیش‌تر می‌پردازد.

دلیل ریزش مو

ریزش مو یک پدیده طبیعی است اما اگر تعداد تارهای مو ریخته شده از حد طبیعی بیش‌تر شود منجر به کم پشتی مو می‌شود. ریزش مو می‌تواند تحت تاثیر عوامل زیادی باشد برای مثال کم پشتی موی ارثی، رژیم غذایی اشتباه، کم کاری یا پر کاری تیروئید، مشکلات هورمونی، استرس، کم خونی، بیماری‌های خاص و یا بارداری که در مقاله علت ریزش مو در دوران بارداری به صورت مفصل به این مسئله پرداخته‌ایم.

اگر به هر یک از این دلایل دچار مشکل کم پشتی موی سر هستید می‌توانید با استفاده از روش‌ کاشت مویی که مناسب شما باشد این مشکل را برطرف کنید و اعتماد به نفستان را افزایش دهید و همان‌طور که می‌دانید، کاشت مو در افراد معروف هم بسیار متداول است.

کاشت مو مصنوعی چیست؟

کاشت مو مصنوعی تکنیکی است که از آن برای رفع مشکل ریزش مو استفاده می‌کنند.این روش کاشت مو در حقیقت یکی از راه‌های قدیمی کاشت است که با موی مصنوعی قسمت‌های خالی سر را پوشش میدهد. این الیاف‌های مصنوعی رشد نمی‌کنند اما در ظاهر کاملا شبیه موهای طبیعی هستند.

درضمن پیش از کاشت الیاف مصنوعی مو حتما باید تست انجام شود تا مطمئن شوید که به این نوع مواد حساسیت ندارید.

این روش یک تکنیک بدون درد است و بدون بی‌هوشی انجام می‌گیرد. تارهای موی کاشته شده هم معمولاً بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ روز ثابت می‌شوند و ماندگاری موهای مصنوعی، بسته به شرایط و کیفیت از 6 ماه تا دو سال متغییر است.

مهم‌ترین عامل ماندگاری کاشت بعد از جنس الیاف مصنوعی، نحوه مراقب شماست. هر چه بیش‌تر و بهتر نکات مراقب بعد از کاشت را رعایت کنید این موهای مصنوعی برای مدت زمان طولانی‌‌تری مهمان شما خواهند بود.

جنس تارهای مصنوعی

امروزه جنس تارهای مصنوعی‌ای که در کاشت استفاده می‌شوند، از مواد پلی آمید است. تارهای مصنوعی به صورت تکی یا جمعی بر روی پوست سر قرار می‌گیرند و کارکردشان با کلاه گیس کاملا فرق دارد. موهای مصنوعی به صورت دائم قرار می‌گیرند و شما می‌توانید بدون نگرانی ورزش و شنا کنید.

چه کسانی می‌توانند کاشت مو مصنوعی را انجام دهند؟

با انجام آزمایش‌های لازم برای کاشت مو می‌توانید پی ببرید که چه روشی برای رفع کم پشتی یا طاسی شما مناسب است. معمولا توصیه می‌شود از روش‌های کاشت موی طبیعی بهره ببرید اما کاشت موی مصنوعی برای افرادی که دچار بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی و لخته شدن خون هستند یا دچار شیمی درمانی و سوختگی هستند و بانک مو قوی ندارند، مناسب است.

این روش هم‌چنین برای افراد با شرایط زیر هم توضیه می‌شود:

کسانی که طاسی کامل دارند.
افرادی که از انجام کاشت مو طبیعی واهمه دارند.
عزیزانی که از بیماری‌های پوستی رنج می‌برند.
کسانی که نسبت به مواد بی‌هوشی و بی‌حسی، حساسیت از خود نشان می‌دهند.

مزایا و معایب کاشت مو به روش مصنوعی

مزایا:

  1. این تکنیک یک روش غیرتهاجمی بوده و بدون درد، خون‌ریزی و بی‌هوشی است.
  2. نقاهت بعد از عمل ندارد و بلافاصله بعد از انجام کار می‌توانید به زندگی عادی خود برسید!
  3. در این روش کاشت مو شما به سرعت به نتیجه دلخواه خود می‌رسید.
  4. راه حل مناسبی برای افرادیست که بانک موی ضعیف دارند.
  5. اگر از نتیجه کار راضی نباشید، می‌توانید در اولین فرصت تارهای مو را برداشت کنید.

معایب:

از این روش معمولا به عنوان یک روش بی‌خطر یاد می‌شود اما نسبت به روش طبیعی محدودیت‌هایی دارد. هم‌چنین در صورتی که به روش‌های غیربهداشتی و یا توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام شود می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد.

  1. این یک راه حل موقت است و در این تکنیک امکان رشد مو وجود ندارد و معمولا بعد از یم سال نیاز به ترمیم دارد.
  2. برای افراد با پوست سر چرب مناسب نیست.
  3. ظاهر کلی موها نسبت به روش‌های جدیدتر، کم‌تر طبیعی است.
  4. امکان دارد با گذشت زمان فولیکول‌ها تغییر حالت داده و موهای شما حالت‌دار شوند.
  5. در صورتی که توسط افراد حرفه‌ای انجام نشود امکان ایجاد عفونت و قارچ بالا می‌رود.
  6. اگر به چسب گرافت‌ها حساسیت نشان دهید دچار خارش می‌شوید.

توجه نمایید که پیش از تصمیم‌گیری برای انجام هر نوع روش کاشت مویی با پزشک مشورت کنید. در آخر برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطالعه مقاله عمر کاشت مو چقدر است؟ بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید