You are currently viewing کاشت مو برای بیماران قلبی

کاشت مو برای بیماران قلبی

امروزه به لطف عمل کاشت مو طبیعی، امکان بازیابی زیبایی که به دلیل ریزش مو از دست رفته، فراهم شده است. اما این سوال پیش می‌آید که این امکان برای همه افراد فراهم است؟ به عنوان مثال آیا کاشت مو برای بیماران قلبی هم امکان‌پذیر است؟ باید بگوییم بله امروزه با پیشرفت علم پزشکی این کار میسر است. اگر قصد کاشت مو دارید اما از بابت بیماری قلبی خود نگرانید بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه کنید و یا با مشاوران ما در کلینیک رویش سبز در ارتباط باشید.

عمل پیوند مو طبیعی برای افراد دارای ناراحتی قلبی

از آنجایی که پیوند مو یک عمل زیبایی و کم تهاجم است به طور کلی محدودیتی برای آن وجود ندارد. اما به هرحال متقاضی که بیماری قلبی نیز دارد ممکن است نگرانی‌هایی هم در این مورد داشته باشد. در ابتدا بگوییم که تاکنون برای بیماران قلبی ممنوعیتی برای عمل کاشت مو گزارش نشده است. امروزه کسانی که مشکلات قلبی حاد ندارند، می‌توانند زیر نظر پزشک با تغییر جزئی در روند مصرف برخی از داروهایشان نیز بتوانند این عمل را انجام دهند و به زیبایی مورد نظرشان دست پیدا کنند.

عمل کاشت مو برای بیماران قلبی

تنها 2 مورد است که در خصوص این بیماران باید لحاظ شود:

✔️ انتخاب متد کاشت مناسب: متد کاشت مو برای بیماران قلبی باید از بین روش‌های کم تهاجم‌تر که فولیکول‌ها به صورت دانه‌ای برداشت می‌شوند، انتخاب شود.

✔️ نحوه بی‌حسی: در گذشته برای انجام کاشت مو، نیاز به بیهوشی فرد بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیاز به این کار نبوده بلکه تنها با بی‌حسی موضعی این عمل قابل انجام است. این موضوع شرایط را برای افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند و قصد انجام عمل کاشت مو را دارند؛ راحت‌تر کرده است. علاوه بر آن می‌توانند برای درد کمتر از  بی حسی درموجت نیز استفاده کنند.

✔️ تغییر روند مصرف داروهای ضد انعقاد خون: این افراد با نظر پزشک متخصص چند روز قبل از عمل می‌توانند در دوز مصرفی دارو تغییر ایجاد کرده و یا برای مدتی مصرف آن‌ها را قطع کنند.

آیا قبل از کاشت مو برای بیماران قلبی مشاوره خاصی نیاز است؟

مشاوره کاشت مو برای بیماران قلبی

اگرچه کاشت مو یک جراحی ساده بوده و در حدود 7-8 ساعت زمان می‌برد اما به هر حال فرد تحت عمل جراحی قرار گرفته و باید قبل از عمل، جلسه مشاوره داشته باشد. همانطور که گفته شد مشاوره کاشت مو برای همه افرادی که قصد این عمل را دارند یک امر کاملا حیاتی است اما این موضوع در افرادی که بیماری زمینه‌ای به ویژه مشکلات ریتم قلب دارند ضروری‌تر است چراکه ممکن است در هنگام جراحی عارضه‌هایی دیده شود.

چرا مشاوره کاشت مو برای بیماران قلبی ضروری است؟

بیماران قلبی برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی نیاز دارند تا با مصرف داروهای ضد انعقاد خون و ضد پلاکت از لخته شدن خون در مجاری جلوگیری کنند. همچنین با مصرف این داروها خون رقیق‌تر شده، عبورش راحت‌تر می‌شود و فرآیند خون‌رسانی به درستی صورت می‌گیرد.

به همین دلایل روش‌های قدیمی کاشت مو که از بانک مو به صورت نواری برداشت شده و در نتیجه زخم و بخیه ایجاد می‌شد، برای این افراد گزینه مناسبی نبود چون به دلیل استفاده از این داروها خونریزی بند نیامده و در مواردی حتی خطر مرگ را در پیش داشت.

همچنین عدم انعقاد خون بخاطر استفاده از  این دست دارو، علاوه بر اینکه خونریزی را شدیدتر می‌کند، مانع از پیوند خوردن سریع گرافت‌ها شده و در نتیجه باعث ریزش آن‌ها می‌شود.

تغییر مصرف داروهای بیماران قلبی قبل از عمل کاشت مو

بنابراین در وهله اول باید بیماران قلبی زمانی که برای کاشت مو به کلینیک مراجعه می‌کنند، داشتن این بیماری را به مشاور یا پزشک خود اطلاع دهند. در این صورت برای آن‌ها آزمایش‌ها و همچنین دستورالعمل‌های خاصی ارائه می‌شود تا با متخصص قلب خود در این خصوص مشورت کرده و طرز مصرف داروهای خود را برای انجام این عمل تغییر دهند.

مواد غذایی مناسب برای بیماران قلبی بعد از کاشت مو

شاید سوال شود آیا مواد غذایی که بیماران قلبی بعد از کاشت مو می‌خورند با سایرین متفاوت است؟ جواب این سوال خیر است. مواد غذایی باید حاوی پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب باشد، زیرا در نبود مواد معدنی نقص در سلول‌های فولیکول مو رخ داده و نتیجه کاشت مطلوب نخواهد بود همچنین بیمار نیز به دلیل تحمل درد و شرایط ضعیف خواهد شد. همه افراد مخصوصا کسانی که دچار بیماری قلبی هستند باید مواد غذایی که بعد از کاشت مو می‌خورند سرشار از :آهن-روی-منیزیم-ویتامین باشد. در ادامه برای اطلاعات بیشتر شما را به مطالعه مقاله بعد از کاشت مو چه بخوریم؟ دعوت می‌نماییم.

برخی از مراقبت های بعد از کاشت مو برای بیماران قلبی

همانطور که گفته شد مراقبت‌های بعد از کاشت بیماران قلبی با سایرین تفاوت چندانی ندارد رعایت نکات زیر هم چندان خالی از لطف نیست.

✔️ کاهش و کنترل استرس

✔️ کاهش نوشیدن قهوه و چای

✔️ مصرف مجدد داروهای قلبی و عروقی پس از عمل، مطابق با دستور پزشک

در آخر شما عزیزان را به مطالعه مقاله مراقبتهای بعد از کاشت مو دعوت مینماییم.

در آخر

همانطور که گفته شد با پیشرف علم و تکنولوژی، امکان کاشت مو برای بیماران قلبی هم فراهم شده است. در این حالت تنها با استفاده از یک روش غیرتهاجمی برای پیوند مو و تغییر یا قطع کوتاه مدت مصرف داروهای خاص این افراد که البته این تغییر با نظر پزشک متخصص صورت می‌گیرد؛ بیماران قلبی هم می‌توانند به زیبایی مطلوب خود دست پیدا کرده و از آن لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید