You are currently viewing چه کسانی کاندید مناسب کاشت ابرو هستند؟

چه کسانی کاندید مناسب کاشت ابرو هستند؟

در بین افرادی که قصد انجام عمل کاشت ابرو دارند سوالی مطرح است که آیا آن‌ها کاندید کاشت ابرو هستند یا خیر و آیا این عمل برای آن‌ها نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت؟ در ادامه مقاله به تأثیر ابرو در زیبایی چهره پرداخته شده است و پس از آن به پرسش‌هایی نظیراینکه چرا کاشت ابرو بهترین روش درمان است و چه کسانی مستعد کاشت ابرو هستند، پاسخ خواهیم داد.

تأثیر ابرو در زیبایی

به دلیل اینکه ابرو در ناحیه صورت قرار گرفته شادابی آن تأثیر زیادی در زیبایی و حتی سن افراد دارد. ابروهای نامنظم، باریک و به هم ریخته چهره را بی‌رمغ و سن افراد را بیشتر نشان ‌می‌دهد.

کاندید کاشت ابرو

در گذشته بانوان برای رفع این موضوع و داشتن ابروهای قرینه و بدون نقص از انواع مدادهای آرایشی، سایه ابرو و … استفاده می‌کردند. اما غافل از اینکه خود این موارد باعث ریزش بیشتر ابروها می‌شوند. پس از آن برای رفع این ریزش در ابتدا دست به دامن انواع داروهای گیاهی و شیمیایی می‌شدند که البته بیشتر آن‌ها نیز در آرایشگاه‌ها تجویز می‌شد. البته اصلاح نادرست ابروها در خود این آرایشگاه‌ها نیز باعث افزایش هرچه بیشتر این به هم ریختگی می‌شد.

با زیادتر و شدید‌تر شدن این ریزش هم به سراغ انواع تتوها می‌رفتند. تا در نهایت با ترویج و آشنایی افراد با روش کاشت موی طبیعی ابرو، تقاضاها برای این عمل روز به روز زیادتر شده تا جایی که سالانه افراد زیادی این عمل را انجام می‌دهند. طبیعی و دائمی بودن نتیجه این عمل هر فردی را وسوسه می‌کند تا برای همیشه ابروهایی زیبا و شاداب داشته باشد.

چه ابرویی نیاز به کاشت دارد؟

تشخیص فردی که نیاز به کاشت ابرو دارد به مراتب سخت‌تراز فردی بوده که مستعد کاشت موی سر است. سوال این است که چه زمانی می‌گوییم یک ابرو نیاز به پیوند موی طبیعی دارد؟ به طور کلی ابروهای کم پشت، باریک، نامنظم، نامتقارن، بدون حالت یا بد حالت، بدون قاب، طاس شده و هر موردی که باعث شود تا ابروها زشت دیده شوند، کاندید مناسبی برای کاشت ابرو است.

تشخیص کاندید مناسب کاشت ابرو

پس همانطور که گفته شد ریزش ابرو در افراد به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد اما فارغ ازاینکه علت این ریزش چه باشد، بهترین راه درمان آن کاشت مو طبیعی است. چون ابرو در مقایسه با سر تعداد تار موی کمتری دارد، ریزش و جای خالی موهایش بیشتر به چشم می‌آید. تتوها شاید در مواردی که فرد ابرو پهن و مرتبی دارد، برای رفع نقص‌های جزئی و قرینه‌سازی به کار بیایند اما وقتی تعداد تار موی ابرو فرد کم باشد، این روش کارآمد نبوده و اصلا ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

تتو گزینه مناسبی برای زیبایی ابرو نیست.

اگر در مراحل اولیه ریزش ابرو هستید به شما توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا علت این موضوع را شناسایی کرده و درصدد رفع آن برآیید. اما اگر کار از کار گذشته و ابروهای شما ریخته است ادامه این مقاله برای شماست. افرادی که بنابر دلایل زیر دچار ریزش در ناحیه ابروی خود شده‌اند کاندیدهای مناسبی برای کاشت ابرو هستند.

  • ارثی:

بسیاری از افراد بدون هیچ دخالتی و تنها به دلیل مسائل ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارند. این افراد بهترین کاندید کاشت ابرو هستند؛ چراکه وقتی هیچ گونه دستکاری در ابروها انجام نشده باشد، میزان موفقیت‌آمیز بودن عمل در بالاترین سطح خود بوده و بهترین نتیجه نصیب این دسته از افراد خواهد شد.

  • شیمی‌درمانی:

برای درمان بیماری سرطان از داروهای شیمی‌درمانی استفاده شده که موجب ریزش مو می‌شوند. اگرچه در بیشتر افراد پس از تکمیل دوره شیمی‎‌درمانی مو و ابروها به حالت اول خود باز می‌گردد اما در برخی از این این افراد روند طبیعی دچار اختلال شده و موها دیگر مجدد رویش نخواهند داشت. این افراد نیز جزو کاندیدهای برتر کاشت مو و ابرو به حساب می‌آیند. البته در نظر داشته باشید که این افراد پس از تکمیل دوره درمان بیماری خود باید برای کاشت اقدام کنند.

  • تیروئید:

تغییرات کارکرد تیروئید هم از علت‌های ریزش ابرو است و اگر فرد قصد پیوند ابرو دارد در ابتدا باید بیماری تیروئید خود را درمان کرده و سپس برای کاشت اقدام کند.

  • اختلالات هورمونی:

علاوه بر اختلالات هورمونی، استفاده از قرص‌های هورمونی نظیر قرص‌های ضد بارداری هم باعث ریزش مو می‌شوند.

  • فشارخون:

این بیماری هم از جمله دلایل زیرش ابرو به شمار می‌رود. در این صورت فرد اگر برای کاشت به کلینیک مراجعه کند در قدم اول باید پرسنل را از بیماری خود مطلع کرده تا در روند کاشت مشکلی برایش ایجاد نشود.

  • داروهای ضد افسردگی:

استفاده از برخی داروهای ضد افسردگی هم می‌تواند عامل ریزش ابرو باشد. در این مورد هم پس از پایان مصرف داروها باید دید که آیا ابروها مجدد رشد خواهند کرد؟ تا در غیر این صورت برای کاشت اقدام شود.

  • ترمیم تتو:

افرادی که به جای ترمیم طبیعی ابروی خود، از انواع تتوها استفاده می‌کنند نه تنها از طبیعی بودن و زیبایی آن‌ها کاسته بلکه باعث ریزش بیشتر آن‌ها هم می‌شوند.

همچنین بخوانید: کاشت ابرو روی تتو

  • افزایش سن:

به طور کلی ابرو نیز مانند مو براثر کهولت سن شادابی خود را از دست داده و حتی بدون دخالت هیچ عامل خارجی دیگر هم دچار ریزش می‌شود و نیاز به ترمیم دارد که کاشت ابرو می‌تواند گزینه مناسبی برای آن باشد. البته اگر افراد در طول زندگی کمتر ابروهای خود را دستخوش تغییر قرار دهند در سنین بالا ابروهایی شاداب‌تر خواهند داشت.

  • بیماری‌های پوستی و عفونی:

بیماری‌ هانس، عفونت‌های قارچی و شپش هم جزو مواردی هستند که به فولیکول مو آسیب وارد می‌کنند.

  • اختلالات روانی:

برخی از افراد هم به بیماری تریکوتیلومانیا مبتلا بوده که به طور مداوم در حال کندن ابر، مژه و موهایشان هستند. این افراد نیز در ابتدا باید در جهت رفع این اختلال به کمک روان‌پزشک بکوشند و سپس برای عمل پیوند ابرو طبیعی اقدام کنند.

  • استرس و اضطراب:

این مورد شاید کمتر دیده شود اما باعث بسیاری از ریزش‌های شدید مو و مشکلات پوستی حاد است.

  • ریزش موی سکه‌ای (آلوپسی):

در این بیماری سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله می‌کند.

  • اصلاح نادرست:

حتماً در اطراف خود کسانی را دیده‌اید که به علت اصلاح زیاد و نادرست ابروهای خود را از دست داده‌اند، این افراد از بهترین کاندیدهای پیوند ابرو به شمار می‌روند.

اصلاح نادرست از عوامل مهم ریزش ابرو

جایگزین کردن تیغ به جای موچین می‌تواند از عمق این مشکل بکاهد.

  • رنگ مو:

استفاده زیاد از رنگ مو و مواد دکلره در بلند مدت باعث ریزش مو شده و فرد را مستعد کاشت ابرو می‌کنند.

  • حساسیت‌ها:

پوست و موی برخی افراد در برابر بعضی از مواد شیمیایی، گرد و غبار و … حساسیت نشان داده و آسیب‌دیده می‌شوند. در این صورت فرد برای بازگشت مو و زیبایی از دست رفته‌اش دست به کار می‌شود.

  • کمبود زینک:

افرادی که از کمبود روی یا زینک در بدن خود رنج می‌برند نیز دچار ریزش مو و ابرو می‌شوند. این کمبود اگر در سطوح پایین باشد با استفاده از قرص زینک قابل درمان است اما در سطح‌های بالاتر فرد دچار ریزش شدید مو و ابرو شده و راه درمان قطعی آن کاشت است.

  • بیماری سفلیس:

ریزش موی ابرو از علائم ثانویه این بیماری است. سفلیس یک بیماری مقاربتی قابل درمان است اما علائم آن پس از گذشت مدتی نمایان می‌شوند. در این صورت فرد پس از درمان بیماری خود می‌تواند پیوند موی طبیعی انجام دهد.

  • سوختگی و تصادف:

یکی از مهم‌ترین کاندیدها برای کاشت ابرو این دسته از افراد هستند. افرادی که در سوانح و تصادف‌ها، فولیکول‌های مو و ابروهای خود را از دست می‌دهند نیز می‌توانند برای رفع این موضوع از کاشت موی طبیعی بهره ببرند.

همچنین بخوانید: کاشت ابرو روی اسکار

  • نارضایتی از مدل ابرو:

ممکن است فرد هیچ‌ بیماری و یا مشکلی هم نداشته باشد و تنها برای تغییر در مدل ابروی خود اقدام به چنین کاری بکند. البته این افراد کم هم نیستند.

  • تغذیه نامناسب:

رژیم غذایی نادرست و عدم استفاده کافی از آب منجر به شکستن ساقه مو و با گذشت زمان از دست دادن فولیکول‌های مو همراه است. علاه بر آن استفاده از داروهای لاغری هم می‌تواند دلیل این موضوع باشد.

  • داروهای ضد التهاب و تشنج:

این دسته از داروها نیز موجب بروز ریزش در افراد می‌شوند و قبل از کاشت حتماً باید رفع شوند.

کاشت ابرو آقایان

سوال آخر این است که آیا کاشت ابرو آقایان نیز امکان‌پذیر است و آیا آن‌ها هم جزو کاندیدهای مناسب کاشت مو به حساب می‌آیند؟ البته که بله. همانطور که چندین بار در مقالات دیگر هم خاطر نشان کرده‌ایم، بر خلاف تصور عموم نه کاشت موی سر فقط مخصوص آقایان است و نه کاشت ابرو مختص بانوان، بلکه هردو این عمل‌ها فارغ از جنسیت برای همه افراد قابل انجام است.

کاشت ابرو برای آقایان

در این خصوص شما را به مطالعه مقاله کاشت ابرو آقایان دعوت می‌کنیم.

اگر با خواندن این مقاله متوجه شدید که شما هم کاندید کاشت ابرو هستید برای اطلاع بیشتر مطالعه مقاله هزینه کاشت ابرو پیشنهاد می‌شود. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق صفحه کاشت ابرو با مشاوران کلینیک رویش سبز در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید