You are currently viewing آیا کاشت مو در فصل گرما مناسب است؟

آیا کاشت مو در فصل گرما مناسب است؟

یکی دیگر از سوال‌های متعدد زیباجویان در رابطه با فصل مناسب برای کاشت مو است. سوال این است که کاشت مو در فصل گرما مناسب‌تر است یا فصل سرما و به طور کلی تاثیر آب و هوا بر نتیجه کاشت مو چیست؟

اما همان طور که در تمامی مقالات به آن اشاره شده است مجدد باید یادآور شویم که ریزش مو امری بسیار شایع است و در صورتی که اقدامی برای درمان آن صورت نگیرد روز به روز شدیدتر شده و در نهایت منجر به طاسی می‌شود. تا به امروز هم پیوند مو به روش جراحی تنها راه حل دائمی برای ریزش مو در مردان و زنان است که نتیجه‌ای مطلوب و طبیعی را به ارمغان خواهد آورد.

به همین خاطر این روزها بسیاری از افراد تمایل به انجام این عمل دارند. همچنین از آنجایی که عمل کاشت مو یکی از حساس‌ترین عمل‌های زیبایی است و موفقیت‌آمیز بودن آن در گرو عامل‌های زیادی قرار دارد؛ باید افراد نهایت تلاش خود را برای مساعد کردن شرایط انجام دهند تا مناسب‌ترین شرایط برای این عمل فراهم شده و نتیجه کاشت مو موفقیت‌آمیز باشد.

در ادامه مقاله به سوال‌های متداول حول فصل مناسب کاشت و اینکه آیا در فصل گرما انجام کاشت مو امکان پذیر است یا خیر؟خواهیم پرداخت.

تاثیر آب و هوا بر نتیجه کاشت مو

علیرغم حساسیت‌هایی که برای پیوند مو وجود دارد اما به هر حال این عمل غیرتهاجمی بوده و در دسته عمل‌های زیبایی قرار دارد. به همین دلایل تنها با رعایت اصول مراقبتی قبل و بعد از عمل، امکان انجام کاشت مو در همه زمان‌ها و برای تمام افراد امکان‌پذیر است. یعنی همواره با در نظر گرفتن شرایط افراد و محیط و تطبیق آن با اصول پزشکی دستورالعمل مناسبی از طرف کلینیک در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا با رعایت آن به نتیجه دلخواه خود برسند.

آب و هوا نیز از جمله مواردی است که باید آن را در نظر داشت. کاشت مو چه در فصل گرما و چه در فصل سرما دارای مزایا و معایبی است که در نهایت بیشتر با نظر خود فرد و صلاح دید پزشک یکی از آن‌ها را انتخاب می‌شود. به عنوان مثال یکی از قوانین بعد از عمل عدم استفاده از کلاه است پس اگر فردی با اینکه در زمستان نتواند سر خود را با کلاه بپوشاند تا گرم شود مشکل داشته باشد بهتر است در بهار، تابستان و یا اوایل پاییز اقدام به انجام این عمل کند. یا برعکس اگر فردی تعریق زیادی در ناحیه سر دارد و یا کار آن به صورتی است که باید همواره در زیر آفتاب تیز باشد، بهتر است در زمستان اقدام به کاشت مو کند چراکه اشعه‌های شدید خورشید باعث آسیب به گرافت‌ها و حتی ریزش آن‌ها شود.

کاشت مو در فصل‌های گرم سال

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برخی افراد فصل‌های گرم سال را برای کاشت انتخاب می‌کنند، رشد سریع موها و همچنین ترمیم سریع پوست و پیوند فولیکول‌ها است. اما از طرف دیگر باید مراقب اشعه‌های خورشید هم بود. در ادامه مقاله به مزایا و معایب کاشت مو در فصل بهار و تابستان به صورت مجزا اشاره شده است.

در فصل‌های گرم سال با وجود میوه‌های متنوع، شرایط رعایت تغذیه مناسب و رسیدن مواد مغذی به بدن هم فراهم میشود. چون تغذیه مناسب یکی از عوامل موثر در نتیجه کاشت مو است. در ادامه می‌توانید به مقاله بعد از کاشت مو چه بخوریم؟ مراجعه کنید.

مزایا و معایب کاشت مو در فصل بهار

بدون شک بهار یکی از فصل‌های مطلوب برای انجام عمل کاشت مو است. علاوه بر دلپذیر بودن هوا در این فصل، تعطیلات نوروز هم فرصت مناسبی است تا فرد با خیال راحت و بدون دغدغه، دوران نقاهت بعد از عملش را در خانه سپری کند. اگرچه در سایر فصول فرد تنها با گذشت یک روز از عملش هم می‌تواند به محل کارش بازگردد اما استراحت مطلق باعث تسریع در روند بهبودی می‌شود.

تنها چالشی که ممکن است فرد در این زمان با آن روبرو شود وزش باد و بارش گاه و بیگاه باران بهاری است. در این صورت فرد باید هرچه سریع‌تر به محلی مراجعه کند تا به گرافت‌ها آسیبی وارد نشده یا خاک و هر عامل دیگری که باعث بروز عفونت می‌شود به پوست سر نرسد. البته به مرور زمان این موضوع در اردیبهشت و خردادماه کمرنگ‌تر شده و برای کسانی که این دوماه را برای کاشت انتخاب می‌کنند، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

مزایا و معایب کاشت مو در فصل تابستان

در فصل‌های گرم سال به دلیل بالاتر بودن سرعت گردش خون نسبت به ماه‌های سرد، رشد مو بیشتر بوده و مدت زمان ترمیم پوست نیز کاهش می‌یابد. اما از طرفی دیگر چون گرما موجب تعریق بیشتر می‌شود، در دوران نقاهت فرد را کلافه‌‌تر می‌کند. همچنین اگر در تابستان کاشت انجام داده‌اید حدالامکان سر خود را از تابش مستقیم خورشید دور نگاه دارید.

در این مدت برای جلوگیری از خشک شدن پوست از دستورالعمل پزشک خود برای مرطوب نگه داشتن محل کاشت درست و اصولی پیروی کنید.

اما اگر نمی‌خواهید از تفریحات تابستانی به ویژه تفریحات آبی جا بمانید پیشنهاد می‌شود در شش ماه دوم سال عمل خود را انجام داده تا بعد از گذشت چندماه بتوانید در تابستان بعد از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب درست زمان کاشت مناسب خودتان، شما عزیزان را به مطالعه بهترین فصل و زمان کاشت مو دعوت می‌نماییم.

سخن پایانی

به طور کلی مردمان همه مناطق می‌توانند در فصل گرما اقدام به کاشت مو کنند و محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد. یعنی اگر در شهرهای مختلف با هر نوع آب و هوایی زندگی می‌کنید هیچ نگرانی برای کاشت مو نداشته باشید. با توجه به پرونده شخصی شما و همچنین شرایط و زمانی که کاشت انجام می‌دهید، کلینیک دستورات لازم را به شما انتقال خواهد داد. تنها با رعایت درست این اصول فارغ از هرگونه نگرانی می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

عمل کاشت مو حساسیت و دقت بالایی نیاز دارد. شما می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک کاشت مو حرفه‌ای مانند کلینیک رویش سبز  از تجربه کادر مجرب و دلسوز آن استفاده کرده و ریسک عمل خود را کاهش دهید. در رابطه با این موضوع می‌توانید به مقاله قدیمی ترین کلینیک کاشت مو مراجعه کرده تا بهترین کلینیک را برای انجام این عمل انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید