You are currently viewing علت ریزش موی صورت آقایان

علت ریزش موی صورت آقایان

علت ریزش موی صورت آقایان

ریزش  ریش و سبیل یا کم پشت بودن موهای صورت ممکن است به دلایل مختلف هورمونی ، بیماری ، تغذیه و … باشد .دلیل ریزش باید در ابتدا مشخص شود و سپس درمان شود. یکی از بزرگترین مشکلاتی که آقایان با آن  رو به رو هستند ریزش موی صورت آنها است . ریزش ریش یا سبیل تا حد زیادی میتواند زیبایی چهره آقایان را بگیرد این موضوع کاملا مشابه ریزش ابرو در خانم ها است ، در صورت خانم ها ابرو زیبایی منحصر به فردی دارد همانگونه که خانم ها بدنبال پرپشت کردن ابرو خود هستند آقایان هم دنبال زیبایی چهره خود هستند و به همین خاطر است که سراغ کاشت ریش و سبیل میروند.

بررسی علت ریزش موی صورت آقایان

آلوپسی باربا یک اختلال سلامتی است که باعث ریزش موی صورت میشود. آلوپسی باربا یک بیماری خودایمنی است و به معنای این است که سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلولهای سالم بدن را هدف قرار میدهد.

دلیل ریزش ریش و سبیل در مردان

شستشو و آرایش مداوم ریش و سبیل

وسواس در اینکار و شستشو و شانه زدن مداوم ریش میتواند باعث شل شدن تارهای مو در ریش مردان شود. استفاده از مواد شیمیایی باعث حریک ریشه مو میشود و به همین دلیل به مرور زمانن موهای صورت شروع به ریزش میکنند.

جراحی های بزرگ

جراحی های بزرگ باعث بروز ریزش مو میشوند و در قسمت های مختلف بدن این ریزش رخ میدهد در مردان بیشتر در صورتشان این ریزش مشاهده شده است.

مشکل در چرخه رشد مو ریش و سبیل

موهای بدنن بر اساس یک چرخه منظم رشد میکنند ، میریزند  و دوباره رشد میکنند . اگر به هر دلیلی این چرخه با مشکل روبه رو شود . موهای شما دیگر رشد نمیکنند و معمولا دلایل این اتفاق ریشه در مسائل هورمونی و … دارد در این زمان دیگر موهای صورت و بدن رشد قدیم را ندارند و باعث ریزش میشود. البته شما با بررسی ریزش مو روزانه خود میتوانید متوجه بشوید که این چرخه به درست انجام میشود یا نه؟ برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطالعه مقاله ریزش چند تار مو در روز طبیعی است بپردازید.

ارثی

یکی از رایح ترین دلایل ریزش موی صورت عامل ارثی است . این عامل به این صورت است که اگر اکثر مردان خانواده شما ریش های کم پشتی دارند و بعد از تایمی موهای صورتشان شروع به ریزش میکنند این احتمال وجود دارد که برای شما هم رخ دهد.

تغذیه نامناسب

اگر به پوست سر و فولیکول های موی شما ویتامین های مناسب نرسد باعث ضعف در ریشه مو میشود و همین عامل موجب ریزش موی شما میشود. بهترین اقدام در ابتدا این است که به فکر تغذیه مناسب باشید.در آخر شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مطالعه مقاله علت خارش ریش بلند بپردازید.

این پست دارای 2 نظر است

  1. Sosan

    شوهرم چند وقته کم پشت شده ریش و سیبیلش یعنی دیگه رشد نمیکنه ؟

    1. خاطره شامقلی

      سلام بهتر است به یک دکتر پوست مراجعه کنند و مشورت بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید